Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Jo jo. Men om 3v så kan folk inte längre säga det.
Kan man fortf inte förstöra en tram då, så är det kasst!

Allt kommer inte vara förstörbart.

Och slutligen, vad förväntar du dig från en beta egentligen? Den build vi fått kanske är skitgammal med små förändringar från alphan, enda stora förändringen jag kan se på den här builden och den från alphan är att dom gjort om första fasen på Metro.
Builden dom släppt nu för betan är minst 2-3 veckor gammal då dom skickade in till Sony och Microsoft för godkännande då.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Är det någon som vet om commorose finns i betan?

Sen hoppas jag verkligen att de ligger 2-3 månader längre fram i utvecklingen än vad betan är.
För jag tycker betan är ett skämt när det gäller marken och konstiga väggar som knör runt en.
Blivit ivägskickad upp i luften flertalet gånger av att gå ner i en krater, kan gå igenom marken på plana ytor, slagit framåtvolter med pansarvag. Tycker detta är ganska basgrejjer som borde funka redan i en beta, det är ju colission problem :s

Ser inte fram emot releasen av bf3 ser fram emot dagen då första patchen kommer ut! ^^

Commo Rose finns inte i betan, den kommer finnas i färdiga spelet.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dreasoz:

man hinner nog fixa ganska många buggar på den tiden.
kanske ett dåligt exempel men minecraft fixade en hel del buggar på halva tiden och det är ganska många fler som jobbar på dice än mojang
och enligt mig har spelet färre buggar än de senaste cod spelen och mycket roligare för den delen också.

Ja det var ett dåligt exempel nu är det ju Dice/EA vi snackar om och en 2 veckors beta det finns inte. visst jag har inte sett allt för mpnga buggar, mindre än BF2 men att kalla det beta tycker jag är lite löjligt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Finns det fusk redan i BF3 beta?

1459 poäng per minut kan ju inte vara normalt eller? Verkar vara svensk dessutom.........

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Finns det fusk redan i BF3 beta?

1459 poäng per minut kan ju inte vara normalt eller? Verkar vara svensk dessutom.........

Statspadding?

Möjligtvis i syfte att få fram så många upplåsningar som möjligt under betan för att leka med?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Statspadding?

Möjligtvis i syfte att få fram så många upplåsningar som möjligt under betan för att leka med?

Nja 53/4 en runda närmsta hade 13kills, sen finns en video från BLOPS med samma namn där den personen fuskar stenhårt så lite fundersam blir man ju. Var från steam id jag såg sweden men det kanske går att ändra i.o.f.s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

kommer de behålla den där funktionen att man måste joina via hemsidan i fullversionen? känns väldigt onödigt att behöva joina via en webläsare

ja det kommer dom..det är ju det nya moderna sättet..lite facebook över det hela..o alla vet ju att facebook är ju det bästa här i världen..host..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Nja 54/4 en runda närmsta hade 12kills, sen finns en video från BLOPS med samma namn där den personen fuskar stenhårt så lite fundersam blir man ju.

Mjo, mötte en snubbe, som en annan jag brukar spela med känner, han var läskigt bra typ 50/5 eller något.
Men just i mitt fall så käns det som att jag skulle kunna prestera MYCKET bättre om jag inte hade ett så kass bredband
Har Telia 30/6 men det känns som om det är typ 100-200 ping även om det är runt 50-60, samma sak i bc2 och bf2, bf spelen funkar inte vidare bra med mitt internet :/

Skrivet av Andyah:

ja det kommer dom..det är ju det nya moderna sättet..lite facebook över det hela..o alla vet ju att facebook är ju det bästa här i världen..host..

Tycker det hela är rätt nice, gör att du inte behöver vara på din speldator för att kunna kolla "ingame" saker och se om vänner spelar eller inte.
Statistiken är ju väldigt detaljerad också. Men beroende på hur bra/dålig dator man har så kan det ju vara jobbigt att behöva ladda spelet varje gång man skall byta server.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofman:

Är det någon som vet om commorose finns i betan?

Sen hoppas jag verkligen att de ligger 2-3 månader längre fram i utvecklingen än vad betan är.
För jag tycker betan är ett skämt när det gäller marken och konstiga väggar som knör runt en.
Blivit ivägskickad upp i luften flertalet gånger av att gå ner i en krater, kan gå igenom marken på plana ytor, slagit framåtvolter med pansarvag. Tycker detta är ganska basgrejjer som borde funka redan i en beta, det är ju colission problem :s

Ser inte fram emot releasen av bf3 ser fram emot dagen då första patchen kommer ut! ^^

Tat nu vackert dom löser nog det mesta innan spelet släpps

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Tat nu vackert dom löser nog det mesta innan spelet släpps

Om jag satt i deras sits med en månad kvar med detta som dåvarande version hade jag nog allt blivit lite stressad
Därav hoppas jag att de ligger bra mycket längre fram

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm kom o tänka på nått..ljudinställningen, du kan ju välja mellan "hifi, headphones?,, o nått war tape o kanske nått mer..vad är skillnaden på dom igentligen..märkte då ingen större skillnad vad jag kunde tänka på..spec war tape..vad gör den för nått gentemot hifi tex..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

man kan ju undra hur låg FPS en del har som testar betan haha
vissa hoppar ju omkring som fan
helt omöjligt att kunna träffa.

så en ping limit på servrarna vore ju bra.
ex har man över 70 i ping så kan man inte joina servern.
då slippar man laggande spelare

det kanske kommer att finnas i det färdiga spelet?

sen är det lite löjligt att en person kan stå kvar ett par meter från ett pansarskott från en tank utan att ta skada.
som det är nu
ska man döda nån från en tank så måste skottet träffa exakt på den personen.

fan man ska ju kunna halvträffa från en tank innom en radie på 5 meter och den personen borde dö direkt om det ska vara realistiskt.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

De har bytt lösenord igen. Någon som snappat upp det nya?

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

man kan ju undra hur låg FPS en del har som testar betan haha
vissa hoppar ju omkring som fan
helt omöjligt att kunna träffa.

så en ping limit på servrarna vore ju bra.
ex har man över 70 i ping så kan man inte joina servern.
då slippar man laggande spelare

det kanske kommer att finnas i det färdiga spelet?

Det kommer garanterat finnas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Det kommer garanterat finnas

kanon!
jobbar du på Dice?

läs även det sista jag skrev
lite mer realistisk power från stridsvagnarna tack
jag tror dom flesta håller med

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Helt jävla ospelbart..spelet minimerar sej hela tiden och de går inte tabba upp igen... Vet inte hur mycket xp jag har förlorat pga detta för fan FIXA DETTA NU

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Helt jävla ospelbart..spelet minimerar sej hela tiden och de går inte tabba upp igen... Vet inte hur mycket xp jag har förlorat pga detta för fan FIXA DETTA NU

Knepigt men det är ju beta, inte så viktigt med xp?

EDIT: 100 sidor idag sweclockers, bra jobbat. God hatt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av add9400:

datorn får jobba hårt i BF3!
sänk klocken eller fixa bättre kylning så löser det sig nog.
inga problem här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, fick en silver star eller silver medal, spelet krascha precis efter..någon som vet vad det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

kanon!
jobbar du på Dice?

läs även det sista jag skrev
lite mer realistisk power från stridsvagnarna tack
jag tror dom flesta håller med

Nej, jag jobbar inte för Dice Jag är bara helt säker på att det kommer finnas, då det finns i alla Dice spel jag testat.
Det där med pansarvagnarna är säkert något som kommer fixas.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Så nu har man köttat igenom några timmar av betan..

och är glatt överaskad.

trodde att spelet skulle gå skit tungt på min maskin men kör högsta settings på allt och de flyter sjukt bra.

finns ju en hel del buggar o åtgärda men de kommer väl med tiden..

ska bli kul om en månad.

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

datorn får jobba hårt i BF3!
sänk klocken eller fixa bättre kylning så löser det sig nog.
inga problem här

Nu är det visserligen inte jag som har problemet, men jag måste ändå påpeka att kylning/lägre klock löser inte alla datorproblem trots att detta är vad många här verkar tro. Man kan ju förstås inte säga säkert men det här låter ju verkligen inte överhettningsrelaterat. Tror mer på något mjukvarurelaterat, spelet är ju väldigt buggigt just nu, det kan väl alla hålla med om.

Permalänk
Skrivet av Goose7:

Nu är det visserligen inte jag som har problemet, men jag måste ändå påpeka att kylning/lägre klock löser inte alla datorproblem trots att detta är vad många här verkar tro. Man kan ju förstås inte säga säkert men det här låter ju verkligen inte överhettningsrelaterat. Tror mer på något mjukvarurelaterat, spelet är ju väldigt buggigt just nu, det kan väl alla hålla med om.

Saken är ju bara den att ingen annan verkar ha samma problem. Men visst skulle du kunna vara något som inte riktigt lirar med hans rig. Poängen med en beta är ju trots allt att ja folk som testar det. Om det var perfekt skulle det inte kallas beta

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dreasoz:

man hinner nog fixa ganska många buggar på den tiden.
kanske ett dåligt exempel men minecraft fixade en hel del buggar på halva tiden och det är ganska många fler som jobbar på dice än mojang
och enligt mig har spelet färre buggar än de senaste cod spelen och mycket roligare för den delen också.

Jag klagar inte på BF3-Betan men att påstå att det har färre buggar än de senaste COD-spelen haft är helt enkelt inte sant ^^

Skrivet av sharkfinz:

Nån som har en aning om hur fan man aktiverar alla upplåsningar till vapen? Som zoom, laser-sikte osv...ser många använda det och jag har låst upp hur mycket som helst men kan inte använda dom :/

Customize!

Skrivet av DeathAdder89:

Jag har fått en uppdatering av betan på origin och den är fan på 3.9 GB stor vad kan det vara? Mvh.

Det är inte en uppdatering utan hela betan, origin är beta även det

Skrivet av Goose7:

Verkar som att vissa med ett specifikt grafikkort (560Ti eller en viss utgåva av det) har mycket problem så kan vara hårdvarurelaterat i vissa fall, även om det inte nödvändigtvis har med värmen att göra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Blev nyss fuskanklagad känns roligt

Körde en benchmark via fraps med, en full runda metro
1920x1200 ultra förutom AA

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
94448, 666896, 77, 201, 141.623

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Har nu spelat ungefär 6h av betan och jag måste säga att jag är lika nöjd som jag trodde jag skulle vara.
Det var lite strul med installationen och massa error strul men istället för att grina ut om det på forum så kollar man ju såklart Battlelogs forum eftersom garanterat andra har samma problem och man löste det på sådär max 10 minuter.

Gällande buggar att ramla ner under marken osv tog det ungefär 5 timmar innan något sånt hände. Spelade på samma server i 3 timmar först och där märkte jag i stort sett ingen bugg alls, var som ett komplett spel där.
Så gällande detta med att falla under mark och allt vad det är känns lite som om det händer på olika servrar (ska kolla dessa vidare imorgon, ska köra på den första servern imorgon igen och se om jag faller genom någon mark eller liknande).

Förövrigt, ett jävla toppen lir. Folk som snackar om att grafiken bara är en liten update från BC2 är totalt blinda och har ingen känsla för detaljer, thats for sure.

Synd att många av er haft och fortfarande har en massa strul gällande liret, hoppas ni får ordning på det. Ber er att checka Battlelogs forum iaf om ni inte gjort det, finns grymt mycket hjälp där inne.

Godnatt. Imorgon (idag) blir det fullpress.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt lir, blev positivt överraskad

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Sida 100 snart, det gick fort

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

haatar ficklampor

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk

Jag är otroligt nöjd med Betan so far, jag förstår att folk klagar som bara testat Operation Metro, den är verkligen riktigt tråkig. Men när man kört Caspian Border så höll jag på o ramla ur stolen, så sjukt jävla bra så det är nästan löjligt