Permalänk
Medlem

Fråga enligt mobilt bredband.

Har i boende ett modem med internet .. Men det stängs av stup i kvarten och har fått svaret från ägaren att inte ska ändras o.s.v även om jag står för kostnaden.. Då är min fråga om man hade kunnat använda ett mobilt bredband som då har en dator ingång på 80gb. Kommer det räcka eller fungera att spela på internet ? Svar jag spelar ca 5 timmar per dag och laddar aldrig ner mer en spel updates som behövs. Men kommer ett mobilt bredband på ingång 80gb vara nog för att t.ex kunna spela World Of Warcraft / League Of Legends samidigt med att ibland vara uppkopplat på Skype eller Ventrilo ?

Visa signatur

-- CPU: Intel® Core™ i7-4770 3,4Ghz -- CPU Kylar: Corsair H60 -- Moderkort: ASUS Z97-A -- Grafikkort: ASUS GTX 660 -- RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16gb -- PSU: Corsair HX 650W PSU -- Chassi: fractal design define r4 -- HDD: Corsair SSD Force Series GT 120GB --

Permalänk
Medlem

Jag tror jag fattar, även om det känns so mdu hoppat över några logiska steg.

Du menar att du kan skicka och ta emot totalt 80 gigabyte per månad? Ja, det borde räcka för att spela WoW eller LoL, jag tvivlar på att dessa spel skickar mer än några kilobyte varje sekund. Men det är aldrig rekommenderat att spela på trådlösa anslutningar, de kan vara väldigt känsliga och kan höja latency ganska duktigt.

Försök få ett nytt modem istället.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Saken är att jag inte kan skaffa ett nytt modem eftersom ägaren tror vi kommer få virus och annat som hans inte ens behöver oroa sig över. Och ägaren av huset tror han måste stå för kostnaden men det behöver han inte, så det är totalt meninglöst att prata med han om detta. Så därför började jag funderar över att köpa ett mobilt bredband. Och som du sa vipers .. Det är skicka och ta emot 80gb per månad... Men det kommer vara ett 4g mobilt bredband som dom garantera 10-20mbit/s och upp mot 80mbit/s.. Även med det tror du att latency kommer vara mycket högre en normalt?

Visa signatur

-- CPU: Intel® Core™ i7-4770 3,4Ghz -- CPU Kylar: Corsair H60 -- Moderkort: ASUS Z97-A -- Grafikkort: ASUS GTX 660 -- RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16gb -- PSU: Corsair HX 650W PSU -- Chassi: fractal design define r4 -- HDD: Corsair SSD Force Series GT 120GB --