[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Typiskt att den inte var hardcore. Då hade det blivit en server i favoritlistan!

Permalänk
Skrivet av MetalWolf:

för att folk som inte kan sikta ska leva längre

Där har du fel och många andra hardcore lovers

Hardcore gör det LÄTTARE. Då den som skjuter först vinner, inte den som siktar bäst/har bäst reaktions förmåga. Gör om gör rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Sweclockers servern dras igång klockan 20:00 på torsdag.

Varsågod och spela på en annan server om du tycker så illa om det, spelar du på SweC servern så är det den regeln som gäller. Spawnrape regeln stannar, den är till för att skydda om kartan bara tillåter en spawnpunkt så är det inte ok att lägga sig med en mg och skjuta av dem 0,1 sekunder efter spawn. Då kan man lika gärna döda servern direkt....Finns flera spawnpunkter så har fi valmöjligheten att slå tillbaka och vi har inte längre spawnrape situationen. En conquest flagga kan aldrig bli utsatt för spawnrape heller eftersom fi alltid har mainbase. Baserape är en annan sak och det är det du menar egentligen, baserape är tillåtet eftersom man måste kunna trycka tillbaka fi till bas.

Absolut, klart ni ska köra de reglerna ni vill. Jag kikar nog in ändå Härligt med en swecserver.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Giev pw! =p

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Nice, sugen på länka adressen till den? Kan vara nice att adda den i fav.
Hittar inte den, därför jag frågar.

På torsdag blir det väl att lira lite på denna servern då.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Där har du fel och många andra hardcore lovers

Hardcore gör det LÄTTARE. Då den som skjuter först vinner, inte den som siktar bäst/har bäst reaktions förmåga. Gör om gör rätt

Jag förstår inte vad du menar. Påstår du att man inte behöver ha en låg reaktionstid i HC?

Du dör snabbare i HC, därför behöver du reagera snabbare när du blir beskjuten. Du dör långsammare i SC, därför har du mer tid att reagera. Jag tycker inte att den här diskussionen är särskilt intressant, just på grund av att det finns flera intressanta aspekter med både HC och SC, men människor i allmänhet är inte tillräckligt mogna att erkänna det här utan måste istället förvandla det hela till en kamp. Det finns inga medgivanden, bara en massa populistiskt skitsnack.

Permalänk

Synd att det inte är hardcore. :/

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Där har du fel och många andra hardcore lovers

Hardcore gör det LÄTTARE. Då den som skjuter först vinner, inte den som siktar bäst/har bäst reaktions förmåga. Gör om gör rätt

för det som kan sikta så blir det lättare, annars vettefan hur du tänker.

spelar man HC så lär man sig jävligt snabbt att det gäller att sikta på huvvet om man ska överleva en eldstrid, hoppar man in på normal efter att man vant sig med HC så är det ju barnlek

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Skitlätt att döda folk i HC ju, man kan ju spreja hejvilt och få död på allt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Coolt att den redan är uppe, undra när widL postar lösen och officiellt inviger den

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Riktigt fett!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MiLeS:

Coolt att den redan är uppe, undra när widL postar lösen och officiellt inviger den

Ja, det kan man undra...

Det blir på torsdag kl 20:00. Vi admins måste vara hemma, vakna och online när servern startar, och vi är ännu inte helt klara med alla inställningar, Mumble-servern osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MetalWolf:

spelar man HC så lär man sig jävligt snabbt att det gäller att sikta på huvvet om man ska överleva en eldstrid, hoppar man in på normal efter att man vant sig med HC så är det ju barnlek

Bra, då slipper jag oroa mig för att komma överst på listan varje runda!

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag skummade igenom ett par sidor för att se om någon ställt frågan och fått svaret, med hittade det inte.
Det är väsentligt att veta vad servern kostar i månaden eller per halvår om man skall donera en summa.
Vad kostar servern?

Och jag röstar för att ta bort FF ON.

Permalänk
Skrivet av widL:

Bra, då slipper jag oroa mig för att komma överst på listan varje runda!

Kommer mumble infon innan det att servern startar? Vore skoj att prata med alla som vill spela!

Har mumble någon köfunktion om det skulle vara fullt?

Edit: ff-on, självklart!
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Nix, just nu är jag ensam om att känna till det. Powerrush...mm...;)

Skämt åsido så är inte servern konfigurerad, ägnade hela kvällen igår åt mumble och hoppas att vi kan spika BF3 serverns parametrar ikväll. Men vi släpper ändå inte innan torsdag kl 20.00, admins ska vara inne. Startar man en server så hänger -allt- på första intrycket och erfarenheterna. Har varit admin förr...

Skrivet av Matheeeew:

Vore roligt med en poll där man frå rösta på om man vill ha hardcore eller ej just för att se hur det ser ut med tanke på vilken diskussion området har skapat.

Hur kan någon rösta på något de inte ens provat? Har någon som rekommenderar, det ni kallar hardcore är en luddigare term än vad ni tror, faktiskt provat det i BF3?

Nej, vi tänker köra vanilj 64 conquest till att börja med, sedan får vi se vad vi tycker efter X antal timmar spelande och utvärderande. Då kan det bli aktuellt med en poll för att se vad spelarbasen tycker.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Leandr:

Tjena,

Jag skummade igenom ett par sidor för att se om någon ställt frågan och fått svaret, med hittade det inte.
Det är väsentligt att veta vad servern kostar i månaden eller per halvår om man skall donera en summa.
Vad kostar servern?

Och jag röstar för att ta bort FF ON.

Vi kommer att lägga upp donationsinfo när det systemet är igång i första posten. Roligt att se viljan att bidra!

Skrivet av Limerence:

Kommer mumble infon innan det att servern startar? Vore skoj att prata med alla som vill spela!

Har mumble någon köfunktion om det skulle vara fullt?

Edit: ff-on, självklart!
Skickades från m.sweclockers.com

Mumble infon bör komma ikväll, ska bara kolla en sista sak innan jag godkänner den för allmänt användande. Det borde bli runt 22:00, jobbar lite övertid ikväll.

Inget kösystem.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Blir det en "normal och riktig" bf server kommer man nog göra ett och annat besök.

Inte hardcore, conquest och FF on!

Hardcore är lite för mycket CoD... Klart FF ska vara så att dom egna dör. Varför ska man kunna ligga och tokpeppra in i en grupp och bara fienden dör? Eller är alla ute efter att bli "nadewhores" och bara dra iväg nades utan större eftertanke?

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Blir det en "normal och riktig" bf server kommer man nog göra ett och annat besök.

Inte hardcore, conquest och FF on!

Hardcore är lite för mycket CoD... Klart FF ska vara så att dom egna dör. Varför ska man kunna ligga och tokpeppra in i en grupp och bara fienden dör? Eller är alla ute efter att bli "nadewhores" och bara dra iväg nades utan större eftertanke?

Helt rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Blir det en "normal och riktig" bf server kommer man nog göra ett och annat besök.

Inte hardcore, conquest och FF on!

Hardcore är lite för mycket CoD... Klart FF ska vara så att dom egna dör. Varför ska man kunna ligga och tokpeppra in i en grupp och bara fienden dör? Eller är alla ute efter att bli "nadewhores" och bara dra iväg nades utan större eftertanke?

Jo tack, helt rätt svar där.
Ser fram emot ett besök på servern, hoppas det inte blir för mycket kids bara :-/

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheGiant:

Blir det en "normal och riktig" bf server kommer man nog göra ett och annat besök.

Inte hardcore, conquest och FF on!

...

Skrivet av Limerence:

Helt rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Så bra! Det är exakt vad ni får.

Conquest 64, FF on. Vi kommer att besluta om övriga serversettings snart. Vars.healthregen off är sannolikt men det återstår ett beslut på det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Synd att det är friendly Fire on. Blir inget spel där för mig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

skjut fienderna..inte dina egna..

o det andra..detta är ju bara en start av en server, man måste ju börja nånstans, o saker kan ändras lite längre fram om tillräckligt många vill det. starten är ju ett test av vad som skall komma elr behållas.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mrfresh:

Synd att det är friendly Fire on. Blir inget spel där för mig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför är detta så viktigt för många, jag har hittills inte hört många giltiga skäl?

Vehicle kill-steal fixar vi med kicks och bans.
Vehicle-Tk-blocks likaså.

Battlefield handlar om lagarbete och man måste samarbeta eller åtminstone ha koll på vad kamraterna har för sig. Ja, vi vet att det kommer att bli oavsiktliga TK's men det är en del av spelet, det ökar svårigheten att man måste ta hänsyn och inte bara "run and gun" lira. Detta funkar på många BF servers och har gjort det i åratal, det finns ingen anledning att inte vi skulle kunna uppmuntra samma kultur på Sweclockers server.

Ett hövligt , "sorry" är mer vedertaget än många verkar tro. "Check your targets" är också en bra ide.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Inte för att vara besk men nervös?

Jag tror inte det kommer bli några som helst problem !

Hoppas vi så se lite hardcore gaming utan Mapspotting och KC, iaf vad jag tycker...

//Tom

Om man blir kickad/bannad för att råka döda en lagmedlem och nybörjaren aldrig spelat BF så har denne nog all anledning till att vara nervös "Check your fire"
Känns dessutom som att de flesta SweC medlemmarna är grymma på BF3

Skrivet av Kardizz:

Antar att du menar Friendly Fire
Men det gör att de tar det lugnt ist för att kasta in en handgranat där han vet att han har polare i närheten.
Det skulle man ju inte direkt göra irl, nej att jämföra irl med ett spel är fel.

men den försiktigheten tar spelet upp en nivå.

du sitter i en helikopter, och ser en pågående fight nere på marken mellan fienden och några polare, då är det ju lite mer match att försöka skjuta ner fienden och akta sina polare, än att bara skjuta sönder allt med sina misiler.

Tycker man ska höja tk innan kick gränsen och aktivera FF

Jopp, Friendly Fire
Stämmer iofs att FF tar spelet upp en nivå och får en att tänka efter innan man skjuter hejvilt in bland ett gäng soldater.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Grymt taggad! Någon mer som beställt från Dustin.se?
Hoppas alla här välkomnar BF-newbs (inte noobs), lovar att jag ska lära mig så fort som möjligt!

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i7 3770K | EVGA GTX 670 SOC 4GB | Corsair TX 650W | Corsair Vengeance 16GB | Seagate Barracuda 1TB | CM Storm Scout | Sandisk 128GB |
Logitech G400 | Qpad MK-50 | Logitech G935 | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | Acer 24'' GD245HQAbid | Steelseries QcK+
Samsung Galaxy S3 | Nikon D3000 | GoPro Hero 3 Black Edition | iPad 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Varför är detta så viktigt för många, jag har hittills inte hört många giltiga skäl?

Vehicle kill-steal fixar vi med kicks och bans.
Vehicle-Tk-blocks likaså.

Battlefield handlar om lagarbete och man måste samarbeta eller åtminstone ha koll på vad kamraterna har för sig. Ja, vi vet att det kommer att bli oavsiktliga TK's men det är en del av spelet, det ökar svårigheten att man måste ta hänsyn och inte bara "run and gun" lira. Detta funkar på många BF servers och har gjort det i åratal, det finns ingen anledning att inte vi skulle kunna uppmuntra samma kultur på Sweclockers server.

Ett hövligt , "sorry" är mer vedertaget än många verkar tro. "Check your targets" är också en bra ide.

Som jag och flera andra varit inne på handlar det mångt och mycket om att folk som spelar är idioter. Situationer när man ligger och pepprar en fiende och en lagkamrat springer in i elden kommer hända (vem har inte varit med om det?). Det blir tjafs och votekick osv. Så länge admins har en bra känsla för den typen av händelser är det inga problem, men det finns risk att det spårar ur om det inte finns admins inne eller att "man känner personerna".

Så länge det är folk härifrån som spelar och blir stammisar ser jag det bara som positivt med FF=ON. Blir det ett jäkla drag på servern kanske man skall använda lösenord (peak time) för att säkerställa sig att det blir folk härifrån?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mocka:

Om man blir kickad/bannad för att råka döda en lagmedlem och nybörjaren aldrig spelat BF så har denne nog all anledning till att vara nervös "Check your fire"

...

Autoadmin kommer att ha en autokick vid x antal TK's. Admins kan kicka tidigare, beroende på situation. Som exempel kan vi ta nötter som gör en TK för att komma åt ett flygplan, de blir kickade direkt. Jag förordar egentligen permban för sådana personer kan jag undvara utan större sorg...men det sker nog inte.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tjodd:

Som jag och flera andra varit inne på handlar det mångt och mycket om att folk som spelar är idioter. Situationer när man ligger och pepprar en fiende och en lagkamrat springer in i elden kommer hända (vem har inte varit med om det?). Det blir tjafs och votekick osv. Så länge admins har en bra känsla för den typen av händelser är det inga problem, men det finns risk att det spårar ur om det inte finns admins inne eller att "man känner personerna".

Så länge det är folk härifrån som spelar och blir stammisar ser jag det bara som positivt med FF=ON. Blir det ett jäkla drag på servern kanske man skall använda lösenord (peak time) för att säkerställa sig att det blir folk härifrån?

Känner väl till det du pratar om och det är det vi ska uppnå, jag delar dina funderingar på vad som händer när admins inte är där. Vi kommer att utvärdera löpande för att förbättra. Det kan bli aktuellt med fler admins, det får vi se.

Lösenord och ranked går inte ihop tyvärr. Vi kan komma att köra lite stängda, låsta evenemang senare. Kanske återkommande på en veckokväll med en orankad version av servern.

I starten blir det dock ren vanilj för att smaka på spelet i grundutförande!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Största problemet med FF jag har är att mina egna springer in i MIN Line of Fire. Eller springer in i din claymore/ åker på din mina Och så blir dom förbannade när de är deras eget fel. Sånt säger jag aldrig sorry för. Tröt på folk som springer omkring planlöst och ser sig inte för.