MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

du verkar uppenbarligen bara läst hälften av vad jag skrev.

Jodå, visst har jag det. Som sagt, försök gärna förtydliga.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Vad hemskt, snygga brudar fi fan.

Permalänk
Medlem

Wow, man ser hur många p12-or det faktiskt finns här på SWEc som är så desperata efter att få se lite tjejer som inte springer sin väg när sagda p12-or ställer sig och glor på dem. Antagligen med något uttryck liknande Beavis and/or Butthead

Hade också varit roligt att se hur dessa hade reagerat om det istället hade varit muskulösa killar i tighta t-shirts och shorts som hade stått och åmat sig/poserat vid de olika utställningarna.
Antar att de flesta hade fått mindervärdeskomplex och slunkit iväg till något annat bås.

Permalänk
Medlem

Kvinnor i MSIs bås? Helt ok, men jag förstår dock inte varför dom behöver vara lättklädda.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarigan:

Wow, man ser hur många p12-or det faktiskt finns här på SWEc som är så desperata efter att få se lite tjejer som inte springer sin väg när sagda p12-or ställer sig och glor på dem. Antagligen med något uttryck liknande Beavis and/or Butthead

Hade också varit roligt att se hur dessa hade reagerat om det istället hade varit muskulösa killar i tighta t-shirts och shorts som hade stått och åmat sig/poserat vid de olika utställningarna.
Antar att de flesta hade fått mindervärdeskomplex och slunkit iväg till något annat bås.

Jag tror ju att den här killen hade dragit mer folk till MSIs bås men förståss liiite dyrare att hyra in.

Så jag säger att du har jävligt fel tom.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Jag tror ju att den här killen hade dragit mer folk till MSIs bås men förståss liiite dyrare att hyra in.

http://resources0.mynewsdesk.com/files/1fcba3eb4d24a069037ff6...

Så jag säger att du har jävligt fel tom.

Den här tjejen nedan skulle vara mer intressant i ett bås än en random tjej som dansar "sensuellt" inför rosenröda pojkar.

Så...du har fel. Spännande diskussion om rätt/fel. Låt oss fortsätta via pm.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det skulle vara så svårt för MSI att hyra in ett gäng professionella modeller, ge dem en crash-kurs på två veckor så att de kan svara på lite simpla frågor och sedan klä dem i normala, snygga kläder.
Snygga tjejer behöver inte klä sig slampigt för att killar ska lägga märke till dem!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Den här tjejen nedan skulle vara mer intressant i ett bås än en random tjej som dansar "sensuellt" inför rosenröda pojkar.

Så...du har fel. Spännande diskussion om rätt/fel. Låt oss fortsätta via pm.
http://2.bp.blogspot.com/-4j6xkyq80Vw/TZYqikCCExI/AAAAAAAAA8g...

Ja i bikini med sina döttrar.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vart de håller hus, bara de håller sig borta från Kinnarps Arena, QL och SC2!

Permalänk

Undrar varför man ska ha just lätt klädda tjejer på ett dator evenemang?
Tycker det räcker med all porr när man är på elmia @ bilsport, går ju knappt se bilarna istället får man underlivet i ansiktet (dramatiserar)

Nu har jag och släkten dock slutat besöka elmia motorshow, hoppas dreamhack sköts snyggt ändå.

Lätt klätt kan väll alla yngre gå in på internet och kolla på som "vanligt"

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Den här tjejen nedan skulle vara mer intressant i ett bås än en random tjej som dansar "sensuellt" inför rosenröda pojkar.

http://2.bp.blogspot.com/-4j6xkyq80Vw/TZYqikCCExI/AAAAAAAAA8g...

Det är kul att du valde just henne. Du vet hur hon träffade knugen?

Hon var värdinna till vippar på olympiaden i München appropå tjejer som bara är där för lite blickfång. Det hade väl varit bättre med nån som verkligen är sportintresserad i sådana fall än nån ung tjej som är där för sitt utseendes skull.

Jokern är väl annars en väldigt ointressant människa och prata med henne... nej tack. Usel svenska trots att hon ändå är så språkbegåvad och måste haft tillgång till de bästa talpedagogerna som finns. Jag säger det igen. Nej tack!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Haha, tycker omröstningen talar rätt bra för sig själv. Klart vi vill ha lättklädda tjejer.

Omröstningen hamnade om det skulle förbjudas, och inte om vi faktiskt vill det eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Det är kul att du valde just henne. Du vet hur hon träffade knugen?

Hon var värdinna till vippar på olympiaden i München appropå tjejer som bara är där för lite blickfång. Det hade väl varit bättre med nån som verkligen är sportintresserad i sådana fall än nån ung tjej som är där för sitt utseendes skull.

Jokern är väl annars en väldigt ointressant människa och prata med henne... nej tack. Usel svenska trots att hon ändå är så språkbegåvad och måste haft tillgång till de bästa talpedagogerna som finns. Jag säger det igen. Nej tack!

Du dribblar verkligen bort dig själv. Du presenterar en bild på en mansman som ett gott alternativ, trots dennas minimala kopplingen till datorvärlden samt en ruskigt bredd dialekt. Ett annat alternativ presenteras och då är det plötsligt trist pga dialekt :). Försök åtminstonden vara konsekvent i dina "roliga" inlägg.
Och ja, jag kan dels historian om hur kungaparet träffades. Romantiskt. Är det därför bootbabsen ska vara hos MSI menar du? Fattar fortfarande inte varför det ska finnas lättklädda tjejer. Och jag misstänker att du av någon inte kommer kunna ge någon som helst förklaring förutom putslustiga varianter av en alltför trött jargong. Men det brukar vara så när ens icke ifrågasatta världsbild hamnar i en diskussion.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Du dribblar verkligen bort dig själv. Du presenterar en bild på en mansman som ett gott alternativ, trots dennas minimala kopplingen till datorvärlden samt en ruskigt bredd dialekt. Ett annat alternativ presenteras och då är det plötsligt trist pga dialekt :). Försök åtminstonden vara konsekvent i dina "roliga" inlägg.
Och ja, jag kan dels historian om hur kungaparet träffades. Romantiskt. Är det därför bootbabsen ska vara hos MSI menar du?

Dialekt och brytning är samma sak i din värld? Ok.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Går inte detta innanför ramarna för diskriminering?

Jag menar, killar borde väl också få ansöka till denna tävling? Vem säger att han inte kan göra ett bättre jobb än henne ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Dialekt och brytning är samma sak i din värld? Ok.

Roligt att du är som kommer ifrån ämnet. Men ja, brytning kan bli till en dialekt. Exempel. Invandrarbrytningen i förorter till Stockholm, kallad Rinkebysvenska, har enligt språkforskare utvecklats till dialekt i och med att den har en spridning bland folk, talande exempel är blingbling. Frågor på det? Annars tillbaka till ämnet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

För att bikini hör hemma där det är varmt, där det ska badas helt enkelt där det anses helt okonstlat att vara lättklädd.
Grupptryck och pengar kan få folk att göra mycket som de egentligen inte vill.
Jag förstår att sådana tankar kan vara svårt för dig att ta till sig, men du behöver ju inte vara så arg på andra som känner sig utsatta för det.

/Anders

Du kanske inte vet om det, men brudarna gör det dom älskar! Att vissa upp sig. Och kom inte o säg något annat, för dom gör verkligen det, det är deras jobb!!

Och allting handlar om marknadsföring, brudar, sex, tits’n'ass drar till sig blickar, så har det alltid varit och kommer alltid att vara!

Sen är det väl aldrig fel att kolla på en sexig brud, eller?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Jag tror ju att den här killen hade dragit mer folk till MSIs bås men förståss liiite dyrare att hyra in.

http://resources0.mynewsdesk.com/files/1fcba3eb4d24a069037ff6...

Så jag säger att du har jävligt fel tom.

Ja exakt, för Magnus Samuelsson hade ju precis som en vanlig bås-tjej blivit vald för sitt utseendes skull och inte sina prestationer och personlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och allting handlar om marknadsföring, brudar, sex, tits’n'ass drar till sig blickar, så har det alltid varit och kommer alltid att vara!

Du tycker inte att företag som asus gör det lite bättre genom att marknadsföra sig med specialdesignade "gaming"prylar?
Tex

Skrivet av skog1s:

Sen är det väl aldrig fel att kolla på en sexig brud, eller?

Med dina flåsande kompisar brevid dig? Låter lite små knäppt, men whatever floats your boat liksom.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarigan:

Ja exakt, för Magnus Samuelsson hade ju precis som en vanlig bås-tjej blivit vald för sitt utseendes skull och inte sina prestationer och personlighet.

Var snäll nu. Magnus har en rolig media-personlighet. Han kunde tex stå och påstå att MSI saker är starkast i världen, efter MAGNUS *flex med biceps*

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Jodå, visst har jag det. Som sagt, försök gärna förtydliga.

tydligen inte när jag skrev att jag till stor del blev uppfostrad som jag skulle vart en tjej.
konstigt nog blev jag varken homo eller trans (I wonder why)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

We've set up a poll on our Facebook page to ask you guys and girls if we should bring the contest back or not:
http://www.facebook.com/questions/273577972681821/?qa_ref=ssp

It would be very much appreciated if you helped to fill it out since we want to have a real answer from the people that actually visit DreamHack!

And if you're there next month, drop by and say Hi!

Cheers,

Dennis

P.S, If you have any question regarding MSI, for instance, you want to know if 75% of our employees are female and if the Marketing Manager for this action is actually a woman, give a shout!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis.MSI:

We've set up a poll on our Facebook page to ask you guys and girls if we should bring the contest back or not:
http://www.facebook.com/questions/273577972681821/?qa_ref=ssp

It would be very much appreciated if you helped to fill it out since we want to have a real answer from the people that actually visit DreamHack!

And if you're there next month, drop by and say Hi!

Cheers,

Dennis

P.S, If you have any question regarding MSI, for instance, you want to know if 75% of our employees are female and if the Marketing Manager for this action is actually a woman, give a shout!

Måste säga att ni förlorade en kund som bygger ett flertal datorer per år på grund av ert sätt att vilja hamna i folkmun. Fortsätt att ta tillbaka kvinnan till eran av feminine mystique och förhoppningsvis fortsätt förlora kunder på så sätt.
Edit; Och nej. Jag ger blanka fan i om hur många kvinnor som är anställda av ert företag. Det är inte frågan så försök inte. Det aktuella ämnet är er kvinnosyn. Inget annat. Punkt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Med dina flåsande kompisar brevid dig? Låter lite små knäppt, men whatever floats your boat liksom.

Det du skriver är bara konstigt! Klart att det är fint att titta på en sexig kvinna, om det sen är på stan eller på dreamhack, det spelar ingen roll!

Jag älskar kvinnor, och om dom är snygga o sexiga o porriga, gör det bara bättre!

Och var nämnde jag att jag har "flåsande kompisar" bredvid mig? För att sätta att kraftig punkt på din förutfattade mening, så är jag 44år och springer inte på Dreamhack för att glo på brudar med mina flåsande polare! (Ärligt talat så har jag varje år velat dra dit, för att spela)

Men den kille som inte gillar att titta på en porrig kvinna, han är i min mening ingen man! För alla män gillar det! Och gillar män det så kommer väldigt många att dra sig till båset där MSI har sin hårdvara, och tro det eller ej men många kommer att köpa en hårdvara fast dom inte hade en tanke på det innan!!

Och all vinst i det fallet är booth babes creds!

"Som man känner sig själv känner man andra"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

kunde inte bry mej mindre om msi har lättkladda tjejer som säljer prylar på DH. alla lättklädda damer i spelen då ska dom bytas ut oxå? razer har väll oxå kört med flickor för att sälja prylar?

att dom bara orkar bry sig om det titta inte om det är jobbigt att se dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Men snälla, allt handlar om marknadsföring, om MSI vill ha lätt klädda tjejer för att locka folk till deras monter så personer kan se deras produkter får de väll ha det. Sen hurvida folk tycker det är bra eller inte att locka med nakenhet är ju en helt annan sak, huvudsyftet för MSI är ju att så många som möjligt ser deras produkter, det är ju själva iden med marknadsföring, reklam osv.
Sen har ju tjejerna ett eget val, de blir ju inte tvingade att ställa upp. Tror knappast att tjejerna som ansöker om att får vara med inte vill stå och visa upp sin kropp bara för att få en dator.
Stor del av all reklam idag involverar någonslags nakenhet/sexrelaterat.

Nej allt handlar inte om marknadsföring. De som kom på detta ska även övertyga t.ex. komplett, inet, webhallen etc. att sälja just deras produkter och inte konkurrenternas. Och sånt här brukar faktiskt inte uppskattas.

Permalänk
Medlem

Vad man sen tycker är "porrigt" (vilket dessutom är ett uttryck jag verkligen avskyr) är väldigt subjektivt.
Om vi tar de där två brudarna från filmen som gjorde lapdances t.ex. Jag tycker inte de är snygga eller sexiga för fem öre. Översminkade med silikonbröst. Nej ush!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis.MSI:

We've set up a poll on our Facebook page to ask you guys and girls if we should bring the contest back or not:
http://www.facebook.com/questions/273577972681821/?qa_ref=ssp

It would be very much appreciated if you helped to fill it out since we want to have a real answer from the people that actually visit DreamHack!

And if you're there next month, drop by and say Hi!

Cheers,

Dennis

P.S, If you have any question regarding MSI, for instance, you want to know if 75% of our employees are female and if the Marketing Manager for this action is actually a woman, give a shout!

That women dominate your employees doesn't matter sence you actually wish to have some fuckin strippers licking your products in a sucha place as Dreamhack which many kids are visiting every year...

Your products does only replace the pole of a stripper and you thinks it's the best way to get more customers of your products..

My point is that if you can't sell products whithout models with cloth covering 6% of their body, you are definetly in the fuckin wrong market you should start making sex toys with more functions than vibration.

Permalänk
Medlem

Väntar bara på nästa sak de gnälla över.... Serveringsflickor i Munchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:
Skrivet av Jarigan:

Ja exakt, för Magnus Samuelsson hade ju precis som en vanlig bås-tjej blivit vald för sitt utseendes skull och inte sina prestationer och personlighet.

Var snäll nu. Magnus har en rolig media-personlighet. Han kunde tex stå och påstå att MSI saker är starkast i världen, efter MAGNUS *flex med biceps*

Exakt min poäng att Magnus inte hade blivit utvald för PR enbart för sitt utseendes skull utan just för sina prestationer och sin personlighet. Att då försöka jämföra honom med en normal bås-tjej som är där pga sitt utseende är meningslöst.