Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Kul för dig...

Hur fick du det till att jag tyckte det var "kul" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Är det nån mer som har fel när man zoomar? man måste hålla in högra musknappen. nån som vet hur man fixar det så det blir som det var innan?

Som några andra påpekat, jag störde mig på detta med och kollade i options.
Finns en knapp som går att bocka i / bocka ur för detta.

Kommer inte ihåg vart men den finns under options

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orio:

Som några andra påpekat, jag störde mig på detta med och kollade i options.
Finns en knapp som går att bocka i / bocka ur för detta.

Kommer inte ihåg vart men den finns under options

"Precis" jag skrev det 3 grr

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Det finns toggle zoom. Vore jävligt dumt att inte ha den valmöjligheten.

vad betyder toggle zoom?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad folk klagar på. Jag är extremt positivt överraskad. Både med spelet & origin/battlelog. Visst origin/battlelog är sönder buggiga och det är svårt och hitta servrar men det får man ta när det är en beta. Annars så funkar Party funktionen med voicechat hur bra som helst. inga problem alls. Klickade igång så var det igång med bra volym och ljudkvalité. Spelet är grymt! Buggigt såklart med att man ramlar genom marken jämt och ständigt(dock fixat i patchen, då de tar bort terrain destuction) Går dock sjukt fort att lvla, men kan tänka mig att de har sänkt poängen för rankerna så man ska hinna prova.

Dock har jag problem med att jag och brorsan inte verkar kunna lira samtidigt. Vi båda sitter på LAN på olika origin konton.
Om brorsan försöker joina mitt game så kastas jag ut till skrivbordet och för brorsan står det bara connecting i all oändlighet och vice versa.
Någon som har nån ide?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna ha olika användare på fulla versionen? Eller måste man ha olika originkonton då? Förjäkligt isf! :/
Har ju massa ungar här ibland, kompisar till mina iungar och tantens lillebror som spela ibland när dom är här... har inte lust att dom lirar på min"gubbe" :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Haha, tycker tvärtom. Det första jag gjorde när jag kom in i spelet första gången var att springa fram till det där hålet på Metro och bli totalbländad för att sedan bli skjuten. Blev inte ett dugg irriterad utan tyckte att det var gaaalet snyggt gjort istället.

Sen så är det ju inte bara fördelar med den heller. Du måste ju köra close range för att den ska funka. Har plockat flera som haft den på på långt håll så att jag sett dem skitlätt.

Jag har inget "emot" ficklampan, blev dock lite lack när jag blev ägd pga en jävla ficklampan på Metro banan!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Hejsan Tobblish,

Skrivet av Mimematis:

Nej det går inte, man kan ju dock se den när man joinar server(Battlelog), då det _bara_ är servens ping som gäller.
(iaf har det sagts i nån intervju)

Tack för svar.
Men igår när jag provade var ping bara ett "-", trodde först att det var min brandvägg men jag lyckade gå in i ett spel.
Måste man ställa in något i Battlelog för att se ping istället för "-"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

URSÄKTA? Så fort man nämner ordet konsol här kommer PC patrullen in och angriper... Seriöst alltså? Jag beskrev klyftan mellan PC och konsolversionerna och nej jag förväntar mig inte underverk MEN de ser sämre ut än vad de gjort i diverse gameplay videos..... Tror du jag är så borta på hårdvara att jag inte begriper något om hur klena konsolerna är??? Jag säger bara att klyftan är pinsamt stor och att BC2 till konsol ser bättre ut än BF3 till konsol. För min del kunde de lika gärna skippat konsolerna här och kört det PC exklusivt som BF2 var. Så där har du faktiskt rätt att de går in på konsol enbart för att tjäna pengar.

Sorry för tonen, blev bara så trött på att man överallt ser folk som gnäller på konsolerna. Sen är det ingen pc-patrull på mig, spelar främst på min ps3/x360.. Men just multiplayer FPS gör sig inte utan mus tgb i min mening.

Skrivet av Swedish Berserk:

För min del kunde de lika gärna skippat konsolerna här och kört det PC exklusivt som BF2 var. Så där har du faktiskt rätt att de går in på konsol enbart för att tjäna pengar.

Handlar nog inte om "enbart för att tjäna pengar", utan snarare om "för att tjäna pengar över huvud taget"
Jag är ingen expert på att gräva fram siffror, men spana här:

http://www.techwatch.co.uk/2010/03/08/bad-company-2-tops-game...
Only 16% of Bad Company 2′s sales were on PC format.

http://news.softpedia.com/news/Only-3-Percent-of-Modern-Warfa...
Only 3 Percent of Modern Warfare 2's Buyers Were PC Gamers

Har för mig att det även var Carmack som sa att om det är något man ska skippa, så är det PC.
Tyvärr är det verkligheten som blivit idag :/
Inte ens multiplayer FPS verkar ju kunna överväga på PC.

Ska bli intressant att se siffrorna för BF3 försäljning, min gissning är x360>ps3>wärsch>pc

Permalänk
Medlem

Ni med gigabytes GTX 560 ti OC kort (inkl mig själv) kan ta en titt på denna sidan: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...
Flashade min bios till F12_C

(Direkt länk till mitt grafikkort: http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3707#ov )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kommer man kunna ha olika användare på fulla versionen? Eller måste man ha olika originkonton då? Förjäkligt isf! :/
Har ju massa ungar här ibland, kompisar till mina iungar och tantens lillebror som spela ibland när dom är här... har inte lust att dom lirar på min"gubbe" :/

Det är väl bara för dem att skapa ett eget konto på Origin?

Permalänk
Medlem

Första dagen såg jag aldrig slutet av banan , nu igår vann jag iaf 6-7 rundor spelet kan vara sååååå frusterande då man har massa codspelare i laget som ligger i spawn och snipar ... men har man en bra squad och ett lag som alla iaf försöker pusha framåt då är det kul !

Ha ha låste upp underbarrel noobtube och använde den i tron det var en shotgun i typ 2-3 matcher :S small ju inget och såg knappt någon granat så trodde det var nån typ av shotgun men sedan låste ja upp shotgun då fattade jag *lol* men det gick ju bra för man verkar näst intill behöva direct hit för att ta ned någon.. annars är ja så impad av silenced c17 eller vad den heter GRYM

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Första dagen såg jag aldrig slutet av banan , nu igår vann jag iaf 6-7 rundor spelet kan vara sååååå frusterande då man har massa codspelare i laget som ligger i spawn och snipar ... men har man en bra squad och ett lag som alla iaf försöker pusha framåt då är det kul !

Ha ha låste upp underbarrel noobtube och använde den i tron det var en shotgun i typ 2-3 matcher :S small ju inget och såg knappt någon granat så trodde det var nån typ av shotgun men sedan låste ja upp shotgun då fattade jag *lol* men det gick ju bra för man verkar näst intill behöva direct hit för att ta ned någon.. annars är ja så impad av silenced c17 eller vad den heter GRYM

Träffade du gubben på nära håll? Det krävs en viss distans innan granaten aktiveras och exploderar, för att skydda skytten från att själv ta skada.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mx191:

Det är väl bara för dem att skapa ett eget konto på Origin?

Måste jag köpa spelet en gång till då?

Permalänk
Medlem

Jag kan ju passa på att skriva av mig också då.

Härligt steg framåt grafikmässigt, otroligt bra ljud. Beroendeframkallande gameplay (bara en till omgång.... oj, är klockan 3 på natten). Kommer bli bra detta bara följande buggar jag märkt hittils ordnas:

1) Time out från servern helt random trots att spelet flutit på bra. Inte servern som kraschar såvitt jag kan se. Men jag förstår mig inte riktigt på serverbrowsern ännu å andra sidan.
2) Några ordentliga krascher till desktop och till svart skärm. Misstänker grafikdrivisarna.
3) Att man faller genom marken i metro (jag vet att det är nämnt en miljard gånger)
4) Att man måste vara in-game för att lira runt med grafikinställningarna
5) Går inte göra mouse-binds
6) Hela skärmen blinkar till ibland (oftast grönt vill jag minnas)
7) Vsync verkar inte vara aktiverat trots att det är aktiverat i options.
8) Granater som fastnar i löv när du ligger ner i en buske och kastar en granat.
9) Korruption i grafiken ibland, mest i starten om man är attacker på metro. Svårt att beskriva men det liknar de effekter man kan få om man överklockar för hårt med långa objekt som sticker ut ur omgivningen. Mina GTX580 i SLI är inte överklockade, har bra kylning och bra nätagg så jag tror inte de överhettar eller dylikt. Händer ej på caspian border vilken förmodligen är tyngre för grafikkortet.

Jag har sett att andra har dessa problem också så det är väl bara att vänta på uppdaterad version. Joinade SweC's klan också för jag behöver lite polare att lira med. Körde ett par fantastiskt roliga omgångar igår med en squad som höll ihop rätt bra. Jag börjar förstå att BF3 är helt annorlunda de shooters jag spelat tidigare, men jag gillar verkligen det lite lugnare tempot och möjligheterna till teamplay.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Hur får man caspian boarder pass?

Permalänk
Skrivet av jimjavel:

JO jag är fullt medveten om det om du läser rubriken på tråden så ser du att jag vet det. jag behövde bara få ur mig de grejjerna i övrigt har jag skit kul i spelet, lite synd bara att man inte kan testa några fordon, men ah jag får väll vara lika i ditt face då som du är.

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Mjukare skulle jag säga.

I en intervju så berättar ljud snubben på DICE att de ville få bort högljudda, öronbedövande ljud som jag ofta upplevde i BC2. Bland annat när man fick granater osv bredvid sig, då blev det en jävla smäll. I BF3 kan jag pumpa volymen lite exktra, och fortfarande ha en behaglig spelupplevelse!

Jo det var väl just det jag syftade på. Jag älskade när det small till och man blev tillfälligt döv, just avsaknaden av detta gör att jag finner BF3s ljud väldigt tomt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DBHErazor:

Men när man kört Caspian Border så höll jag på o ramla ur stolen, så sjukt jävla bra så det är nästan löjligt

jag håller med
den stämningen har inte funnits i ett datorspel sen BF2
fan vad jag har längtat efter det här.

måste fixa bättre flyt bara
60fps är för dåligt på en 120hz skärm

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

ursäkta grabbar, men får man fråga hur man får tillgång till caspian border?=)

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem

hur gör man för att få komma in på caspain border serverna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

vad betyder toggle zoom?

Enkelklick för att aktivera och avaktivera zoom istället för att hålla inne knappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sturzhelm:

Lite jämförelse av grafiken och med konsolerna
http://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4&feature=player_emb...
Helt sjukt att det ibland knappt går att se skillnad med tanke på att enligt nvidia är GTX 580 ca 900% kraftfullare än konsol
http://www.maximumpc.com/article/news/nvidia_claims_pc_gaming...

jag är 99% säker på att det finns minst 99% mer att plocka ut ett GTX 580 än vad vi ser nu.
jag vägrar tro att grafikkortet ska flaska i 800*600 upplösning som det gör nu
så räkna med en riktig boost i FPSen och möjligen även bildkvaliteten.
nån från Dice får gärna dementera

det är ju det vi har möjligheten till vi som spelar PC jämfört med konsollerna
120 FPS

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

bara jag som har problem med att ändra kontrollerna?

ibland när jag har ändrat en kontroll så försvinner muspekaren och jag måste spara för varje tangent jag ändrar.

har också en logitech G5 som mus och har då 2 knappar på musen (mouse 4 och 5) dessa kan jag inte ändra så att jag har kniv på mouse 4 eller granat på mouse 3 (middle mouse).
någon med samma problem?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tony.s:

hur gör man för att få komma in på caspain border serverna ?

lösenord som finns på sida 97 tror jag om dom inte har ändrat det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst 103 sidor så finns det ju 2 camps.

Ena sidan säger att spelet är buggigt och icke-färdigt.
Andra sidan säger: BETA!

En sak om man kör en beta relativt tidigt, men nu måste dom ju ha pumpat in 2-3 år av utveckling?
Eller om man gör som blizzard, dom kör stenhårt "when it's done", lägger ut en D3 beta, och skjöt nu tidigast releasen till Q1 2012.
Då kan jag köpa argumenten om att det är en BETA.
Problemet är ju dock att spelet har ett spikat releasedatum om runt 3 veckor, och då finner jag det befogat att folk lackar ur på såpass grundläggande problem.

Det som förvånar mig är just att DICE tog beslutet att skicka ut betan i det här skicket.
Jag förstår det inte, det var väl en självklarhet att folk på forum världen över skulle lacka ur? Dom kan ju knappast vara förvånade?
Känslan jag har hittils är ju att betan gett dom mer dålig än bra PR?

Sen kanske dom klarar av att städa allting perfekt på 3 veckor, vad vet jag, men skadan är ju ändå skedd.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Sorry för tonen, blev bara så trött på att man överallt ser folk som gnäller på konsolerna. Sen är det ingen pc-patrull på mig, spelar främst på min ps3/x360.. Men just multiplayer FPS gör sig inte utan mus tgb i min mening.

Handlar nog inte om "enbart för att tjäna pengar", utan snarare om "för att tjäna pengar över huvud taget"
Jag är ingen expert på att gräva fram siffror, men spana här:

http://www.techwatch.co.uk/2010/03/08/bad-company-2-tops-game...
Only 16% of Bad Company 2′s sales were on PC format.

http://news.softpedia.com/news/Only-3-Percent-of-Modern-Warfa...
Only 3 Percent of Modern Warfare 2's Buyers Were PC Gamers

Har för mig att det även var Carmack som sa att om det är något man ska skippa, så är det PC.
Tyvärr är det verkligheten som blivit idag :/
Inte ens multiplayer FPS verkar ju kunna överväga på PC.

Ska bli intressant att se siffrorna för BF3 försäljning, min gissning är x360>ps3>wärsch>pc

Jag ber också om ursäkt. Du har helt rätt i det du säger. Det jag tycker är lustigt är att BF3 till konsol ser sämre ut än BC2 till konsol enligt min personliga åsikt. Jo jag lirar också mest på konsol men blir mer känsla i ett FPS med mus och tangentbord. Tack för de intressanta länkarna! Trist att så många väljer konsolversionerna på sådana spel som BF3. Vi får hoppas att PC versionen säljer bra det förtjänar den för den är överlägset bäst!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Någon som har nåt tips för oss som blir DCad var 15e minut?

Permalänk
Avstängd

Caspian Boarder Lösen:

shoppingcartsareagoodride

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

Nä, men eftersom dom inte verkar har fixat något sen alphan förutom att ändra mapen lite.

bara för du inte blivit utsatt för en bugg i alphan så betyder de inte att de inte har fixat det.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.