Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

tänkte att wow. nu får man testa lite fordon osv, 5 min spelande så blir man dc, joinar igen, 4-5min senare dc igen.
Gissar på att man inte kommer få hinna spela något på caspian kartan innan dom stänger skiten.

suck.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig hur man styr jetsen och helikoptrarna? jag krashar varje gång-.-

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Nätagg: Corsair GS700w | Moderkort: Asus P8Z68 V-Pro Gen 3 | Processor: 2500k | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Vengeance 16gb (4x4gb) CL9 1600Mhz | SSD: Intel 320 120gb |HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3 |

Permalänk
Medlem

Caspian laddar segare hos mig än hos alla andra.. Har Corsair Force GT på AHCI, och en kompis till mig kör med mekanisk HDD och det laddar snabbare för honom. Min uppkoppling är också snabbare. Hur fixar jag detta?

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tänkte att wow. nu får man testa lite fordon osv, 5 min spelande så blir man dc, joinar igen, 4-5min senare dc igen.
Gissar på att man inte kommer få hinna spela något på caspian kartan innan dom stänger skiten.

suck.

Prova flera servar, om du DCar från en så prova en annan.
Har spelet på 5st olika Caspian servar och bara den första jag joinade hade lagg problem, alla andra har fungerar med 0-problem.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mimematis:

Prova flera servar, om du DCar från en så prova en annan.
Har spelet på 5st olika Caspian servar och bara den första jag joinade hade lagg problem, alla andra har fungerar med 0-problem.

Här är det tvärtom... Första servern jag joinade fungerade problemfritt fram tills att det kraschade, och sen kunde jag inte hitta en laggfri server hur länge jag än letade.

Är det inte väldigt få svenska servrar som kör caspian? Eller så är det bara att dem är fulla...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Tror jag inte ett dugg på, släpper man något såhär nära release är det för att man vill visa sin produkt. I detta fall en helt och hållet sönderbuggad sådan.
Synd att EA games har 0 känsla för kundservice eller liknande.

Det har alltså pekats ut väldigt specifikt att det huvudsakliga syftet med betan är att stresstesta serverstrukturen. Som du säkert har sett så är det en otrolig mängd information som måste registreras. Sen får du givetvis fritt spekulera om det är en "PR-beta" eller inte, men jag har ingen anledning att tro att EA/DICE skulle vara någon form av konspiratörer som styggt maskerar deras demo som ett beta. Det finns bättre sätt att göra reklam för sitt spel, de hade inte lanserat den nuvarande versionen av spelet i beta-form för allmänheten om det enbart var för PR.

Det verkar helt idiotiskt. "Vi har en buggig version av spelet vi kan lansera som demo... men vi säger att det är en beta istället. Folk kommer älska det."

Eller hur.

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt irriterad, jag har låst upp stingern 10 gånger idag...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Här är det tvärtom... Första servern jag joinade fungerade problemfritt fram tills att det kraschade, och sen kunde jag inte hitta en laggfri server hur länge jag än letade.

Är det inte väldigt få svenska servrar som kör caspian? Eller så är det bara att dem är fulla...

Har inte kört på någon svensk server, DK Gameservers, DE i3D och någon UK gameservers är dom jag kört på iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Börjar bli riktigt irriterad, jag har låst upp stingern 10 gånger idag...

Ta en runda på vanlig rush server så slipper du bli irriterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ta en runda på vanlig rush server så slipper du bli irriterad.

Rush är inte lika skoj, har tröttnat helt på metro också. Vill bara ha min stinger så jag kan panga tanks lite bättre :=)

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuow:

Kan någon förklara för mig hur man styr jetsen och helikoptrarna? jag krashar varje gång-.-

Du kan styra jets/helis med både musen och tangentbordet eller bara tangentbordet om du vill (iaf jets).

För musen neråt och planet lyfter, för den uppåt och planet dyker.
För att svänga så kan du antingen använda rodret (som inte är effektivt alls och används bara till finjusteringar i princip) med A och D.
Annars drar du musen åt höger/vänster och sedan neråt för att svänga åt det håll du lutar planet.
Du skjuter med antingen Space eller vänster musknapp. Vill du styra med bara tangentbordet så är det WASD och piltangenterna som du ska använda.

Samma princip gäller även helikoptrar, nästan. Det är bara att öva.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Rush är inte lika skoj, har tröttnat helt på metro också. Vill bara ha min stinger så jag kan panga tanks lite bättre :=)

Stinger går bara på jets och helikoptrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Är det så det ligger till? Det var därför alla satt och gnällde på stingers vs jets i chatten. Aja då spelar det väl ingen roll antar jag, får fortsätta med SMAWen tills final kommer

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tur är väl det, dom är nog OP nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tur är väl det, dom är nog OP nu

mm, dock så har ju jets flares vilket motverkar stingers.
Tycker det är dåligt att man måste låsa upp missiler för jets, så förbannat svårt att skjuta ner jets med kulsprutan. Och dom som har unlockat missiler har en enorm fördel mot dom som är "noobs"

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

mm, dock så har ju jets flares vilket motverkar stingers.
Tycker det är dåligt att man måste låsa upp missiler för jets, så förbannat svårt att skjuta ner jets med kulsprutan. Och dom som har unlockat missiler har en enorm fördel mot dom som är "noobs"

Inte många som har flares än, så det gör inte så mycket. Samma sak med missiler, aldrig sett någon med dom än ens

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

OT: Tänkte lägga upp en kommentar på nya SP trailern för MW3, på officiella youtube kanalen, och möts då av detta: "Kommentaren väntar på godkännande!"

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt!!! Dc grejen hände inte förra rundan!

Hade världens "Battlefield-moment" precis också.
Vi var ett gäng som tog över checkpoint tillsammans, hårda strider rasade mellan tanks och engineers, tror att motståndarna hade lite viper-support också. Efter att vi tagit över checkpoint smyger vi upp kanske 10 snubbar mot hilltop, på varsin sida om vägen i buskarna och sprider ut oss, oskadliggör fienden, för att sedan ta över Hilltop. Djävlar vad bra det var!!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Fan vad skönt!!! Dc grejen hände inte förra rundan!

Hade världens "Battlefield-moment" precis också.
Vi var ett gäng som tog över checkpoint tillsammans, hårda strider rasade mellan tanks och engineers, tror att motståndarna hade lite viper-support också. Efter att vi tagit över checkpoint smyger vi upp kanske 10 snubbar mot hilltop, på varsin sida om vägen i buskarna och sprider ut oss, oskadliggör fienden, för att sedan ta över Hilltop. Djävlar vad bra det var!!

"Welcome to the battlefield"

Duuduududu!!!!!

Permalänk
Medlem

Va fan har dom gjort med planen/helikoptrarna, man flyger i slowmotion och det tar en kvart och svänga runt. Riktigt besviken så får dom lägga till titta bakåt/fram/fly by på alla fordon detta är inte något jävla konsol spel som ni sa en gång sa DICE

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk

Fyfan asså min dator pallar verkligen inte detta spelet på större banor som Caspian Borders. Liknar mer en powerpoint presentation än ett spel

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tauri:

Va fan har dom gjort med planen/helikoptrarna. Man flyger i slowmotion och det tar en kvart och svänga runt. Riktigt besviken DICE.....

Yes, det är värdelöst. Kör bara inf nu, älskade singlepiloting och det i bf2an.

Permalänk
Medlem

Hm, det verkar som att mina "gadgets" till min sniper inte funkar. Låste precis upp "Straight pull bolt" men det blev ingen skillnad så jag bytte tillbaka till bipod och nu funkar inte den heller.

Permalänk
Medlem

Jag kan omöjligen flyga, riktigt pinsamt. Jag har bytt taktik till att blåsa ut på ängen med jeepen och skjuta ner plan och helikoptrar med ground to air bazookan. Ger en ribbon vid tre kills, så det ger inte så mycket poäng, men ljudet när man låser på målet, drar iväg raketen och ser den jaga målet tills den träffar, ja det är priceless!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Prefum:

Caspian laddar segare hos mig än hos alla andra.. Har Corsair Force GT på AHCI, och en kompis till mig kör med mekanisk HDD och det laddar snabbare för honom. Min uppkoppling är också snabbare. Hur fixar jag detta?

Det där kan vara grafikkortsrelaterat. I BC2 bytte jag kort och fick laddningstider på det dubbla. Såvida du inte har ett till kort så blir det svårt att testa med andra drivrutiner med tanke på att betadrivers är dom enda som tillåts för att spela atm.

Permalänk
Skrivet av Tauri:

Va fan har dom gjort med planen/helikoptrarna. Man flyger i slowmotion och det tar en kvart och svänga runt. Riktigt besviken DICE.....

1) Hur tror du folk skulle klaga om planen gick i "verklig" hastighet och man kunde åka i 10 sekunder innan man fick "utanför kartan"-varning?

2) Använd tangenbordets neråtknapp när du svänger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

1) Hur tror du folk skulle klaga om planen gick i "verklig" hastighet och man kunde åka i 10 sekunder innan man fick "utanför kartan"-varning?

2) Använd tangenbordets neråtknapp när du svänger.

1, Dom kan använda samma hastighet som i BF2 och det tog inte 10 sekunder innan man var "out of bound". Ge PC användarna det dom vill ha så kan konsol användare få sina tröga flyg kontroller.

2, Jag har fått joysticken att fungera, flyga plan med mus/tangentbord går bort.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Top 10 Battlefield 3 Open Beta issues and how we are addressing them

8. Screen flickering/stuttering. Blue screen remains after respawn.
This has been fixed for the launch of the retail game. ♥

Hoppas på det!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saliv:

Verkligen STÖRT irriterande att få ihop något som garanterat är ett MVP och några anti-vehicle ribbons och grejer (lyckades gå ett helt gamet på två tanks och körde tank 90% av tiden) och sen bli DC/ad precis när det är "Your team won". Speciellt eftersom att det är omöjligt att komma in på dessa Caspian servers.

Skrivet av Fredag:

Ja, här sitter man och plockar massa poäng, som försvinner spårlöst för att man blir bortkopplad i växeln.

Önskar att BF3 kunde fatta i realtid vilka grejer man plockar, men det kanske skulle suga prestanda?

Säkra på att allt försvunnit varje gång? Jag har blivit disconnectad några gånger efter matchen och gjort något annat en stund för att sedan märka att poäng osv kom in i alla fall. Jag har visserligen tagit en "paus" från spelet då som sagt, det blir kanske annorlunda om man sätter igång direkt igen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem