Kan inte installera 10.7.2

Permalänk

Kan inte installera 10.7.2

jag får detta meddelandet när jag försöker installera 10.7.2, vad kan det bero på?

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk

Förmodligen så beror det på ved felmeddelandet säger.
Filen är korrupt och kan inte packas upp.
Har du låtit den försöka en gång till och har du tillräckligt med plats på disken?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

detta var fjärde gången jag försökte, jag har 450gb ledigt

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk

Prova att ladda hem ifrån apple.com istället: http://support.apple.com/kb/DL1459

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av rastersize:

Prova att ladda hem ifrån apple.com istället: http://support.apple.com/kb/DL1459

Då får jag följande fel:

Det gick inte att öppna följande skivavbilder.

Avbild Orsak
MacOSXUpdCombo10. ogiltig kontrollsumma.

Det verkar hopplöst :/

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

Har du kikat så det inte är något galet med din hårddisk?

Visa signatur

 MacBook 13" |  iMac 24" |  iPhone | PS3 | ... massa prylar är det..

Permalänk

Jag har reparerat behörigheter och kontrollerat hårddisken, inget fel på den!

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtrayboy:

Jag har reparerat behörigheter och kontrollerat hårddisken, inget fel på den!

Har exakt samma fel. Precis uppgraderat min mbp 13" från 2009 med 8gb ram samt en crucial m4 ssd. Nyinstall av lion. Kan inte uppdatera till 10.7.2. Kunde dra hem det igår innan jag installerade nya disken. Provade dra hem filerna från apples hemsida, då fick jag "ogiltig checksumma" samt "kan inte ansluta filsystem" (eller något liknande). Ska testa köra memtest nu, visar det inget så vettefan vad jag ska göra tbh :S

Permalänk

gör det, hoppas det går att lösa. Börjar bli ganska frustrerande

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

Mm fruktansvärt. Speciellt med tanke på att allt fungerade igår. Om du kör uppdateringen, startar om och låter den faila, sen när datorn bootat igen går du in i systemmeddelanden. Står där några fel där då? Kom precis på att jag borde kolla det efter att jag startat memtest, tänkte vänta tills den är klar med att kolla.

Och förresten, vilken modell kör du? Har du standard hdd?

Permalänk

inte vad jag kan se Jag kör MBP 2010 15" med en Seagate Hybridhårddisk

Visa signatur

|Antec Sonata III|Antec Earthwatts 500W|Radeon HD4800 - 512|Amd Phenom II x4 3.0Ghz |4 GB Kingston |Hdd 300GB|Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtrayboy:

inte vad jag kan se Jag kör MBP 2010 15" med en Seagate Hybridhårddisk

Jag löste problemet nu :D. Min ssd fungerar alltså Jag löste det hela genom att cleara PRAM. Efter det fungerade det utan problem. För att cleara PRAM tryck cmd + alt+ p + r under boot. Datorn bör då reboota och du hör startljudet en gång till. Testar att dra hem combo-updaten nu för att se om jag får mounta den. Fick hem den nu, GREAT SUCCESS!

Dock fick jag samma fel igen när jag installerat ilife och skulle uppdatera det. Dock ingen omstart den här gången. Skumt som fan detta :S

Permalänk
Medlem

Hade inget som helst problem att uppgradera min Mac Mini 2011, men det kan ju bero på att den kom med Lion från början. Mysko att det inte funkar dock!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Har alla som har problem med installationen SSD i sina datorer?

Jag har också problem, sitter på en Macbook Air.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade precis min Mac Mini 2010 utan problem.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min iMac med OWC SSD utan problem. Gick snabbt och smidigt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Samma problem

Har en iMac med intel 320 SSD. Att rensa PRAM gjorde heller ingen skillnad för mig. Har reparerat skrivbehörigheter så det ska inte vara nått med det heller :S

Permalänk
Medlem

Har en Vertex-2 i en 2009 13". Inga problem med uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Problemet verkar inte orsakas av SSD då i alla fall.

Men det är inte uteslutet att det bara berör SSD. Om det nu skulle vara till någon tröst eller hjälp.

Permalänk
Medlem

Min dator verkar fortfarande stabil efter att ha zappat PRAM. Något jag glömde nämna är att jag testade ladda hem en stor isofil och försökte montera den innan jag zappade. Det fungerade dock inte, korrupt iso. Ni som har problem, testa ladda hem t ex ubuntu ison från ubuntus hemsida. Tror ni bör skippa bittorent då det inte lär producera felmeddelande utan ladda hem genom browsern.

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst, inte ens efter total ominstallation och format går det installera uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Gah! Samma skit här... Ingen som kommit på en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av splix:

Gah! Samma skit här... Ingen som kommit på en lösning?

Har du AirPort Express/Extreme eller någon annan router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raevbur:

Har du AirPort Express/Extreme eller någon annan router?

Nope, en Asus RT-N56U.. Borde inte spela så stor roll väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av splix:

Nope, en Asus RT-N56U.. Borde inte spela så stor roll väl?

Vet inte.

Jag koppla upp mig direkt mot modemet, efter det fick jag efter många om och men hem dmg-filen, som faktiskt gick att öppna.

Så fort jag kopplade upp mig på AirPort Extreme igen, så fungerar det inte ens att installera 200MB uppdateringar (inte ens Itunes 10.5).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raevbur:

Vet inte.

Jag koppla upp mig direkt mot modemet, efter det fick jag efter många om och men hem dmg-filen, som faktiskt gick att öppna.

Så fort jag kopplade upp mig på AirPort Extreme igen, så fungerar det inte ens att installera 200MB uppdateringar (inte ens Itunes 10.5).

Okej, skumt... Får testa med långa kabeln då kanske!

Permalänk
Medlem
Skrivet av splix:

Okej, skumt... Får testa med långa kabeln då kanske!

Kom precis på en grej, kör du med OpenDNS?

Edit: Nvm, DNS är inte det som var problemet.

Däremot, vilken ISP har ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raevbur:

Kom precis på en grej, kör du med OpenDNS?

Edit: Nvm, DNS är inte det som var problemet.

Däremot, vilken ISP har ni?

Ingen OpenDNS, kör med Comhem. Borde vara något annat fel, får aldrig fel checksumma på annat..