Permalänk
Medlem

Ta bort kylpasta bäst

Jag använde statiols spolar vätska och öron topsar den innehåll typ 70% etanol eller något och något annat kommer inte ihåg vad funkar den bra?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Rekordmedlem

Tvättbensin brukar vara bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Köp en liten flaska medicinsk-bensin från apoteket, billigt, fungerar utmärkt.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

jag kör "kemiskt ren bensin" från gripen, köpt på ica, funkar utmärkt.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Jag kör på t-röd och kaffefilter. Var lite försiktig med ångorna dock. Inte bra att sitta och andas in dom en längre tid.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hur vet jag att det fungerade bra? Min processor låg 25 grader idle och inte mycket mer i load kanske 30.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk

Alla kör tydligen med olika lösningar själv använder jag isopropylalkohol.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väldigt få lösningsmedel som är bra att dricka, jag känner en som för några år sedan hade en då 13 årig dotter som hade några kompisar med hem o så kom de på att de skulle "festa", de gick ut i pappas garage o letade nått som det stod varningstexter på, typ lacknaftan, sedan delade de på några liter lacknafta. tja dåliga blev de, de blev samtliga magpumpade och några drabbades av lunginflamation och fick stanna på sjukhuset ett tag, slemhinnorna tog mycket stryk av lacknaftan. De kommer inte att dricka ur dunkar med varningstexter på nån mer gång, de blev inte ens berusade, bara riktigt riktigt dåliga...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med oljefri aceton

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Som tur är så har många flaskor barnsäkra korkar som ibland är ett helvete att få upp. Gäller dock att man skruvar åt korken ordentligt om man har barn hemma eller folk som gillar lite Döskallar.

Själv är man likadan. Ju mer döskallar desto bättre brukar man säga när man letar efter bra grejer

Jag kör med kemisk ren bensin/medicinsk-bensin och tops och lite papper för de där värsta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag kör på t-röd och kaffefilter. Var lite försiktig med ångorna dock. Inte bra att sitta och andas in dom en längre tid.

kör likadant.

Permalänk
Avstängd

jag brukar ta min katt å bara stryka den hårt tills allt är borta

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

jag brukar ta min katt å bara stryka den hårt tills allt är borta

Ypperligt bra ide!

Eller inte...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Brukar gnugga ett tag med toapapper tills det slutar färga av sig =).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ajp_anton:

Brukar gnugga ett tag med toapapper tills det slutar färga av sig =).

man måste få bort resterna som blir kvar, om du gnuggar med papper och sen tar lite ren aceton så kommer du se att det kommer mer

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

jag brukar ta min katt å bara stryka den hårt tills allt är borta

+1 själv tar jag tjejen
(egentligen kemisk ren aceton/bensin)

Permalänk
Medlem

Själv kör jag bara kaffefilter. Kan inte se någon större poäng med att tvätta med alkohol. Är väl rimligen inte negativt att de små, små porerna i IHSen har kvar kylpasta i sig?

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Skrivet av andelf:

+1 själv tar jag tjejen
(egentligen kemisk ren aceton/bensin)

och stryker henne hårt tills hon är helt borta...eller

Får väl ta med posten du citerade, för att det hela skall bli förståeligt

Skrivet av Montalva:

jag brukar ta min katt å bara stryka den hårt tills allt är borta

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Varför är det så viktigt att man får bort allt? Jag brukar också ta toapapper tills allt är borta...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

T-röd och tops/papper kör jag på, tops om det sitter hårt, annars funkar lite vanligt papper bra.

Viktigt att få bort allt är det för att det som är gammalt och stelnat inte kommer passa in om du bara fyller på med nytt, det blir luftbubblor runt det.

Vitsen med pasta är ju att fylla de små (ibland mikroskopiska) ojämnheterna, ju tunnare, ju bättre kylning, eftersom man vill ha så mycket metall mot metall som det går. Får man ett för tjockt lager kylpasta mellan, så är det i princip sämre än ingen alls.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Har alltid kört handsprit och kaffefilter, fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Vatten har funkat bra för mig

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Jag har bara behövt ta bort kylpasta en gång och då tog jag lite av morsans nagellack-borttagningsmedel, det luktade bra så jag tänkte att det funkar väl Någon som vet om det är bra eller dåligt att använda?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Predator123:

Jag har bara behövt ta bort kylpasta en gång och då tog jag lite av morsans nagellack-borttagningsmedel, det luktade bra så jag tänkte att det funkar väl Någon som vet om det är bra eller dåligt att använda?

bara den är oljefri

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Skruvade sönder pappas bärbara häromdagen för att skärmen slutat att fungera (Glapp troligtvis då inte DVI-utgången fungerade heller)..

Där satt det en kyl-pasta-duk som var tjock som en disktrasa mellan fläns och processor/grafikchips. Det kan inte vara så bra om det är bättre utan än tjockt med kylpasta..

Hur tror ni det ser ut mellan min Atom-processor, grafikchips och Nordbrygga som alla täcks av samma kylfläns som är ditmonterad från fabrik?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Livar upp tråden här, fästmön har en flaska "depend nagellacks borttagningsmedel" innehåll: ethyl acetate, isopropyl o vatten, ska vara oljefri o parfymfri, måste funka klockrent väl?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av azmodan:

Livar upp tråden här, fästmön har en flaska "depend nagellacks borttagningsmedel" innehåll: ethyl acetate, isopropyl o vatten, ska vara oljefri o parfymfri, måste funka klockrent väl?

Funkar säkert bra så länge du inte kladdar det på plast.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kemiskt ren bensin + örontops.

Testade de kaffe filter jag hade, men de tappade mer skit än topsen gjorde <.<.
Hade med att göra att filtret "rev" lite av sidan på processorn ibland.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.