Permalänk
Medlem

Tangentbord för programmering och spel?

Hej!

Jag uppskattar starkt tipps på tangentbord för både spel och programmering. Ofta händer det att det blir mörkt ute och jag slår inte på lampor tillräckligt för att se vart alla F tangenter och några få andra sitter vilket kan bli irriterande ibland även om jag nu börjar hitta även dem utan att behöva kika efter. Kör jag däremot spel så kan man inte direkt köra ctrl z för att ändra sitt drag.. Numpad tycker jag bara tar upp plats helt i onödan så om den inte finns med vore jag glad.

När jag lirar kan det bli fps, rts, mmos, allt möjligt.

Jag tror att om tangentbordet låter för mycket så skulle det kunna bli rätt störande.

Tacksam för råd och tipps

Edit: Är tangentbordet riktigt bra så kan jag tänka mig att lägga upp mot ~1k eller så men då bör det hålla några år..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Microsoft sidewinder x4 är en klar favorit hos mig kolla upp den!

Permalänk
Medlem

Det verkar som det är något liknande detta du är ute efter om du ej vill ha någon numpad men vill ha backlight och ett mer spel orienterat t-bord
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1721

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

om du ska skriva är det ju bara mekaniskt som gäller. jag tycker kanske blåa brytare passar bäst till skrivning men jag skulle gå ner till närmsta dataaffär och testa.

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk

Jag använder ett Razer Lycosa och är helt kär i det. Underbart att spela med, underbart att skriva på. Men allt handlar mest om vilken sorts tangenter du vill ha, det här tangentbordet har låga, laptop-style knappar, alla tycker inte om det. Gå och testa, sen väljer du det snyggaste med rätt sorts tangenter

Permalänk
Medlem

Köp inte Sidewinder x4.

Jag har detta tangentbord och byter såfort jag ska börja programmera !.
Anledningen= Space tangenten sträcker sig för långt åt höger. och täcker över "alt gr" tangenten (där den borde vara).
Och när man ska göra specialtecken så trycker jag oftast på space istället för Alt Gr.. == Disaster

Vänligen
Johan

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk

Filco majestouch med bruna switchar, härligt att spela med, härligt att skriva med.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Filco majestouch med bruna switchar, härligt att spela med, härligt att skriva med.

Håller med! Körde ett utan numpad då jag aldrig riktigt använt det, i värsta fall får man väl fixa en extern när det väl behövs.