Tips på bra RPG spel?

Permalänk

Tips på bra RPG spel?

Tja, jag är på jakt efter ett nytt RPG spel eftersom jag klarat Titan quest: Immortal throne... Jag har hittat ett lovande spel som heter Silverfall men jag undrar om jag ska skaffa Silverfall eller standalone expansionen Silverfall: Earth awakening någon med tips på vilket som är roligast eller har tips på ett annat roligt RPG spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stayhome216:

Tja, jag är på jakt efter ett nytt RPG spel eftersom jag klarat Titan quest: Immortal throne... Jag har hittat ett lovande spel som heter Silverfall men jag undrar om jag ska skaffa Silverfall eller standalone expansionen Silverfall: Earth awakening någon med tips på vilket som är roligast eller har tips på ett annat roligt RPG spel?

Jag är ingen RPG entusiast men jag kan ju bidra med dom titlarna jag spelat om det nu skulle vara så att du missat någon av dom.
Hela Fallout serien, Dragon Age Origins 1 & 2, Skyrim som släpps snart eller föregångaren Oblivion.

Permalänk

Kan rekommendera de ovan nämnda spelen + Gothic 3-4, Ett riktigt roligt spel.

Visa signatur
Permalänk

Arcania Gothic 4 såg rätt lovande ut ska kolla in lite mer på de tack för alla tips

Permalänk
Medlem

Star Wars The Knights of the Old Republic 1 & 2
Divinity 2 The Dragon Knight Saga
Fable 3
Risen
Two Worlds 1 & 2
Torchlight

Permalänk
Medlem

Att ingen nämnt Morrowind! Föregångaren till Oblivion. Annars har jag haft väldigt kul med Witcher 2.

Permalänk
Medlem

Bastion passar nog rätt bra "i väntan på" eftersom det är rätt kort. Sen kommer Skyrim sluka all existerande tid så då behövs nog inte så mycket annat.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk

The Witcher Enhanced Edition är mycket bra. Mitt absoluta favoritspel Fallout 2 kan jag rekommendera även om grafiken inte längre är top of the line längre. Fast det har den nog aldrig varit när jag tänker efter Det är precis som Fallout 1 men tvåan är större och längre och därför lite bättre.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Knights of the old republic ettan och tvåan
Morrowind
Fallout 3(Du kan också testa new vegas)
Mass Effect

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Witcher 2 är väl det mest aktuella rpg:t som samtidigt är sjukt bra.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Finns möe bättre spel än Silverfall. Silverfall är ganska B.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

När det gäller samlar-action-rpgs så är det nog lite svårt eftersom Titan Quest faktiskt är ett av de bästa.
Snyggt, många yrken och färdigheter att pröva på, bra med grejor att hitta och använda, många områden att slakta sig igenom. Inga loading-screens heller när man utforskar utan omvärlden laddas in i bakgrunden. Loading screens blir det bara vid town-portals eller portaler till nästa land (akter). Town-portalerna tar å andra sidan en direkt till valfri stad och tillbaka så man kan sälja sin loot och snabbt komma tillbaka dit man var. Länderna lär man inte hoppa mellan så pass ofta ändå eftersom det tar så pass lång tid att låsa upp nästa land/världsdel.
Dessutom så har det en hyfsad handling med förvecklingar och många sido-äventyr att stöta på.
Mod-stödet hjälper ju till en hel del också.

Diablo 2 kanske? Med tanke på att D3 kommer om ett par månader.
Finns ju par bra moddar till D2 också om man tröttnat på det vanliga liret.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Two World 2 är på steam-rea nu. Det har tydligen fått hyfsade recensioner utom på fz.se. Jag funderar själv på om det vore något att slå till på medan man väntar på Skyrim. Klarade ut The Witcher 2 förra veckan men det var ett ganska kort spel, kändes bra mycket kortare än ettan. Hur som helst skulle det vara kul med en ersättare. Alltid kul att ha ett rpg att pilla med ibland. Innan Witcher 2 körde jag om Morrowind med Morrowind 2011 remake.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Rekommenderar Deus Ex: Human Revolution (och orginalet för övrigt). Otroligt bra spel!

Permalänk

Vampire the masquerade: Bloodlines
Jade Empire

Det är två riktigt bra rollspel som jag tror ingen har nämt ännu.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Mass effect <3

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Dungeon Siege.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk

Mass effect 1-2 som redan har nämts. Bland mina favoriter bland rpgs.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming