Permalänk
Skrivet av DVD-ai:

tycker FD skött detta lansering lite "konstigt", dom lockar med ett ARC mini sm dom sedan ser till att ingen har någon vidare tillgång på och när "hungriga kunder" har fått vänta länge nog så släpper dom "plötsligt" ett defina mini som Väääldigt många tar i stället verkar det som.

ser detta lite var stans just nu när det gälelr deras chassin... :S
antagligen vara "otur" att det blivit så men ändå väldigt skumt...

Yay nu har Inet fulla lager med Arcs

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

tycker FD skött detta lansering lite "konstigt", dom lockar med ett ARC mini sm dom sedan ser till att ingen har någon vidare tillgång på och när "hungriga kunder" har fått vänta länge nog så släpper dom "plötsligt" ett defina mini som Väääldigt många tar i stället verkar det som.

ser detta lite var stans just nu när det gälelr deras chassin... :S
antagligen vara "otur" att det blivit så men ändå väldigt skumt...

Ren spekulation:

Kan ju vara så att andra grossister/inköpare har lagt vantarna på dem innan inets leverantör lyckades lägga vantarna på ett gäng chassin.

FD tjänar ju liksom ingenting då Define Mini kostar på kronan exakt lika mycket som Arc Mini, så inköpspriserna bör ju ligga på samma nivåer?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

är det någon som vet om define eller arc klarar mini-DTX moderkort?
tänkte närmast på ett:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622561

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

är det någon som vet om define eller arc klarar mini-DTX moderkort?
tänkte närmast på ett:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622561

varför skulle man vilja ha de? om man köper ett sånt moderkort vill man ju ha så liten dator som möjligt, alltså ett mindre chassi. Men det står den stödjer mini-ITX

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

varför skulle man vilja ha de? om man köper ett sånt moderkort vill man ju ha så liten dator som möjligt, alltså ett mindre chassi. Men det står den stödjer mini-ITX

jo att den stödjer mini-itx vet jag jag frågade om någon visste on den stödjer mini-DTX. mini-DTX är inte lika med mini-ITX

och så länge det finns stöd för det så är det väl upp till mig vad jag sätter för moderkort i lådan eller är det lag på att man inte får sånt för dig?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

jo att den stödjer mini-itx vet jag jag frågade om någon visste on den stödjer mini-DTX. mini-DTX är inte lika med mini-ITX

och så länge det finns stöd för det så är det väl upp till mig vad jag sätter för moderkort i lådan eller är det lag på att man inte får sånt för dig?

Nej verkligen inte, menade nog mer att de kanske inte känns lika värt att lägga in ett mini kort i ett huvudsakligen micro-chassi. Du får göra precis som du vill, bara min åsikt att det inte känns lika värt

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Yay nu har Inet fulla lager med Arcs

Beställde ett Arc i lördags, fortfarande inte skickat trots Inets vackra löften om att de skickar samma dag om ordern är lagd innan 17:00...

Permalänk
Medlem
Skrivet av raskus:

Beställde ett Arc i lördags, fortfarande inte skickat trots Inets vackra löften om att de skickar samma dag om ordern är lagd innan 17:00...

Gäller väll endast på vardagar. Posten kör inte så mycket under helgen.

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.

Permalänk

Fick min idag, slet grät och skrattade tillsammans Arc Mini och jag. Lättbyggt för mATX chassi må jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Fick min idag, slet grät och skrattade tillsammans Arc Mini och jag. Lättbyggt för mATX chassi må jag säga.

Instämmer, det blev en mycket trevlig maskin, ganska tyst också!

Permalänk

Är det någon som har koll på hur tjock GPU man kan få in om man tar bort den övre HDD-buren? Nyfiken på om man får plats med ett 580 i Define/Arc mini. Framförallt om man får plats med ASUS version eller om den undre HDD-buren är i vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Är det någon som har koll på hur tjock GPU man kan få in om man tar bort den övre HDD-buren? Nyfiken på om man får plats med ett 580 i Define/Arc mini. Framförallt om man får plats med ASUS version eller om den undre HDD-buren är i vägen.

Jag är också nyfiken på om ett GTX 580 (eller 570) får plats.

Permalänk

Är också intresserad precis som de två senaste svaren på huruvida man får in ett gtx 560/570 från asus i define mini eller arc mini. Enligt IDG verkar det svårt i ett define mini då nedre buren tydligen tar emot då det är så breda. Kan någon bekräfta om det stämmer och även så om det skulle stämma för arc mini?

Permalänk
Medlem

jag bumpar den senaste frågan som jag tydligen inte var ensam om, hur mycket plats finns för grafikkort om den övre buren tas bort? hur tjocka får de vara? går det förresten att ta bort den nedre buren?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av pucka6:

Är också intresserad precis som de två senaste svaren på huruvida man får in ett gtx 560/570 från asus i define mini eller arc mini. Enligt IDG verkar det svårt i ett define mini då nedre buren tydligen tar emot då det är så breda. Kan någon bekräfta om det stämmer och även så om det skulle stämma för arc mini?

Define Mini och Arc mini har plats för 260mm långa kort med HDD vaggan på plats, eller 400mm med HDD vaggan borttagen.
Om man har ett kort som tar upp fler än 2 pci slots eller sitter olyckligt kan man plocka bort "rälsen" som den roterbara HDD buren går i. Då har man ytterligare utrymme för grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Define Mini och Arc mini har plats för 260mm långa kort med HDD vaggan på plats, eller 400mm med HDD vaggan borttagen.
Om man har ett kort som tar upp fler än 2 pci slots eller sitter olyckligt kan man plocka bort "rälsen" som den roterbara HDD buren går i. Då har man ytterligare utrymme för grafikkort.

skulle det gå att få plats med ett kort som tar 3 slots? som asus dcII-kylare? eller krockar det då i den undre buren? och den går inte att ta bort?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

skulle det gå att få plats med ett kort som tar 3 slots? som asus dcII-kylare? eller krockar det då i den undre buren? och den går inte att ta bort?

kommer snart dra iväg beställnignen på denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/835381/nu-med-h100

Så snart får alla veta om 3 slot kortet får plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

kommer snart dra iväg beställnignen på denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/835381/nu-med-h100

Så snart får alla veta om 3 slot kortet får plats

Mycket snyggt Men Vengeance-minnena - är det inte säkrare att köra på de med låga kylflänsar? Tänk om du vill push-pull sen, och radiatorn + fläktar sticker ut så mycket att de tar i minneskylarna. Då är det inte party längre...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

kommer snart dra iväg beställnignen på denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/835381/nu-med-h100

Så snart får alla veta om 3 slot kortet får plats

gött jag har precis fått hem mitt define mini, och det vore ju trevligt att veta om man får plats med ett fett asuskort i framtiden. just nu tillåter inte plånboken det plus att prollen antagligen kommer flaska, men begränsningar e tråkiga, just därför jag bytte chassi

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasN:

Mycket snyggt Men Vengeance-minnena - är det inte säkrare att köra på de med låga kylflänsar? Tänk om du vill push-pull sen, och radiatorn + fläktar sticker ut så mycket att de tar i minneskylarna. Då är det inte party längre...

Såg nu att det var den gammla länken jag postat, det ska självklart vara LP minnet

Skrivet av Starric:

gött jag har precis fått hem mitt define mini, och det vore ju trevligt att veta om man får plats med ett fett asuskort i framtiden. just nu tillåter inte plånboken det plus att prollen antagligen kommer flaska, men begränsningar e tråkiga, just därför jag bytte chassi

Ska in till Inet i stockholm i morgon o försöka förhandla lite på en räntefri avbet

Annars får det bli som det blir! Vill ha min dator nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

Så snart får alla veta om 3 slot kortet får plats

Hur gick det med det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

Hur gick det med det här?

Sitter fortfarande o väntar på att Inet Stockholm ska ha plockat ihop min dator

Edit: Nu är den kommen! nu ska jag fota lite o sen blir det o bygga av

Permalänk
Skrivet av raskus:

Beställde ett Arc i lördags, fortfarande inte skickat trots Inets vackra löften om att de skickar samma dag om ordern är lagd innan 17:00...

Det gäller ju inte på helger...

Permalänk
Skrivet av Arpo:

Sitter fortfarande o väntar på att Inet Stockholm ska ha plockat ihop min dator

Edit: Nu är den kommen! nu ska jag fota lite o sen blir det o bygga av

Men upp med ett galleri då för fanken! Vill seeee!!!

Permalänk
Medlem

Allt gick hur bra som hellst, grafik kortet får plats med 0.5 cm marginal

Så fort jag hittar en sladd till mobilen ska jag posta ett galleri

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på eller kan mäta hur långt nätagg man kan ha och fortfarande få in en fläkt i botten på define minin?

Hoppas någon svarar i den här gamla tråden xD

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Medlem

Jag har ett fullstort atx agg i och får plats med en 120mm utan några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Ca 17,5cm.
Jag kör med newton 650W den är bara 14cm.
vad hade du tänkt för agg?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glyptic:

Är det någon som har koll på eller kan mäta hur långt nätagg man kan ha och fortfarande få in en fläkt i botten på define minin?

Hoppas någon svarar i den här gamla tråden xD

Glömde cittera, kolla förra inlägget

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...