Permalänk
Medlem

inga vänsterhänta gamingmöss??

hej jag är en kille på 15 år som är vänsterhänt och jag behöver en mus som är anpassad för vänsterhänta eller neutral men med keybinding knappar
3-4 st hällst på vänster sida.

Permalänk

finns razer deathadder left handed edition, dock är det endast 2 knappar på sidan

Visa signatur

Intel i5 2500K @4.1 Mhz Sapphire Radeon HD 6950 2gb
Corsair AX 850W Asus P8Z68-V PRO GEN3
Corsair 8GB 1600MHz XMS3 Cooler master haf 932
Corsair H80 PnP Samsung SSD 830-Series 64GB

Permalänk

Vf inte vänja sig med Höger?

Känner många vänsterhänta som spelar med högerhänt.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av call396:

hej jag är en kille på 15 år som är vänsterhänt och jag behöver en mus som är anpassad för vänsterhänta eller neutral men med keybinding knappar
3-4 st hällst på vänster sida.

Som de har sagt så finns Razer Deathadder Respawn Left handed Edition. Den har dock bara 2 knappar på vänster sidan. Dock är den jävligt go Jag rekommenderar den!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vf inte vänja sig med Höger?

Känner många vänsterhänta som spelar med högerhänt.

Det är som att du skulle börja spela med vänstern helt plötsligt. De som är vänsterhänta och kör men höger hand gör det för att de inte hade något val när de började sitta vid datorn.

OnT:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s75302020&o=tillv_pop&c...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag är naturligt vänsterhänt men kör musen med höger, du får iaf en fin ursäkt när du torskar i FPS-lir.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Leta efter s.k "ambidextrous" möss. Dvs. möss som kan användas med vänster såväl som höger hand. Exempel på tillverkare som har dessa är: Razer och Roccat (Kova).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

De som är vänsterhänta och kör men höger hand gör det för att de inte hade något val när de började sitta vid datorn.

Öh.. eller så bryr man sig bara inte. Din kommentar antyder alltså att om alla vänsterhänta fick valet att använda vänster hand till musen när de började använda datorer skulle 100% välja det? Knappast troligt.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Det är som att du skulle börja spela med vänstern helt plötsligt. De som är vänsterhänta och kör men höger hand gör det för att de inte hade något val när de började sitta vid datorn.

OnT:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s75302020&o=tillv_pop&c...

Haha, visste att någon skulle kommentera.

Orkar inte lägga mer tid på det här nu xD

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Tycker det är musnyheter relativt ofta. Senast http://www.sweclockers.com/nyhet/14378-logitech-introducerar-...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Öh.. eller så bryr man sig bara inte. Din kommentar antyder alltså att om alla vänsterhänta fick valet att använda vänster hand till musen när de började använda datorer skulle 100% välja det? Knappast troligt.

Det är inte så bara att inte bry sig. Det är som att man själv skulle använda vänster hand som högerhänt. Det är inte så lätt, jag har testat själv att spela så för att jag har en ambidextriös mus. Det går att tvinga sig själv att byta hand, men det tar inte 5 minuter.

Självklart skulle inte alla välja vänsterhanden, men i en perfekt värld där alla datorer var utrustade med möss för både vänsterhänta och högerhänta så skulle det inte finnas någon anledning alls att välja höger trots att man är vänsterhänt.

Nuff said.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

tack så mycket och gå och ta er i r*ven ni som säger att jag ska börja vara högerhänt

Permalänk
Skrivet av call396:

tack så mycket och gå och ta er i r*ven ni som säger att jag ska börja vara högerhänt

Vårda ditt språk grabben!

Varför ska vi ta hos i röven för?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vårda ditt språk grabben!

Varför ska vi ta hos i röven för?

Förmodligen för att du kommer med dumma kommentarer istället för att hjälpa honom med hans problem.

Förövrigt är det stor humor att se en 14-åring kalla en 15-åring grabben.

OnT: Razer är den enda jag känner till.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593097

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Förmodligen för att du kommer med dumma kommentarer istället för att hjälpa honom med hans problem.

Förövrigt är det stor humor att se en 14-åring kalla en 15-åring grabben.

1. Menade att han kunde testa med högerhänt

2. Tror du inte jag menade att det skulle va lite småkul?

Btw, 15år? Herregud, skriver att folk ska ta sig i röven, väldigt moget...

EDIT: Btw, hur visste du jag var 14? O.o

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Jag själv: Gammal, vänsterhänt och kör musen med höger.

Nu har ju TS redan bestämt sig för hur han ska göra, så detta inlägg (och en del andra i tråden) får väl kallas halvt OffT. Hursomhelst, jag tycker TS gör rätt. Fördelen med att använda "rätt" hand till musen är stor. Den finaste motoriken (muspekarrörelsen) blir som bäst. Inget kan överskugga eller mäta sig med det faktum. Nackdelen blir a) begränsat utbud (som vi ser här i tråden) och b) ovana vid högerstyrning (problem vid nya stationer, t.ex. kompisens/bibliotekets dator/whatever layout). Problem a) löses genom träning; den bästa musen är mer den du är van vid, än den som har rätt antal knappar. Problem b) är inte mycket att bry sig om eftersom en viss färdighet uppnås "on demand", och TS kommer att vara tillräckligt skicklig med högern för dessa applikationer, t.ex. Office-program.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Det är som att du skulle börja spela med vänstern helt plötsligt. De som är vänsterhänta och kör men höger hand gör det för att de inte hade något val när de började sitta vid datorn.

OnT:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s75302020&o=tillv_pop&c...

Stämmer bra för mig.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Vf inte vänja sig med Höger?

Känner många vänsterhänta som spelar med högerhänt.

Samma här, mig själv till exempel! Det är bara att börja träna! Alldeles för jobbigt att alltid behöva skaffa separata saker för vänsterhänta...

Använder du, trådskaparen, till exempel en speciell sax för vänsterhänta? Har inte jag gjort på 10 år.. är 19

Att game:a med vänstern är ungefär som att köra högerstyrda bilar för att få växla med "rätt" hand...

Permalänk

Han behöver ju inte lära sig att köra med högerhanden, de finns ju alternativ. Dock är utbudet VÄLDIGT svagt men du de finns möss.

Jag hade oturen att jag är högerhänt men min bror är vänsterhänt och vi delade dator när vi var små, de ledde till att jag lärde mig använda vänstermusen och gjort de i alla år. Går inte köra med högerhanden känns helt fel och skulle ta år innan jag va lika effektiv med höger som med vänster

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Rofl. Kan ni inte bara hjälpa killen istället för att tjafsa om vad som passar ER bäst? Alla ser saken ur sitt eget perspektiv, snacka om partiskt. On topic: Jag kan rekommendera Razer Deathadder för vänsterhänta. Jag är vänsterhänt, men kör med höger hand och det är en kalasmus att använda.