Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hemsk upplösning, men men...

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen att de fixar animationen när man knivar staketet

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

*Motionsrundan*

Hemsk upplösning, men men...

Beta? Under betan så ska ju Metro vara mapen. Väldigt konstigt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Beta? Under betan så ska ju Metro vara mapen. Väldigt konstigt

Antagligen någon i den stängda betan (press, EA-anställd, F&F) som läckt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Inaktiv

schysst video såhär innan beta släppet (alfa gameplay)
http://www.youtube.com/watch?v=oyVV06qY_k8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Fråga till folk som köpt MoH för att få tidig access:
Varför köpte ni ett helt spel enbart för att få tidig access till BF3-betan?

För att jag gav 59 ynkliga kronor för MoH, och det ger mig 2 dagar extra att spela betan. Är det helt orimligt i dina ögon eller?

Skrivet av Tazur:

Hur reedema du din cdkey i origin?

Skulle precis starta upp Origin-klienten för att kolla hur man gjorde, men möttes istället av en update-ruta när det startade. Lät uppdateringen göra sin sak, men istället kraschade det mitt under installationen så nu måste jag ladda ner klientjäveln manuellt och installera om, återkommer snart

EDIT: Sådär. Öppna upp Origin-klienten och klicka på kugghjulet uppe till höger och välj "Redeem product code" och peta sen in CD-keyn. Voila!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

För att jag gav 59 ynkliga kronor för MoH, och det ger mig 2 dagar extra att spela betan. Är det helt orimligt i dina ögon eller?

Skulle precis starta upp Origin-klienten för att kolla hur man gjorde, men möttes istället av en update-ruta när det startade. Lät uppdateringen göra sin sak, men istället kraschade det mitt under installationen så nu måste jag ladda ner klientjäveln manuellt och installera om, återkommer snart

EDIT: Sådär. Öppna upp Origin-klienten och klicka på kugghjulet uppe till höger och välj "Redeem product code" och peta sen in CD-keyn. Voila!

Har du fått produktkod för BF3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyrman:

Har du fått produktkod för BF3 ?

Nej, det var MoH-keyn jag pratade om

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Oflyt att man hade MoH standard edition..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

schysst video såhär innan beta släppet (alfa gameplay)
http://www.youtube.com/watch?v=oyVV06qY_k8

Ingen annan som blev grymt besviken på regenerate health, infinite sprint och att man kan ladda om efter varje skott utan att förlora resten i magget?
Visst det ser jävligt bra ut å är säkert kul men jag tycker det påminner för mycket om CoD, run and gun one man army style :/

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krrjon:

Ingen annan som blev grymt besviken på regenerate health, infinite sprint och att man kan ladda om efter varje skott utan att förlora resten i magget?
Visst det ser jävligt bra ut å är säkert kul men jag tycker det påminner för mycket om CoD, run and gun one man army style :/

Kan förstå dom som är ute efter total realism stör sig på det..

Personligen bryr jag mig inte då det hade blivit tråkigare spel om realism fick övertaget, att förlora ett helt mag för att man laddar om efter avfyrat 2 kulor liksom hur kul är det? Att behöva gå halva vägen när man ska springa en lång väg segar bara upp spelet. Regenerative health ser jag bara som bra då det känns väldigt surt att bli träffad från halva banan så att ens health ligger på 20 % som 5 min senare gör att man förlorar en duell man annars lätt hade vunnit.
CoD är det inte i närheten av, mkt mer öppet och spelkänslan är helt annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Kan förstå dom som är ute efter total realism stör sig på det..

Personligen bryr jag mig inte då det hade blivit tråkigare spel om realism fick övertaget, att förlora ett helt mag för att man laddar om efter avfyrat 2 kulor liksom hur kul är det? Att behöva gå halva vägen när man ska springa en lång väg segar bara upp spelet. Regenerative health ser jag bara som bra då det känns väldigt surt att bli träffad från halva banan så att ens health ligger på 20 % som 5 min senare gör att man förlorar en duell man annars lätt hade vunnit.
CoD är det inte i närheten av, mkt mer öppet och spelkänslan är helt annorlunda.

Bra tänkt! Sen om man vill få tillbaka sitt HP man förlorat måste man ju ligga lågt ett ganska långt tag och då är man väldigt sårbar ändå.
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ingen annan som blev grymt besviken på regenerate health, infinite sprint och att man kan ladda om efter varje skott utan att förlora resten i magget?
Visst det ser jävligt bra ut å är säkert kul men jag tycker det påminner för mycket om CoD, run and gun one man army style :/

Faktiskt inte. Stora kartor så är de bra utan exaust. Health är väl lite sådär men jag tycker de OK.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tycker det underminerar teamplay, varför alls ha teamplay när en medic egentligen inte behövs 8/10 ggr. För mig är battlefield BF2. Utan teamplay är man körd, här kan laget med den bästa spelaren vinna utan speciellt mycket teamplay. Är det inte lika bra då att man skippar CoD och BF å gör ett BoD?

Visst lite hårt draget men det drar mer å mer mot CoD, jag gillar bägge hatar inte alls CoD om det låter så men jag gillar dom för sina olikheter inte likheter.........

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Kan förstå dom som är ute efter total realism stör sig på det..

Personligen bryr jag mig inte då det hade blivit tråkigare spel om realism fick övertaget, att förlora ett helt mag för att man laddar om efter avfyrat 2 kulor liksom hur kul är det? Att behöva gå halva vägen när man ska springa en lång väg segar bara upp spelet. Regenerative health ser jag bara som bra då det känns väldigt surt att bli träffad från halva banan så att ens health ligger på 20 % som 5 min senare gör att man förlorar en duell man annars lätt hade vunnit.
CoD är det inte i närheten av, mkt mer öppet och spelkänslan är helt annorlunda.

Grymt mot argument, dina ord fick mej just att inse att det faktiskt är bra med dom 3 sakerna. Plus att det kommer säkert finnas Hardcore servrar som har healthreg ,sprint och sånt avstäng för dom som vill ha mer realism.

Permalänk
Medlem

är det värt att sattsa på CF med mitt 5850 BE eller är det bättre att kliva upp till 580gtx?är det stor fördel med nvidias physx?i bf3?fördel menar jag i flyt mm,har för mig att det är tyngre för processorn om man kör med physx när man har ATIi!om det inte går att stänga av physix alltså?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krrjon:

Tycker det underminerar teamplay, varför alls ha teamplay när en medic egentligen inte behövs 8/10 ggr. För mig är battlefield BF2. Utan teamplay är man körd, här kan laget med den bästa spelaren vinna utan speciellt mycket teamplay. Är det inte lika bra då att man skippar CoD och BF å gör ett BoD?

Visst lite hårt draget men det drar mer å mer mot CoD, jag gillar bägge hatar inte alls CoD om det låter så men jag gillar dom för sina olikheter inte likheter.........

Visst fast det finns ju suppressive fire då funkar inte regen health, så om du och ditt team spelar bra kommer inte fienden kunna få upp sin hälsa ändå. Det är ju det dom lagt in i spelet, att regen health enbart funkar om man inte blir beskjuten, för att jämna ut allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

För att jag gav 59 ynkliga kronor för MoH, och det ger mig 2 dagar extra att spela betan. Är det helt orimligt i dina ögon eller?

Många tycker det är dyrt att betala 130kr(något sånt) i månaden för att spela WoW och du betalar nästan 60kr för 2 dagar, då är det klart att många kommer tycka att det är dyrt :). Dock är det en annan sak om du köpte det för att du vill köra MoH.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Jag körde alfan. Assauly = Medic. Medics e jävligt användbara och nödvändiga för att vinna. Ni kommer inte bli besvikna med spelet. Ljudet och känslan i spelet var olikt något annat som någonsinn gjorts. Oavsett om ni kör på lägsta grafikinställningarna kommer ni bli glatt överaskade och vara fast i timmar.

Men alla SweCare verkar vara elitist och då vet jag inte om det blir ett kul spel. För att vara på säkra sidan fortsätt spela 1.6 och BF2!

OfT: Om någon har en Early Access nyckel är jag glad att ta emot den!

Edit: Linde, köp 5850. Det är ingen PhysX i BF3 och PhysX är ärligt talat inget att hurra för. Om du har AMD kort funkar inte PhysX.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Många tycker det är dyrt att betala 130kr(något sånt) i månaden för att spela WoW och du betalar nästan 60kr för 2 dagar, då är det klart att många kommer tycka att det är dyrt :). Dock är det en annan sak om du köpte det för att du vill köra MoH.

Men fan va irriterad jag blir, Moderaterna har redan sagt åt er att lägga ner erat snack om pengar. Folk gör som dom vill, 60 spänn är ingenting för 2 dagar.. Han köpte de du skulle inte köpt det. Bra då vet vi lägg ner nu innan moderaterna kastar ut er...

Permalänk
Medlem

Musiken vär väl "sådääär" passande

Skrivet av add9400:

Men fan va irriterad jag blir, Moderaterna har redan sagt åt er att lägga ner erat snack om pengar. Folk gör som dom vill, 60 spänn är ingenting för 2 dagar.. Han köpte de du skulle inte köpt det. Bra då vet vi lägg ner nu innan moderaterna kastar ut er...

Va fasen gör moderaterna på forumet?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Musiken vär väl "sådääär" passande

Va fasen gör moderaterna på forumet?

va ?? skapar en trevlig stämning och ser till att folk sköter sig, det gör moddsen här.

Permalänk
Medlem

från den där videon kan det ju se ut som ett shoot n run solo spel..men tänk efter..hur många fiender fanns det..och hur bra jobb gjorde dom som hade defense igentligen?,dom som ska ha koll på bomben..var ju ingen som skyddade dom i huvudtaget

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Juggvard:

Många tycker det är dyrt att betala 130kr(något sånt) i månaden för att spela WoW och du betalar nästan 60kr för 2 dagar, då är det klart att många kommer tycka att det är dyrt :). Dock är det en annan sak om du köpte det för att du vill köra MoH.

Skrivet av add9400:

Men fan va irriterad jag blir, Moderaterna har redan sagt åt er att lägga ner erat snack om pengar. Folk gör som dom vill, 60 spänn är ingenting för 2 dagar.. Han köpte de du skulle inte köpt det. Bra då vet vi lägg ner nu innan moderaterna kastar ut er...

Skrivet av Lofman:

Musiken vär väl "sådääär" passande

Va fasen gör moderaterna på forumet?

Njah, vi varnade för att folk inte skulle hoppa på användare för att de har olika ekonomisk situation. Ta det lugnt folket och lämna känsliga frågor kring pengar samt politik utanför forumet, helst.

För övrigt är moderatorerna som grupp fullständigt opolitiska - vi har ett enda "manifest"

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

va ?? skapar en trevlig stämning och ser till att folk sköter sig, det gör moddsen här.

Drev bara lite med dig, du skrev moderaterna (politiskt parti) istället för moderatorerna

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av anon99565:

schysst video såhär innan beta släppet (alfa gameplay)
http://www.youtube.com/watch?v=oyVV06qY_k8

Har nog ändrat min åsikt lite om Metro och Rush, verkar nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Drev bara lite med dig, du skrev moderaterna (politiskt parti) istället för moderatorerna

hahaha okok...fattar, Sorry är fan 18 snart men kan verkligen nada om politik. Haha men fatta nu att det heter moderatorerna och inte moderaterna.

Permalänk
Medlem

Är idag sen sista dagen för att få betan tidigt, eller var det igår? Svårt att förstå vad de menar på Origin.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem

Idag är sista dagen (25e)