Permalänk
Medlem

Notebookguru.de sämst support?

Skickade min dator till dem i måndags efter mailkontakt med dem.

Nu har tyska posten försökt lämna paketet till dem torsdag och fredag. Men står bara "Leveransförsök" så uppenbarligen tar ingen emot den.

Har mailat dem sen i tisdags utan något svar. Sjukt tråkigt är det om de skickar tillbaka den igen för då har jag åkt på 900 kr i frakt för inget.

Någon som haft samma problem? Och vad kan jag göra mer än be till gudarna att de tar emot den?

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Korsordsguru

Tjena. Hur har det gått för dig? Fått någon kontakt med notebookguru och fått datorn lagad eller vad hände? Har kollat på att beställa därifrån men vore bra att veta hur supporten fungerar också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar vara en källarfirma med en person som dragit på semester.

Permalänk
Korsordsguru

Jag har fått lite det intrycket jag med efter att ha googlat runt att det är en eller möjligtvis två personer som driver hela operationen där borta i faderslandet, och de verkar ta sin tid på att svara på mail och telefonen är det aldrig någon som har svarat i sedan den sattes i bruk... Men bara de inte lurar en rakt av så kan jag väl ta det. Är aningens dyrare mysn.de som är alternativet annars.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Liten uppdatering då.

Ringde konsumentverket i måndags för att kolla med dem hur jag skulle göra, de tog upp ett ärende och bad mig skicka in papper m.m

Senare på kvällen får jag ett mail från DHL att mitt paket är påväg tillbaka. Så jag hoppas jag får det idag eller imorgon.

Jag vet att konsumentverket inte har med detta att göra..

Men jag tycker fortfarande deras support är sämst, för jag har inte fått svar på något mail och de har inte ringt tillbaka.

Visa signatur

Mmmmm