Permalänk
Medlem

Förslag på HTPC tangentbord?

Tjena!

Jag är ute efter ett tangentbord med antingen pekplatta eller styrkula för musen. Jag vill inte ha separata enheter.

Krav:

Bluetooth för räckvidden, RF duger tyvärr inte i mitt fall.
Inte jättedyrt, helst under 1000 kr.
Lagom storlek, dvs. inte så litet som dinovo mini, och inte så stort som dinovo edge.
Styrkula eller pekplatta som funkar bra.

En kandidat skulle kunna vara t.ex. Keysonic ACK-340 BT eller Keysonic ACK-540 BT, den sistnämnda är det dock bara Sekvencia som säljer ser det ut som.
De verkar dock ha fått ganska kassa recensioner när man kollar på prisjakt.

Nån som har något förslag?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blåser liv i min gamla tråd, ämnet är fortfarande aktuellt och det kan säkert ha hänt en del på marknaden sedan jag skapade tråden.

Tips någon?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska tänka om angående DiNovo Edge, det är helt underbart, använder det säkert 2 timmar om dagen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Jag använder ett Logitech Cordless MediaBoard Pro och tycker det fungerar kalas! Kostar dessutom bara 400-500 spänn!

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av weedad89:

Jag använder ett Logitech Cordless MediaBoard Pro och tycker det fungerar kalas! Kostar dessutom bara 400-500 spänn!

Men den är till PS3 va? Funkar den med PC också? Finns den med svenska tangenter?

Permalänk
Medlem

Är inne på samma tankar och är sugen på denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=255515

Var och kände på den på elgiganten idag och blev överraskad hur skön den kändes i händerna.
Som många skriver, kanske inte något man sitter och chattar med i timmar men om man bara surfar och använder den för htpcn verkar den vara kanon!

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

dinovo mini är det absolut bästa köpet jag gjort till min htpc.

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har själv köpt denna till min HTPC, dock är den inte helt färdig än så jag kan inte berätta hur bra den presterar, men det finns recessioner på internet att hitta.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=941685

Permalänk

Dinovo mini brister i kvalteten och är väldigt plastig. Min gick sönder efter ett tag av normalt användande. Knapparna låste sig samt den tappade signal när datorn gick in i viloläge bland annat. Jag skulle inte rekommendera detta tangentbord.

Köpte ett Edge efter detta och är mer en nöjd. Det gör sig snyggt vid tvn och känns mer robust. Det har inte gått sönder än och jag har haft det längre än vad jag hade mitt mini.

Edge rekommenderas även om du nämnde att detta skulle vara för stort.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Hur är det med batterier till DiNovo Mini? Hur laddar man?
Den ansluts med Bluetooth? Följer det med nån USB-sändare om man inte har Bluetooth i datorn?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Det kommer med en usb-blutooth till den.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Jag har haft några tangentbord till min HTPC senast Cideko som va riktig skit tycker jag ;), och tror jag har provtryckat på alla forutenom DiNovo(då DiNovo aldrig va ett alternativ pga. dårliga reviews), jag har nu köpt http://www.youtube.com/watch?v=z6mI-D_nMo8 i RF utförande, jag är mycket nöjd med den, funkar kalas och jag rekommenderar den.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Det kommer med en usb-blutooth till den.

Men hur laddar man den (DiNovo Mini)? Kabel? Docka?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Men hur laddar man den (DiNovo Mini)? Kabel? Docka?

Specialkontakt direkt i väggen.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Ok, tack!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joxaren:

Hej!
Jag har själv köpt denna till min HTPC, dock är den inte helt färdig än så jag kan inte berätta hur bra den presterar, men det finns recessioner på internet att hitta.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=941685

Oj, den ser onekligen väldigt intressant ut. Hur tycker du den funkar? Hur är räckvidden? Jag hittar knappt någon recension alls. Svenskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Begriper inte hur man lyckas ta sönder sitt dinovo, förmodligen har man haft en fruktansvärd otur och fått hem ett dåligt exemplar. Som tidigare har nämnts så är det inget tangentbord man sitter och surfar några större mängder på utan det lämpar sig bäst till att användas i något mediaprogram (xbmc, mediaportal osv.) tillsammans med lättare surfning och navigering (=htpc?).
Batteriet är uppladdningsbart och håller i 30 dagar.

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Men hur laddar man den (DiNovo Mini)? Kabel? Docka?

som opox sa så får du med en nätadapter som du kopplar in i väggen.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Android telefon med "remote droid".
Bra alternativ om du redan har en telefon och inte behöver skriva några större mängder.
Kanske finns motsvarighet till iphone, men det vet jag inte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ace C5 är helt klart det bästa OM du klarar dig med RF. Finns tyvärr rätt få blåtandstangentbord som är vettiga.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Ace C5 är helt klart det bästa OM du klarar dig med RF. Finns tyvärr rätt få blåtandstangentbord som är vettiga.

Jag har inte testat det själv, men jag har inte hört någon som talar gott om Ace-tangentborden, gäller väl främst räckvidden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Android telefon med "remote droid".
Bra alternativ om du redan har en telefon och inte behöver skriva några större mängder.
Kanske finns motsvarighet till iphone, men det vet jag inte.

Mobile Mouse är riktigt bra! Har bla. genvägar för diverse program samt funkar ihop med vissa.
Tex. knappar för att starta webläsare,mediaspelare etc och knappar för låtbyte och volym.
Kostar dock 15:-.

Finns också Logitech Touch Mouse som är gratis. Mer basic med enbart touchpad samt t-bord.

Jag var också inne på ett HTPC tangentbord men slopade helt enkelt idén.

Permalänk

Har haft mitt logitech dinovo i 3år och är super nöjd med det...:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Har haft mitt logitech dinovo i 3år och är super nöjd med det...:)

Samma här, först nu har mus och tangenter blivit lite sega men det beror på flitig användning av tangentbordet.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk

Jag har http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=941685
Det är det sämsta tantentbord jag någonsin använt. Mina fingrar är inte speciellt tjocka men det är nästan omöjligt att skriva en mening relativt snabbt utan att göra stavfel. Touchpadden är ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scudmissile:

Jag har http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=941685
Det är det sämsta tantentbord jag någonsin använt. Mina fingrar är inte speciellt tjocka men det är nästan omöjligt att skriva en mening relativt snabbt utan att göra stavfel. Touchpadden är ok.

Det låter illa. Hur är räckvidden?

Permalänk

Dinovo Mini är ok men trycker man inte på själva navigeringsplattan på ett speciellt sätt så kan den sluta fungera t.ex neråt eller uppåt när man har den i navigerings läge för piltangenter är enormt störande efter lite fippel så brukar den funka igen. Har även hänt åt sidorna med men inte lika ofta. Det är det enda som stör mig med den annars tycker jag den funkar relativt bra. Fick den dock inte att fungera tillfredsställande med bluetoothen i mitt Asus E35M1-I Deluxe så rekommenderas att man kör med den mottagare som följer med.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V, Core i7 3770K, Corsair HX 1000W, Corsair 8GB (4x2048MB) 1600Mhz , Gigabyte GTX570 OC (windforce), Asus Xonar Essence STX, Corsair Force 3 SSD 120GB,WD Black 1TB, 4x 2TB Samsung Ecogreen F4EG, 2x 1TB Samsung 7200rpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TranceSwede:

Dinovo Mini är ok men trycker man inte på själva navigeringsplattan på ett speciellt sätt så kan den sluta fungera t.ex neråt eller uppåt när man har den i navigerings läge för piltangenter är enormt störande efter lite fippel så brukar den funka igen. Har även hänt åt sidorna med men inte lika ofta. Det är det enda som stör mig med den annars tycker jag den funkar relativt bra. Fick den dock inte att fungera tillfredsställande med bluetoothen i mitt Asus E35M1-I Deluxe så rekommenderas att man kör med den mottagare som följer med.

Det är vad alla reviews har sagt, så derför va det aldrig något sånt köp, men vad vet egentligen dom som gör reviews, tycker det är oftare o oftare dom har så fel det bara kan vara.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5