projektarbete - datorbygge, all-in-one dator.

Permalänk

projektarbete - datorbygge, all-in-one dator.

Full fart med projektarbete i 3:an på gymnasiet, mitt projekt är att bygga som en "all-in-one" dator jag har funderat lite över designen och tror jag börjar få ihop det teoretiskt med platts och så.

Men jag har några små problem som att hitta lämpliga delar.

det som ska ingå i chassit är:

handtag.
moderkort.
ljudkort.
grafikkort, ett eller två.
skärm/skärmar, en, två eller tre.
equalizer (i front).
volym justerare, också i front.
cd/dvd/blueray läsare.
extra usb kort (om platts finns).
högtalare.
nätverkskort inkl trådlöst.
nätagg.
hårddisk/hårddiskar.
bra kylning.
eldosa.

Det som jag är mest beroende av att hitta, eller som är svårast att hitta är lämpliga skärmar. Behöver så tunna skärmar som möjligt men som ändå har väggfäste. Samt en snygg equalizer och

volymjusterare, någon som vet om det går att koppla in en bilstereo? skulle även va nice med lite tips på hur man skulle kunna optimera kylningen :D.

ett exempel på vad jag försöker bygga: http://www.portablepc.com.tw/s9tri_f.htm längst ned på sidan ser ni den även "ihopvikt".

chassit ska jag bygga som en ram av "stålbalkar" eller nåt, eventuellt aluminium som inte väger så mkt, som jag sedan ska sätta plexiglas på ytorna, den ska ha som ett litet snedtak ovanpå där

jag ska ha cd läsare, equalizer och volymkontroll. där ska även handdaget klämmas in. svårt att beskriva så jag skissar nog upp något i paint som jag sedan lägger ut här :).

Permalänk
Medlem

Dra gärna ihop någon skiss i google sketchup eller annat ritprogram

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du måste stoppa en Bilstereo i 5.25" i fronten ;D Sjukt nice med 4x45W ut ifrån datorn ^^, Sen kör du några snabbkopplingar på sidan med t ex 3.5mm honor

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag nog försökt avskärma skärmen t.ex från datorn med något isolerande material. Sen vet jag inte, sätt dig ner och gör någon kladd helt enkelt med vilka mått du tror skulle bli bra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H