MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Vilka jävla moraltanter är det som röstar ja?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av w1ngd3:

Ja, det var ganska fail och tro att det skulle falla i god jord i just Sverige, haha

För att inte nämna att det är upp till var och en att välja vad man vill klä sig under sina jobb-timmar. Jag betvivlar att DH skulle förbjuda en viss klädsel under evenemanget. Det kommer garanterat bli min sista gång på DH om de ska sätta upp en så löjlig regel.

Permalänk
Medlem

Fan vad många röstade JA, otroligt. Det är klart dom ska ha brudar, dom lockar till sig kunder, så är det. Sen om kunderna väljer att köpa produkten eller inte är en helt annan sak, iaf. i mitt fall. Själv skiter jag fullständigt i brudarna, jag baserar mina köp enbart på produkten, dom är bara en fröjd för ögat och kul att titta på. Ni som tycker att det är fel, tänk efter nu lite, VAD är det som är fel, VAD??? Det är ju fan feministerna själva som nedvärderar kvinnan med sina idiotiska uttalanden, det är ju dom som målar upp det hela mot sig själva. Detta för mig tyvärr tankarna till rasism. Det är precis samma scenario där. Ett asbra exempel är glassen Nogger Black som fick byta namn för att det ansågs vara rasistiskt, VAD I...!?!?!? Jag har ALDRIG dragit den liknelsen tidigare, inte ens kommit på tanken! Dom som hittar på skiten (förbudet) gör däremot att folk tänker på det. IDIOTER! Ursäkta svordomarna, skulle vilja svära bra mycket mer kan jag säga. Jag blir så förbannad! Och ja, jag vet att rasism existerar och jag vet att det händer, att kvinnan nedvärderas PÅ RIKTIGT.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Sen att en del verkar gilla att vila ögonen på det där är en helt annan grej...

Permalänk
Medlem

Vad fan klagar de för? Skulle de föredra män i bikini istället?

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Ingen som är upprörd över killen i bakgrundsbilden?
När vi ändå håller på tänkte jag

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mintz:

Vad fan klagar de för? Skulle de föredra män i bikini istället?

Antagligen, då de flesta bloggarna som ens kan klaga om det här, är sura kärringar som röstar på vänsterpartiet eller har feministiska åsikter som är oroväckande löjliga.

Permalänk
Medlem

MSI's tävling är inte ok. MEN.... man vill logga in och se hur det går i den.

MSI's tävling är väldigt förnedrande för tjejer på viset den är utformad, men förekomsten av lättklädda tjejer som marknadsför produkter är förnedrande för killar. Det är som att vifta en godis framför en hund med avsikt att inte den till honom, hundens reaktion är givetvis att det är något den ska göra för att få godisen. Tyvärr så slutar den mer utvecklade delen av hjärnan att fungera och den primitiva tar över med 'ögongodis'.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

För att inte nämna att det är upp till var och en att välja vad man vill klä sig under sina jobb-timmar. Jag betvivlar att DH skulle förbjuda en viss klädsel under evenemanget. Det kommer garanterat bli min sista gång på DH om de ska sätta upp en så löjlig regel.

Är väl en sak att förbjuda booth-babes och en annan att banna en viss sorts klädsel? Klart man ska få ha på sig vad man vill... vi är vuxna människor, och vill vi komma dit i full SS-mundering är det vår sak

Permalänk

Förstår inte varför kvinnor ska ha något att tycka till om? Dom går ju knappast till DreamHack ändå och båsbrudarna får ju betalt och är över 18 år och kan väl fan tycka och tänka själva. Fula bloggfeminister kan volta med en bil.

Visa signatur

Samsung 24" S24A350H LED | Fractal Design Define R3 | FSP FSP650-80EGN 650W 80+ Gold | MSI P67S-C43 REV B3
1TB Samsung Spinpoint F3 | Intel Core i5 2500K | Cooler Master Hyper TX3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Rev 2.0 | Mionix Naos 3200 @ SteelSeries S&S Solo | Logitech Ultra-X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeagan:

MSI's tävling är inte ok. MEN.... man vill logga in och se hur det går i den.
http://glothelegend.files.wordpress.com/2010/01/005.jpg?w=486...

MSI's tävling är väldigt förnedrande för tjejer på viset den är utformad, men förekomsten av lättklädda tjejer som marknadsför produkter är förnedrande för killar. Det är som att vifta en godis framför en hund med avsikt att inte den till honom, hundens reaktion är givetvis att det är något den ska göra för att få godisen. Tyvärr så slutar den mer utvecklade delen av hjärnan att fungera och den primitiva tar över med 'ögongodis'.

Asgarv. Tack för dags skratt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coquelin:

Verkligen? Utveckla!

Apple är väl världens största företag tillsammans med Exon-Mobile, och har aldrig använt sig av lättklädda tjejer för att sälja sina produkter? Apple som dessutom så många på Sweclockers gnäller skulle ta extrema överpriser för sina produkter. Kanske är det så att Apple har sett kvinnor som starka köpare av deras produkter och eventuellt att booth-babes skulle kraftigt skada den demografen?

Apple=Homosexuellt, det är med ett faktum

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

fan blir så less på bloggare, tror dom är aftonhoran..eller är dom ju

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Så länge det finns en gräns, det är ju inte precis som att de säljer ut sig över hela DH. De står lugnt i ett bås för att tittas på, för att locka kunder. De gör något de är bra på och får betalt, både män och kvinnor gör det på egen vilja. Det tråkiga är som flera redan har kommenterat är att om män gör något som detta hade det säkerligen inte funnits någon stor motvilja från allmänheten.

Bara det visar hur sexistisk kränkande dagens samhälle är. Både män och kvinnor viker ut sig, de gör de på sitt eget sätt, de gör det på egen vilja, ingen tvingar dem. Så hur fanken kan någon komma och säga att det är dålig kvinnosyn?

Jag själv ser till den fria viljan att göra det man vill så länge man inte skadar någon eller möjligen skadar sig själv(medvetet eller inte, eller bryter som lagen i vissa fall), så vem är DU att döma någon annan för vad han eller hon vill göra?

Jag tror dock inte MSI behöver boothbabes för att sälja produkten, det är en annan diskussion, och varför de ens väljer att ha det(?). En stor tanke bakom det är att det främst är ungdomar på DH och lite "nakenhet" säljer. Även barn i vissa fall besöker DH, ni som säger att det kanske är olämpligt att visa sina barn detta, gör inte det då. Lär era barn vad gränserna går istället för att klaga eller alternativt, besök inte DH eller boothbabe båsen.

Har inte än sett någon pålitlig källa angående "jobbet beskrivning" de eventuella boothbabes skulle söka till, men om det stämmer från bloggen i tidigare inlägg så kan jag erkänna att det är svårt att avgöra, MSI å ena sidan vet vad de vill ha, huruvida om det är rätt eller inte kan jag inte avgöra.

På en "vanlig" arbetsmarknad så skulle det bli stora rubriker i tidningar om arbetsgivaren satte ut en platsannons; "Brud med stora pattar sökes som receptionist". Men som sagt då de i detta fall söker någon som är attraktiv, majoriteten i detta fall skulle säga att en kvinna med ovanstående beskrivning är attraktiv. Normalt sätt officiellt så kallar man boothbabes även "promotional models". Dvs en attraktiv modell som har syftet att främja företaget och dess produkter.

Boothbabes är inte nytt, det finns i nästan varje sport, främst F1 skulle jag anta. Dessutom kan man inte fly detta, du kan se mer på TV och Internet än vad kan på DH. Varför de gör en så stor hyp av saken, ja det är den stora frågan.

Permalänk
Avstängd

Ingen hud får visas...skaffa burka då ;D

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag inte varför det behövs förbjudas, åt andra sidan tycker jag det inte passar in där. Men vad har det med förbjud att göra?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av w1ngd3:

Är väl en sak att förbjuda booth-babes och en annan att banna en viss sorts klädsel? Klart man ska få ha på sig vad man vill... vi är vuxna människor, och vill vi komma dit i full SS-mundering är det vår sak

Det är ju exakt samma sak, jag läste något i tråden om att "The Mupp" fått ur sig denna kommentaren: "Men som sagt jag skulle bli extremt förvånad ifall att DH skulle tillåta att det går omkring brudar i bara bikini."

Permalänk
Medlem

Vad är problemet?
Ni som anser att det är dåligt för att det får er hobby att förknippas med något sjaskigt är för att ni själva har den synen på kvinnorna.

Tänk vad mycket bättre allt vore om folk skötte sitt och lät alla andra syssla med vad fan de ville, lär er vara liberala, detta är 2000-talet.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

Visst är det upp till var och en, det håller jag med om. Och visst är vi vuxna och kan ta våra egna beslut. Jag kritiserade mest att det känns lite skevt... sen förstår jag inte alla som som säger att det funnits i alla tider? Vad har det med saken att göra?

Sen tror jag nog att de flesta av de kvinnliga bekanta jag har som spelar tycker att det är osmakligt, har dock inte frågat så helt säker är jag inte

Det har förvisso inget med just detta att göra, jag tror att man nämner det för att visa att det har varit en genomgående trend och "inga konstigheter" på liknande konstellationer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Så länge det finns en gräns, det är ju inte precis som att de säljer ut sig över hela DH. De står lugnt i ett bås för att tittas på, för att locka kunder. De gör något de är bra på och får betalt, både män och kvinnor gör det på egen vilja. Det tråkiga är som flera redan har kommenterat är att om män gör något som detta hade det säkerligen inte funnits någon stor motvilja från allmänheten.

Bara det visar hur sexistisk kränkande dagens samhälle är. Både män och kvinnor viker ut sig, de gör de på sitt eget sätt, de gör det på egen vilja, ingen tvingar dem. Så hur fanken kan någon komma och säga att det är dålig kvinnosyn?

Jag själv ser till den fria viljan att göra det man vill så länge man inte skadar någon eller möjligen skadar sig själv(medvetet eller inte, eller bryter som lagen i vissa fall), så vem är DU att döma någon annan för vad han eller hon vill göra?

Jag tror dock inte MSI behöver boothbabes för att sälja produkten, det är en annan diskussion, och varför de ens väljer att ha det(?). En stor tanke bakom det är att det främst är ungdomar på DH och lite "nakenhet" säljer. Även barn i vissa fall besöker DH, ni som säger att det kanske är olämpligt att visa sina barn detta, gör inte det då. Lär era barn vad gränserna går istället för att klaga eller alternativt, besök inte DH eller boothbabe båsen.

Har inte än sett någon pålitlig källa angående "jobbet beskrivning" de eventuella boothbabes skulle söka till, men om det stämmer från bloggen i tidigare inlägg så kan jag erkänna att det är svårt att avgöra, MSI å ena sidan vet vad de vill ha, huruvida om det är rätt eller inte kan jag inte avgöra.

På en "vanlig" arbetsmarknad så skulle det bli stora rubriker i tidningar om arbetsgivaren satte ut en platsannons; "Brud med stora pattar sökes som receptionist". Men som sagt då de i detta fall söker någon som är attraktiv, majoriteten i detta fall skulle säga att en kvinna med ovanstående beskrivning är attraktiv. Normalt sätt officiellt så kallar man boothbabes även "promotional models". Dvs en attraktiv modell som har syftet att främja företaget och dess produkter.

Boothbabes är inte nytt, det finns i nästan varje sport, främst F1 skulle jag anta. Dessutom kan man inte fly detta, du kan se mer på TV och Internet än vad kan på DH. Varför de gör en så stor hyp av saken, ja det är den stora frågan.

Håller med i alla punkter!

Men feminister tar minsta lilla dom kan gnälla över!

Vf gnäller dom aldrig på dom trosreklamerna på tv som gick för ett tag sedan? En sexig tjej rumpa som flängde i närbild naken så sedan tog på sig ett par string...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvartVarg:

fan blir så less på bloggare, tror dom är aftonhoran..eller är dom ju

"Journalisterna" som är anställda på aftonblasket borde väl snarare vara ex-bloggare.
Ingen annan människa har så lite kunskap som deras journalister.

Permalänk

Personligen så tycker jag om detta.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Det är ju exakt samma sak, jag läste något i tråden om att "The Mupp" fått ur sig denna kommentaren: "Men som sagt jag skulle bli extremt förvånad ifall att DH skulle tillåta att det går omkring brudar i bara bikini."

Du menar att det är exakt samma sak att förbjudna "lättklädda reklamtjejer", dvs anställd personal, som att förbjuda en viss sorts klädstil? Eller har jag missuppfattat detta på något sätt?

Hade också blivit extremt förvånad om det gick omkring reklam-tjejer endast iförda bikini på dreamhack...

Permalänk

Helvete, läste så snabbt så jag råkade rösta "Ja".
Vad e det för fasoner o skriva bör man inte ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Det har förvisso inget med just detta att göra, jag tror att man nämner det för att visa att det har varit en genomgående trend och "inga konstigheter" på liknande konstellationer.

Jo, jag tror jag vet vad folk försöker säga, tyckte bara inte att det var relevant då jag bara sa vad jag tyckte, lite i stil med "Så bara för att någon annan..."

Bara jag som var lite barnslig, med andra ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagrazol:

Jag kan bara säga grattis till MSI. Ni har lyckats med konststycket att förstå på vilken nivå i den personliga utvecklingen Er kundgrupp ligger och på så vis anpassat er marknadsföring galant efter detta.
Av kommentarerna i tråden och resultatet av Sweclockers omröstning så kan man dra slutsatsen att majoriteten av personerna i tråden utan eftertänksamhet kopplar samman tjejer & bröst med MSIs produkter. Eftersom tjejer & bröst i dessa personers värld troligtvis är en "mycket bra sak" så blir den logiska kopplingen till MSI att deras produkter och deras varumärke är bra. I MIN mening så genom att sluta sig till skaran som anser att bröst och rumpa är skitbra marknadsföringsmetoder så bekräftar man bara att mänskligheten och trots alla fantastiska landvinningar inte har kommit särskilt långt när det gäller synen på medmänniskor (oavsett kön, sexuell läggning, härkomst osv.)

När du säger så kommer jag osökt att tänka på "Idiocrazy". Ligger kanske inte så långt bort i framtiden ändå?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Jag röstade nej. Det är väl upp till tjejerna hurvida dom vill vara lättklädda på events? Det är väl inte upp till oss att bestämma hur de vill leva/arbeta. Moralkärringar.

Word, löjligt att hålla på och förbjuda grejer.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Jag undrar, helt sonika, vart den där "stormen" är?
Än så länge är det inte ens en fis i rymden i min mening.
För övrigt helt ovärd läsning.
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Jag anser mig själv vara datornörd men jag ställer mig helt emot det som verkar vara den generella synen här, i varje fall bland de som kommenterar och röstar.

För mig handlar det inte om moralpanik någonstans, folk får göra som de vill, det är inte själva nakenheten som stör mig (tro mig, i rätt forum, uppskattar också jag det) utan de faktum att vi har en norm i samhället som säger att kvinnor och män ska vara och uppfattas på vissa sätt. Man bedömer efter kön, inte individ. Jag har själv en dotter i skolåldern och jag jobbar stenhårt för att hon aldrig ska känna sig hämmad eller begränsad av att hon är tjej.

Det har som sagt inte med sex att göra utan vi har en skev struktur. De tjejerna som gör detta gör det av egen fri vilja men samtidigt har de förmodligen bombarderats av olika stereotypa bilder om hur en tjej ska vara och hur hon ska bete sig - alltid fin, alltid duktig, alltid till lags. Förmodligen har de också ofta ganska dåligt självförtroende och vill bli sedda.

Som sagt, det handlar inte om sex någonstans. För mig får alla gärna springa nakna och idka älskog i var och varannan buske utan att behöva skämmas.

Word!

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Vad är problemet?
Ni som anser att det är dåligt för att det får er hobby att förknippas med något sjaskigt är för att ni själva har den synen på kvinnorna.

Tänk vad mycket bättre allt vore om folk skötte sitt och lät alla andra syssla med vad fan de ville, lär er vara liberala, detta är 2000-talet.

Det här är 2000-talet, där man har yttrandefrihet och få stå upp för sin sak så bäst man vill. Men sen handlar liberalismen om "sköt dig själv och skit i andra" också