BF3 "cheaters" Tog inte lång tid

Permalänk
Medlem

Punkbuster är inte aktiverat i betan vad jag vet!

Permalänk
Medlem

Men vafan, fusk kommer ALLTID finnas, det handlar ju om hur bra systemet är på att banna fuskare. Och eftersom PunkBuster inte är aktiverat i betan så vad grinar du om ?

Det är ju helt olika saker om folk kan bugga stats i en BETA utan PunkBuster och i det riktiga spelet.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns det folk som inte har skill nog att köra " äkta"
Fuskare är idioter och kommer förbli så i alla tider, vad för skäl de än må ha...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NZany:

Punkbuster är inte aktiverat i betan vad jag vet!

Punkbuster skydda inte ett spel så bra, fusk kommer till spel, det tar pb ett par dar till veckor för att hålla borta just det fusket, men efter bara 6-24 timmar så är fusket uppdaterat och bam det tar pb yterliggare ett par dar till veckor innan dom gör nåt åt det punkbuster funkar inte varför kodar inte speltillverkare in anti cheat i koden i spelet vi lever i 2011 inte på 90 talet nu. Ska inte vara så svårt för en spel tillverkare att göra som antivirus program gör idag.

Synd bara BF3 ser ut att bli ett roligt spel men kommer fusk att bli lika poppis i bf3 som det är i bfbc2 så kommer ja inte rekomendera en enda kompis till det här spelet om denna ska spela multiplayer mot andra spelare. Och jag kommer ej heller aldrig mer köpa ett spel av EA. Blizzard har en fin anticheat i deras spel kod och deras spel är nästintill fusk fria hoppas D3 kommer snart ;D

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

gohan_2525
sök på han på http://battlelog.battlefield.com

jag menar detta kan ju bara inte vara sant??
rank 145
549 294 sc/min

Dom felaktiga statsen beror nog på att personen i fråga har hoppat in på en av dom hackade servrarna där folk hade höjt player limit till 128 spelare. DICE gick även ut med en varning om att konton som går in på dessa servrar riskera att bli permanent bannade. Har dock ingen läng och orkar inte leta, så det får ni göra själva om ni vill ha mer info.

Edit: Bästa sättet att undgå fuskare är nog imo att joina en clan/community med en eller flera låsta servers. Om någon fuskar är det inte svårare än o kicka dom ur communityn och byta PW på sina servrar. Kommer nog finnas flertalet BF3 communities med aktiva moddar på servrarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Är det så vanligt med fusk, trots "punkbuster"?

Jag är långt ifrån en "bra" spelare, kör mest på kul och försöker tänka strategiskt, hjälpa laget när jag kan och sätta ut spawn nära mcom, reviva när det är säkert och liknande. Ta baser och plocka upp folk i knipa när jag har ett fordon och ta ut relevanta mål först, har inget emot att offra mitt liv om det är till plus för laget. Reparera och jobba mot lagets vinst. Det tycker jag är kul. Sen att jag inte kan träffa en vägg om jag står framför den är en annan sak, vinner bara eldstrider om jag flankar. Direkt på, eller i fronten brukar jag vara den förste att dö.

Så jag om någon skulle ha användning av en aimbot, men då har jag ju ingen anledning att spela på det sätt som gör det kul längre. Dessutom behöver man inte fuska för att döda mig, det är illa nog ändå.

Vad jag föröker säga vid denna okristliga tid på natten är att jag hatar fuskare och pallar inte att vara på samma server som dem. Lösning?

Ska jag skaffa en egen server och kan jag då kontrollera den på nått sätt?

Önskar det fanns en klan för folk som inte är elite, men ändå vill spela "rätt" och för laget i första hand...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det värsta jag kunde hitta

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Perfecticus/

Enlisted 2011-09-29
733 251 008 5 379 390 1.27
SCORE KILLS W/LRATIO

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Jao, det gick fort....

Spelade i går kväll och råkade ut för ett par killar som fuskade. När de har 50/2 i kills/ så börjar man undra.

Kompisen var med i hans lag och följde honom under tiden som han lirade och han visste exakt vart fienden skulle dyka upp.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Det värsta jag kunde hitta

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Perfecticus/

Enlisted 2011-09-29
733 251 008 5 379 390 1.27
SCORE KILLS W/LRATIO

Jävlar fyfan!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

(heter själv mini-z1994 som användarnamn på beta multiplayer och har spelat lite need for speed world också
vanligt namn är Marcus Malila om du kan söka upp mig den vägen har för mig att man kunde göra det ?
Email för o söka upp mig är Marcusrc@live.se både via steam och på origin så har jag det )

Kontakt annons? finns det kärlek på sweclockers?

Permalänk
Skrivet av Navve:

Kontakt annons? finns det kärlek på sweclockers?

hahaha

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Är det så vanligt med fusk, trots "punkbuster"?

Jag är långt ifrån en "bra" spelare, kör mest på kul och försöker tänka strategiskt, hjälpa laget när jag kan och sätta ut spawn nära mcom, reviva när det är säkert och liknande. Ta baser och plocka upp folk i knipa när jag har ett fordon och ta ut relevanta mål först, har inget emot att offra mitt liv om det är till plus för laget. Reparera och jobba mot lagets vinst. Det tycker jag är kul. Sen att jag inte kan träffa en vägg om jag står framför den är en annan sak, vinner bara eldstrider om jag flankar. Direkt på, eller i fronten brukar jag vara den förste att dö.

Så jag om någon skulle ha användning av en aimbot, men då har jag ju ingen anledning att spela på det sätt som gör det kul längre. Dessutom behöver man inte fuska för att döda mig, det är illa nog ändå.

Vad jag föröker säga vid denna okristliga tid på natten är att jag hatar fuskare och pallar inte att vara på samma server som dem. Lösning?

Ska jag skaffa en egen server och kan jag då kontrollera den på nått sätt?

Önskar det fanns en klan för folk som inte är elite, men ändå vill spela "rätt" och för laget i första hand...

Äntligen en som spelar som jag skulle mer än gärna starta en klan tillsammans är skaplig på krypskytte och hjälpa laget men har även ett bra spel i närkamper. För tillfället är datorn skit och kan inte göra något men hör av dig om du skulle vilja prata mera om en klan!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Det värsta jag kunde hitta

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Perfecticus/

Enlisted 2011-09-29
733 251 008 5 379 390 1.27
SCORE KILLS W/LRATIO

Nu är jag långt ifrån säker på att han verkligen fuskar utan ngt har hänt med hans stats kanske på en icke officiell server. Eftersom ganska många vapen har ett rätt exakt nummer av kills.

Permalänk
Medlem

Stötte på ett väldigt mysigt glitch idag, en snubbe som stod med C4 och sprängde på en vägg, då åkte hela Defender laget ut genom den väggen och dog... Suck

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fredag:

...Vad jag föröker säga vid denna okristliga tid på natten är att jag hatar fuskare och pallar inte att vara på samma server som dem. Lösning?

Ska jag skaffa en egen server och kan jag då kontrollera den på nått sätt?

Önskar det fanns en klan för folk som inte är elite, men ändå vill spela "rätt" och för laget i första hand...

Skrivet av Supertuba:

Äntligen en som spelar som jag skulle mer än gärna starta en klan tillsammans är skaplig på krypskytte och hjälpa laget men har även ett bra spel i närkamper. För tillfället är datorn skit och kan inte göra något men hör av dig om du skulle vilja prata mera om en klan!

Det finns klaner och ladders i mängder, dels nyligen uppstartade och dels gamla etablerade som är på väg att börja en BF3 sektion. Det handlar om att hitta dem. Kan säg att lira i klan är en fantastisk upplevelse som är skiljd från public lir på varje sätt.

Tyvärr är ju CO borttagen från BF3 men i BF2 kan man verkligen säga att man kunde få till en god struktur med ordergivning ingame. Risken för fusk i de sammanhangen är så små att de nästan är obefintliga. Det syns så väl om någon försöker, alla känner alla och ingen vill bli utkastad.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Alltså det där att det ser ut som att motståndaren är utanför banan när man dör..
Jag tror jag har läst att det kan vara om han har blivit resad av en medspelare och sen dödar dig, då ser det ut som att han är där han var när han dog första gången eller något sånt.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Tråkigt med fuskare... finns på betan. Hoppas bara att många barn tankar skiten och sen när release och pb redan registrerat skiten så kommer dom få en permban direkt

Permalänk
Medlem

Jag yrkar fortfarande på att det skall vara Skottpengar på fuskare, det skulle definitivt avskräcka de flesta från att fuska - att alla som fuskar hängs ut allmänt och sedan är det bara för den gemene spelaren som hatar fuskare att inkassera sina pengar.
Här i landet lagom skulle det kanske inte drabba allt för många men ute i övriga världen skulle det försvinna folk ur spelvärlden, men det är som sagt min tanke och högsta önskan.

Skottpengar (Bounty) på fuskare - rättvisa till oss gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det syns så väl om någon försöker, alla känner alla och ingen vill bli utkastad.

Säg inte det...
Vi ertappade en IRL med fusk i BFBC2. Dock hade han säkert suttit med just det fusket i över 1mån.
De var då klappträet sa "fan jag fick minnesfel (å så sa han några siffror)". Vi satt tyst i vent.
Men efter bara nån minut så kom han in i spelet å lirade runt med ... ja k/d långt under 1.
Senare under natten när han gick till sängs så diskuterade vi det hela.
Dagen därpå så frågade vi lite dator relaterade O.C saker för å villa bort han (volt, mhz, latens m.m.)
Nej han kunde inte förstå varför han fick felmeddelandet igår. Då orkade vi inte höra mera lögner å gav han rekorderlig utskällning.
"Det är för f*n folk som du som gör att fler fuskar, å så gnäller du på hur folk fuskar . . . ."
Vi var måttligt glada på han just då Allt är förlåtet idag, han är ju dock en IRL, men tanken finns att han kan lura oss igen.

EDIT: Ser att det saknas fakta i mitt påstående.
Jag å bror besöker olika fusksidor för å se hur man lättast kan känna igen fuskare, denna minnesfelkod som rapporterades från PB inuti BFBC2 var densamma som folk fick när PB hade nyligt uppdaterat.
Ang den stora diffen på k/d gjorde inte heller saken bättre, från att ligga runt å ofta över 2, till å falla bra bit under 1.
Killen är verkligen inte dålig på att spela, snabb reaktion, ser mycket, upptar info snabbt.. ex så ser han alla som dör, kommer in på server m.m. från text uppe till höger. Så att han av alla skulle fuska vart vi verkligen förvånade över. Men fuskandet gjorde han blind å det tog några dagar innan han var över 1 i k/d igen.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Var precis nyss med om fusk (tror jag).. Så fort rundan startade flög alla vi ner i vattnet så stod en motståndare och sköt rakt ner på oss och dödade alla... så fort man spawna så flöt man i vattnet igen

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Jag har redan hunnit blivit kallad fuskare. Säger inte att det är så i alla fall, men ofta är det bara dåliga spelare som gnäller på fusk när de blir dödade.

Permalänk
Medlem

Ett annat "fusk" jag råkade ut för igår. Hade satt ut en mobil spawn och en mupp hade hittat den, men hade inte sönder den, nä han bara backade och inväntade oss. Det gav han väl tio gratis kills typ.

Hittade själv en sån liten radio, ger 20p om man har sönder den, men flera hundra poäng om man inväntar dem. Jag valde att ha sönder den.

Vad tycker ni, ska man utnyttja situationen eller nöja sig med att ha förstört deras framryckning på den punkten?

Kände att jag behöver fråga, då jag inte har kört mp-shooters sen Raven Shield...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Jag har redan hunnit blivit kallad fuskare. Säger inte att det är så i alla fall, men ofta är det bara dåliga spelare som gnäller på fusk när de blir dödade.

Händer mig oxå. Folk blir gnälliga då man plockar dom mer än eng gång 1on1.
Dock så handlar det inte alltid om det utan osynligt "glitchar" som tydligen vissa vet hur de kan återskapa.
Som bevis snackar vi om 64/3 stats, då man blir dödad av en sådan person ligger han död någonstans. Man ser han röra på sig och skjuta.
Dock kommer det inga skott från hans pipa, men från hans osynliga avatar flera 100meter bort.
Sett det lite då och då. Men det är inte alltid alla är medevetna om det. Bara vissa som gång på gång medvetet utnyttjar denna glitch.

Skrivet av Fredag:

Ett annat "fusk" jag råkade ut för igår. Hade satt ut en mobil spawn och en mupp hade hittat den, men hade inte sönder den, nä han bara backade och inväntade oss. Det gav han väl tio gratis kills typ.

Hittade själv en sån liten radio, ger 20p om man har sönder den, men flera hundra poäng om man inväntar dem. Jag valde att ha sönder den.

Vad tycker ni, ska man utnyttja situationen eller nöja sig med att ha förstört deras framryckning på den punkten?

Kände att jag behöver fråga, då jag inte har kört mp-shooters sen Raven Shield...

Tycker att då anfallande styrka har tagit basen skall försvarande ha mindre tid och yta på sig att dra sig tillbaka.

Spelade en runda häromkvällen då försvarande styrka gång på gång låg och spawn killa folk i flera minuter efter varje övertagning. Gick alltså inte ens att spawna förräns man var död.

Har för mig det funkade bättre i bc2 i den bemärkelsen. Även om spawn kill förekom då oxå. Var det långt ifrån i denna utsträckningen.

Sedan tycker jag spawn killa vid en radio är jävligt fult, men ändå ok.
Man får helt enkelt vara med på att det kan hända då man spawnar på en radio. Och isf byta spawn punkt helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Självklart så blir man kallad fuskare i BF3 betan... Jag menar minst 50% av alla spelare använder wallhack som gör att de kan döda en när man springer runt vägghörn. Och alla som använder UMP har skade hax på som insta-killar en!

Permalänk

Det som stör mig mest är att möta hög ping spelare som gång på gång dödar än efter man tagit skydd.
Tycker client baserad hit detection suger pung.

Någon som vet om det finns några svenska low ping servrar till betan?

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/2826551898567590445/

:Patch please, to many aimbotters today!

A patch wouldn't remove aimbots or hacks.
Punkbuster is disabled during the Open BETA but we are monitoring what hacks are being used.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Att de ens har mage att kalla det en beta är löjligt, att folk tror att det är en beta är ännu värre.
Det Battlefail 3 som är ute nu är ett Demo, inget annat, och spelet kommer vid release till 90-95% vara exakt lika som demot. Inte hinner Dice/orkar de fixa saker på en månad som de inte ordnat på 3 års utveckling.

Permalänk
Medlem

Den här verkar ju inte så lite soft att springa runt med.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ithilien:

Jag yrkar fortfarande på att det skall vara Skottpengar på fuskare, det skulle definitivt avskräcka de flesta från att fuska - att alla som fuskar hängs ut allmänt och sedan är det bara för den gemene spelaren som hatar fuskare att inkassera sina pengar.
Här i landet lagom skulle det kanske inte drabba allt för många men ute i övriga världen skulle det försvinna folk ur spelvärlden, men det är som sagt min tanke och högsta önskan.

Skottpengar (Bounty) på fuskare - rättvisa till oss gamers

Jag yrkar snarare på nackskott i verkligheten...

Är så fruktansvärt tråkigt hur folk aktivt letar fusk för att förstöra välutvecklade spel...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ett annat "fusk" jag råkade ut för igår. Hade satt ut en mobil spawn och en mupp hade hittat den, men hade inte sönder den, nä han bara backade och inväntade oss. Det gav han väl tio gratis kills typ.

Hittade själv en sån liten radio, ger 20p om man har sönder den, men flera hundra poäng om man inväntar dem. Jag valde att ha sönder den.

Vad tycker ni, ska man utnyttja situationen eller nöja sig med att ha förstört deras framryckning på den punkten?

Kände att jag behöver fråga, då jag inte har kört mp-shooters sen Raven Shield...

borde vara någon anti-spawn funktion för "Radio" så om det är en fiende innom x antal meter så går det inet ochspawna (hjälper ju bara lite om han ligger på långt håll blir det svårare ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.