Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ser fint ut men jag hade inte kört Windows media center

Permalänk

Riktigt snyggt, 10p!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne
Ser fint ut men jag hade inte kört Windows media center

Håller med, testa något nytt! LinuxMCE

Permalänk
Medlem

Vet du vad? Fatta dedär som en uppvikningsbar pryl på tvbordet, då lär de väl vara mer praktiskt att välja film/ använda den

Permalänk
Medlem

du kan skaffa en 360 kontroll och en sån där wireless reciever och styra den från soffan om du så önskar.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt vardagsrum.
Men är inte en tv bakom projektors duken lite overkill?
Praktiskt eller inte så var det stilrent rum helt klart!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

wow! sjukt snyggt bygge! Får hjärtinfarkt när jag ser det! xD

Bra jobbat!

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk

riktigt fint vardagsrum du har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galleri:

En HTPC med lite twist... Blir lätt en samlingsplats när man har fest!

Kom över en 22" touchscreen på ebay och förverkligade en tanke jag haft en längre tid, nämligen en touch baserad htpc.
Datorn kör Windows 7 och fungerar både som htpc (med mediacenter på tv/projektor) och som jukebox på touchscreenen.
Den fungerar givetvis även att surfa och spela enklare spel på, tyvärr saknas multitouch så man får nöja sig med "peka och klicka" principen.

Hårdvaran som sitter inuti skåpet är som följer:

CPU: AMD Athlon 64 X2 4050e 2,1Ghz
Chipset: AMD 740G
Ram: 3GB DDR2
HDD: 250GB 2,5"

För er som undrar, all lagring ligger på en time capsule med 3TB lagring på nätverket. htpc´n har endast musik och bilder på sin egna hdd, resten streamas via wlan.

Besök albumet: Touchscreen HTPC av Killafew

exakt en sån där har jag tänkt på! då främst att använda som en slags jukebox, vore grymt när man har fest. riktigt snyggt bygge iaf!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Testat XBMC som mediacenter istället för windows värdelösa?

Permalänk

Störtsköna inbyggda hyllor i väggen, riktigt snyggt!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt imponerad!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Får man fråga vad du jobbar som?
Du verkar ju utan tvekan vara stenrik.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Älskar den!! 10/10!

Permalänk
Medlem

ska man byta låt så är det ju sjukt mkt smidigare att gå förbi touchskärmen och byta än att starta tv/projektor och klicka ? ? ?
så länge datorn är igång så måste det vara mer praktiskt att spela musiken via htpcn

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Ruggit snygg, man blir riktigt avis.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc