Albin Loán - Let you go (acoustic)

Permalänk

Albin Loán - Let you go (acoustic)

Hey SweC!

Länge sedan jag la upp en låt här på Sweclockers. Jag har suttit och skrivit mycket till andra artister men vad tycker ni om den här?

Ciao

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kolla vad som hände vid ca 1:24. Lite dåligt klippt då det är ett hack i röst spåret.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Kolla vad som hände vid ca 1:24. Lite dåligt klippt då det är ett hack i röst spåret.

Tjena!

Det kunde varit så men är ej klippt. Däremot så har jag lidit av endel glapp i ljudkortet men löste sig efter jag avinstallerade och installerade drivrutinerna.

Hehe, skulle vara skumt och klippa mitt i ett ord när man sjunger.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Tjena!

Det kunde varit så men är ej klippt. Däremot så har jag lidit av endel glapp i ljudkortet men löste sig efter jag avinstallerade och installerade drivrutinerna.

Hehe, skulle vara skumt och klippa mitt i ett ord när man sjunger.

Ett hack är det i ljudspåret oavsett

Permalänk
Skrivet av nmc:

Ett hack är det i ljudspåret oavsett

Jo jag vet. :S

Nu var det ju inte meningen att man skulle kommentera ett hack men tack för upplysningen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

lyssnade lite kort men imponerande i varje fall. Jag tycker att du skulle kunna biffa upp ljudet och höja bassen, känns lite "tunt" som det är nu. Jag tror om du slänger in lite mer instrument/keyboard nån stans runt 1/3 in på låten och gradvis höjer basen upp tills dess så kan det bli mysigt.

Permalänk
Medlem

Går ju knappast att klaga på :). Tomten har nog någon poäng där, men bara tunt kan vara nog så trevligt emellanåt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av tomten51:

lyssnade lite kort men imponerande i varje fall. Jag tycker att du skulle kunna biffa upp ljudet och höja bassen, känns lite "tunt" som det är nu. Jag tror om du slänger in lite mer instrument/keyboard nån stans runt 1/3 in på låten och gradvis höjer basen upp tills dess så kan det bli mysigt.

Tack så mycket Tomten och tack för feedback. Du är en pärla. <3

Däremot så är detta meningen. Jag har en radioversion av låten och skulle kanske förklarat det i början. Den skall vara naken, känsloladdad och bara med ett "less-is-more"- koncept.

Radioversionen är grym enligt mig och skulle helt klart platsa i en film. Det är dit jag försöker få låten och därför den inte har lanserat som en "Radioedit" ännu.

Skrivet av Nightcrawl:

Går ju knappast att klaga på :). Tomten har nog någon poäng där, men bara tunt kan vara nog så trevligt emellanåt.

Hey! Tack du med, läs gärna ovan kommentar till Tomten.

Ciao
Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.