Permalänk
Medlem

Val av SSD? Hjälp!

Hej alla glada!

Ska lämna tillbaka min Corsair nova 60gb eftersom den inte fungerar som den ska och tänkte därför invenstera i en annan. Behöver bara 60gb och siktar på att betala högst 1000kr, men kan lägga ut mer om jag får ett bra argument haha.

De jag funderar på är dessa

OCZ Vertex 2: Vertex 2
Corsair Force Series F60A: Corsair Force F60A
OCZ Solid 3 SeriesOCZ Solid 3 series Jag har Sata 3.0 på mitt moderkort, är det en bonus? Gillar även denna eftersom det är OCZ och att den har överföringshastigheter på 500/450 mb/s
Corsair Force 3 SeriesCorsair FOrce 3 series Bättre överföringshastighet än OCZ Solid 3 Serios (den ovan)

Öppen för andra förslag! Vill ha en pålitlig disk som är snabb och som inte krånglar som min förra..
Sen förstår jag inte varför folk rekommenderar Intel så varmt? haha

Hoppas på svar!

Mvh Andreas

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Det är mycket strul och krångel med alla Sandforce-baserade diskar, inklusive de du valt.

Gissningsvis kommer http://www.inet.se/artikel/4303993/samsung-ssd-830-series-64g... fungera utan strul.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Jag sitter på två Sandforce baserade hårddiskar i Raid 0 och har aldrig upplevt några problem. Så alla Sandforce diskar är det inte strul med.

Visa signatur

|| ASUS G75VW 17,3", GeForce GTX670 3GB, Core i7-3610QM, 16GB RAM DDR3 1600MHz, Samsung SSD 830 256GB, Blu-ray || ASUS RT-N66U ||

Permalänk
Medlem

Om den här tråden blir googlad eller eftersökt i efterhand så kan jag säga att det hela slutade med köpet av: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=866383

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Gillar fortfarande inte att SSD diskar har så låg lagringskapacitet till SVINDYRA priser. Självklart är det nytt och asbra men jag har verkligen inte råd att köpa en i dagsläget, och hur länge orkar man vänta som entusiast? (Vill ha minst 250gb).

OnT så har du redan fått tillräcklig hjälp hoppas jag!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Gillar fortfarande inte att SSD diskar har så låg lagringskapacitet till SVINDYRA priser. Självklart är det nytt och asbra men jag har verkligen inte råd att köpa en i dagsläget, och hur länge orkar man vänta som entusiast? (Vill ha minst 250gb).

OnT så har du redan fått tillräcklig hjälp hoppas jag!

Jag har en SDD och en hårddisk för lagring. På SSD'n har jag t.ex. OS, webbläsare, skype och lite lättare spel. Det fungerar utmärkt.

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Gillar fortfarande inte att SSD diskar har så låg lagringskapacitet till SVINDYRA priser. Självklart är det nytt och asbra men jag har verkligen inte råd att köpa en i dagsläget, och hur länge orkar man vänta som entusiast? (Vill ha minst 250gb).

OnT så har du redan fått tillräcklig hjälp hoppas jag!

Tycker det börjar bli rätt ok med priser på nedåt 10:-/Gb.