[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Och dom som beställde det på Origin kunde förhands ladda hem det eller vad man säger redan i fredags förra veckan Så vi är också redo!

Själv så ville jag ha den fysiskt. Är väl gammalmodig som vill ha den på skiva

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kartan är ändå värdelös som den är nu. Går knappt se sina vänner ens.

Minimapen och kartan är fixad sedan betan. Det gick www.battlefieldo.com igenom under deras sändningar ifrån GeForce LAN.
De som spelade hade då inget att anmärka på kartan. Man fick då även upp en vy över hela området när man tryckte upp den, inte bara en liten del som i betan.

Permalänk

Fan va fint...

Visa signatur

Asus P8Z77-V, Intel® Core™ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, ASUS 780Ti, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU, 2 x Micron 256GB SSD, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2713 2550x1440, Ducky G2 Pro, Logitech G500

Permalänk

ummm...
vad är 3d spotting?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

kommer det bli någon max ping?

Permalänk
Medlem

Måste ju självklart säga vad jag tycker och tänker om inställningarna på servern för att den ska bli så bra som möjligt!

Skrivet av PapuPapu:

Har en invändning som har många olika uppfattningar som handlar om sniper limit. Jag tycker det är ett måste då folk är obehagligt rädda om sin K/D ratio som när ett lag är överlägset det andra och 90% väljer sniper och campar sönder tills rundan är slut. Kör på en server i BC2 som har sniper limit 2, kanske lite lite men det är lättare att bli sniper/recon än man tror.

Att vara sniper i Bf3 kommer inte vara lika kul eller lika lätt som i de tidigare spelen då "reflektionen" lyser starkare är en strålkastare så att gömma sig som sniper är väll omöjligt!.

och ang sniperlimit.... om det finns ett bra system där man kan se hur många recons det finns i laget och hur många det får vara, innan man har valt vad man själv ska köra så tycker jag att det är bra med detta. men som i BC2 så går man in på en server, väljer sniper, spawnar, dör...... jahapp det var ju kul suck...

* nej jag är inte rädd om min k/d osv, spelar olika klasser men är duktig på sniper och använder mycket pistol.*

Skrivet av Muss3:

Ska skriva så som jag skulle vilja se det hela

Friendly Fire: Yes*
Kick Idle Players After Seconds: 300
Teame Balance: Yes
# Of TK Before Players Is Kicked 7
Ban Player After # Of Kicks 3
Vehicles Yes*
Regenerative Health No
Only Squad Leader Spawn Yes*
Show MiniMap Yes
Show Hud Yes
Use Minimap Spotting No
Use 3D Spotting No*
Kill Cam No*
3P Vehicle Cam Yes
Show Enemy Name Tags No
Player Respawn Time In % 100
Player Man Down Time In % 100
Player Health In % 100
Bullet Damage Modifier In % 100

De sista "%" är beroende på hur segt/snabbt man dör, får man ändra lite eftersom för att få det optimalt.

* = Extra viktigt!

Edit:

Skrivet av fluffmajster:

ummm...
vad är 3d spotting?

Att om du ser någon så kan du göra så att det kommer upp en stor orange triangel över hans huvud så hela ditt lag kan skjuta mot honom även fast de inte ser honom typ genom väggar.. eller så hela laget ser precis vart snipern befinner sig

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Kommer det va lösen på servern? Lösen lyder?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag frågar igen, men är det någon admin som kommer spela nattetid vardagar? Eller är det mest kvällar vi kommer att se er?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Specs på server o lina hade varit kul o veta. För nyfikenhetens skull.

EDIT OT: jävla bra initiativ. KUL. !!!!!!!!!!!!

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Låter lovande med en "SweC"-server, det är alltid roligare att spela med fler som lägger mer fokus på team play (och att vinna rundan till varje pris;) ) än att hålla sin k/d hög... är ganska irriterande i bfbc2 att vara en av kanske 4 personer som jobbar för att ta checkpoints medans resten av laget sitter och ugglar i varsin buske.

Väl mött på servern framöver!

Permalänk
Medlem

Dom settings som blir bestämda, det är så det är, klart att man kan säga sin mening. Men det blir nog roligare om man accepterar settings som dom är och bara går in för att ha roligt!

Helt enkelt bara köra

Finns alltid andra servar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

En önskan som jag tror kommer att uppskattas mycket väl är att ni håller stenhård koll på eventuella fuskare. Punkbuster börjar bli lite för oldschool för att kunna hänga med dagens fuskutvecklare, trots att den ständigt "förbättras". Ta bfbc2 som exempel, ett spel som sakta men säkrt håller på att förstöras av fuskare, likt bf2 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DefconEagle:

En önskan som jag tror kommer att uppskattas mycket väl är att ni håller stenhård koll på eventuella fuskare. Punkbuster börjar bli lite för oldschool för att kunna hänga med dagens fuskutvecklare, trots att den ständigt "förbättras". Ta bfbc2 som exempel, ett spel som sakta men säkrt håller på att förstöras av fuskare, likt bf2 :/

Jag håller med dig, jag gillar att spela ärligt, om någon annan är bättre än mig, fine! Då behöver jag träna/spela mer och det kan jag ta. Men fusk, det är aldrig kul.
Mycket roligare att köra på lika villkor!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Wünderbar!
FF blir dock läskigt, speciellt för nybörjare som kanske är lite nervösa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ett jätte bra initiativ Ser verkligen fram emot att få spela med andra sweclockers medlemmar.
En fråga som kanske redan är besvarad: Hur hittar man till servern?

/ Jacccuu

Visa signatur

l Cooler Master Elite 430 l ASUS P8P67 M PRO l Inter Core i5 2500K (@4,5Ghz) l Corsair H50 Hydro Series l Corsair TX 650W 80 Plus l Corsair XMS3 1333Mhz 8GB l HIS Radeon HD 6870 1GB l Crucial Real SSD C300 64GB l Western Digital Caviar Blue 500GB l

Permalänk
Medlem

Vet vilken server som kommer poppa min BF3 cherry!

Visa signatur

Fractal Define R5
Asus MAXIMUS VIII Hero
I7 6700K
MSI 980 Gaming 4G
16GB Corsair LPX 3000

Permalänk

Väntar tills ni får upp en hardcore server om det nu inte går att spela normal-mode i BF3 vilket jag har svårt att tro.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Underbart initiativ! Det här gör nog att jag köper spelet, skulle vara för bra för att vara sant om regeln om god attityd faktiskt följs och stämningen blir god. Kommer servern vara lösenordsskyddad?

Permalänk
Medlem

Kul med en SweClockers-server. Count me in! Vi ses ute på fältet...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

Tjena, det här låter ju riktigt bra och jag kommer garanterat att komma in o hälsa på!

Väldigt roligt med en swiiclockers server!

//tom

Permalänk
Medlem

Det enda jag har att invända på är att hardcore läget inte är påslaget. Med det förlorar man en del av teamspelet som krävs för att ta sig framåt mot målet. Underhållande eld förlorar en för stor betydelse i spelläget, det kommer göra att ni kommer förlora spelare tyvärr.

I övrigt är reglerna bra, skulle i så fall vara om man också skulle lägga till Rush för att få en variation, med Conquest kan man ändå stanna på en plats.

//Iprenen

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Servern finns i Stockholm, har lagt till det i första posten. Man borde inte skriva sånt här mitt i natten!

Då kan jag förhoppningsvis komma under 100ping

Skrivet av lucifer579:

Att folk inte vill ha extra skada (eller låt oss säga mer realistisk skada) kan jag mycket väl förstå.
Men det är just punkterna du nämner ovan som jag är irriterad på.

  • 3D spoting

  • Killcam

  • Healthregen

  • Crosshair

3D = +
Killcam = -
Healthregen = ? eller är det då det visar träff vid träff? ^^ i så fall -
crosshair = -

Siktar alltid bättre av någon anledning utan xhair, då jag slipper se det åka upp o ner över gubben^^

Hardcore <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Wünderbar!
FF blir dock läskigt, speciellt för nybörjare som kanske är lite nervösa.

Antar att du menar Friendly Fire
Men det gör att de tar det lugnt ist för att kasta in en handgranat där han vet att han har polare i närheten.
Det skulle man ju inte direkt göra irl, nej att jämföra irl med ett spel är fel.

men den försiktigheten tar spelet upp en nivå.

du sitter i en helikopter, och ser en pågående fight nere på marken mellan fienden och några polare, då är det ju lite mer match att försöka skjuta ner fienden och akta sina polare, än att bara skjuta sönder allt med sina misiler.

Tycker man ska höja tk innan kick gränsen och aktivera FF

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacccuu:

Ett jätte bra initiativ Ser verkligen fram emot att få spela med andra sweclockers medlemmar.
En fråga som kanske redan är besvarad: Hur hittar man till servern?

/ Jacccuu

Du använder sökrutan för att hitta till servern. Sen lär den säkert länkas här när den väl är uppe.

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ;-)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Trevligt värre! Blir att lira där och köra mumble och hoppas att det blir ett skönt gäng.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Wünderbar!
FF blir dock läskigt, speciellt för nybörjare som kanske är lite nervösa.

Inte för att vara besk men nervös?

Jag tror inte det kommer bli några som helst problem !

Hoppas vi så se lite hardcore gaming utan Mapspotting och KC, iaf vad jag tycker...

//Tom

Permalänk
Medlem

battlelog är öppet iaf.. bara starta en grupp

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Hedersmedlem

För att svara på några frågor:

Nej, vi kommer inte ha lösenord på servern till att börja med, då det tydligen inte går att ha en server som är både rankad och låst. Dessutom så räcker det inte med 100 personer för att ha en fylld 64slots server på "prime time".

Inställningarna vi kommer köra med kommer vi gå ut med så fort vi har bestämt dem. Inställningarna är inte satta i sten utan vi kommer ändra oss om vi ser att det behövs.

När det kommer vara admins inne och spelar kommer bero på, det går inte att svara på nu. Det finns dock ett rapporteringssystem som ni kan använda ifall det inte är någon admin inne och det finns även möjligheter för oss att fjärr-administrera servern.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Skrivet av aml417:

Jag gick in och kollade lite på Rocket blast och såg att en 64 slot server kostar 680kr/mån medan en 32 slot server kostar 330kr/mån, är det inte smartare att öppna två stycken 32 slots server för 660kr/mån så kan dom som vill spela Hardcore/Normal alternativt Conquest/Rush? tror ändå inte att det ofta kommer vara 64 Swec inne samtidigt och om det nu skulle vara det så vill nog inte alla spela samma mode.

Jag tycker inte att det är smartare.. Det bästa med Battlefield är just 64 spelare

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w