Youtube får verktyg för videoredigering

Permalänk
Melding Plague

Youtube får verktyg för videoredigering

Populära videotjänsten Youtube utökas med verktyg för efterarbete av filmklipp genom bland annat bildstabilisering och färginställningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som en god idé, även om jag inte komma nyttja dem. Men folk utan program som lätt vill göra små saker med sina videoklipp är det ett bra steg framåt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk

Lär väl minska antalet fula skakiga hemmafilmer iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

låter bra tycker jag, men det dom verkligen borde skaffa sig är ett verktyg för att klippa/sätta ihop filmsnuttar

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Bästa som hänt sedan AudioSwap.
Räkna med att få se hundraprocentig ökning av klipp på hundar med sepiatoning.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Äh, låter ju helt värdelöst.

Ungefär lika användbart som paint är för att redigera foton, visst om man är 10 och tycker det är "skiiit coolt" med någon color correction stereo-type.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Helt underbart att kunna vända klipp och att motverka skakningar! inte allt för sällan man filmar snett å skakigt på fyllan

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem

stablisationen kan väll vara vettig. Men tror detta annars kommer att förstöra mycket material med effekter och överdriven färg korrektion.

Permalänk
Medlem

Bättre att dom släpper ett Picasa för filmer istället.

Permalänk
Medlem

Någon annan som jag som märkte att igår kväll fanns det en extra flik bredvid "ladda upp" och "bläddra" som hette "filmer"....

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Trevligt, då kanske man kommer få se mindre och mindre "home videos" som är redigerade i windows movie maker som är så brutalt fula effekter.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Vad youtube behöver är mer bandbredd...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Vad youtube behöver är mer bandbredd...

Agree. Hatar när man får sitta o buffra fast man sitter på 100/10

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

ahh nu kan ni dra ner färgen lite på era fredagspaneler

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isorien:

ahh nu kan ni dra ner färgen lite på era fredagspaneler

Precis,så slipper ni se ut som ni haft semester...I SOLEN

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem

Jamen ja, äntligen en rotera-funktion!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Någon annan som jag som märkte att igår kväll fanns det en extra flik bredvid "ladda upp" och "bläddra" som hette "filmer"....

Japp, jag gjorde det och den finns fortfarande kvar. Tydligen finns det hela filmer att se på tuben nu

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Bästa som hänt sedan AudioSwap.
Räkna med att få se hundraprocentig ökning av klipp på hundar med sepiatoning.

håller fan med