Battlefield 3 vägrar att starta.

Permalänk

Battlefield 3 vägrar att starta.

Hejsan! Jag var precis ute och köpte mig ett styck BF3 och tänkte att jag skulle hem och ha kul hela natten lång, nu blev det inte så. Efter att ha registrerat mig på Origin och tankat hem programmet så installerade jag spelet, allt frid och fröjd så långt och inga felmeddelanden under installationen. När jag väljer att starta spelet ifrån Origin så slussas jag över till serverbrowsern som av någon anledning förpassats till webläsaren. Nu till själva problemet:

Vare sig jag väljer Quick match, en specifik server eller Campaign mode så startar spelet inte upp som det ska. Jag får upp en ruta från Origin som säger "Starting Battlefield 3" , och i webbläsaren så står det antingen "initializing" eller "joining server", därefter händer ingenting. Jag får som sagt inget felmeddelande eller ser att något krashar eller liknande, spelet bara vägrar att starta. Någon som har tips på vad som kan behöva åtgärdas? Min dator möter systemkraven och så vitt jag vet så har jag de senaste drivrutinerna till grafikkortet och liknande.

Tack på förhand!

Permalänk

kopplar inte upp till spel för mig heller!

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem

samma problem för en polare som jag sitter i skype med, förmodligen överbelastninng på servrarna.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

samma här fast jag får upp Matchmaking.. sen står de bara och tuggar, trodde de skulle vara berädda på det här men tydligen inte! hade också räkna med att kunna få spela men försöker fortfarande komma in

Visa signatur

i7 3770K, 8Gb Corsair Vengeance, Asus Sabertooth Z77, Asus GTX 680 DirectCU II OC, OCZ Agility 3 120Gb,
Corsair Force 60Gb, Samsung F3 Spinpoint 1Tb.

Permalänk
Medlem

e det någon som fastnar på Kontroll av släppdatum då den kör fram till 80% sedan bara försvinner. Kan ta mig in i battle log via nalig adress men kan inte komma vidare där heller

Permalänk
Medlem

Haha, måste vara ett jävla tryck på servrarna nu.

Permalänk

Kolla aktivitetshanteraren. Ger mig fan på att ni kan hitta BF3 i gång där.

Jag hade detta problem i betan (men inte i alphan).

Spelet går i gång enligt aktivitetshanteraren men i menyn så står det bara och tuggar... står joining server i all oändlighet.

Jag skrev en tråd om det i buggsektionen under betan. Tydligen ingen som lyckats lösa det.

Kör någon av er som har problem på tre skärmar med nvidia surround eller amd eyefinity? Jag provade aldrig att köra på endast en skärm men vem vet... det kanske funkar.

Permalänk

Jag har ett jäkla problem med att trots att jag installerat spelet så säger battlelog åt mig att installera det och tar mig till origin-butiken för att jag ska köpa det. inne på andra installationen och återkommer om det löser sig.

Permalänk

Mitt funkar fint nu, tack Utgardaloki för tipset!

Permalänk
Medlem

För min del så startar kampanjläget upp men sen bara fryser det och kraschar. Kul som fan.
Nu kommer jag inte ens in på deras battlelog... Hela denna releasen är så pinsamt skött så man vet inte var man ska ta vägen.

Visa signatur

Jävligt stolt Malmöit

Permalänk
Medlem

Hade vänner som hade samma problem med battle launchern i webläsaren, han löste det genom att kopiera adressen ocjh öppna upp sidan i en annan webläsare. Han använde förvisso samma som mig men kan vara plugins som ställer till det.

Rekommenderar att testa Internet explorer för säkerhets skull.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

helvete också x) när jag skulle installera skiten så skrev jag in min kod, kom vidare ett eller två steg, sen när det inte hände något så tryckte jag cancel och nu när jag provar igen står det att koden redan är aktiverad Men jag hittar inget spel i origin :/ WTF!

Hur gjorde ni?

Permalänk

Ångrar att jag litade på EA.

Random CTD efter 2-5 minuters spel. Knappast ensam om det efter lite diverse forumläsning. Speciellt inte när man har ett nVidia 560 eller 580.

Flyter toppen de få minuter jag får spela, men detta är Epic Fail och under all kritik.

Aldrig mer skall jag förboka ett spel, den saken är säker. Bara att vänta på att de behagar fixa det, men de verkar ju vara mest nöjda med att Twittra om konsolversionen de förbannade asen. Att vi PC-spelare har varit trogen serien i typ ett decennium, det är inte så noga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[PHX:

Gothmog;11526309']Random CTD efter 2-5 minuters spel. Knappast ensam om det efter lite diverse forumläsning. Speciellt inte när man har ett nVidia 560 eller 580.

Flyter toppen de få minuter jag får spela, men detta är Epic Fail och under all kritik.

Aldrig mer skall jag förboka ett spel, den saken är säker. Bara att vänta på att de behagar fixa det, men de verkar ju vara mest nöjda med att Twittra om konsolversionen de förbannade asen. Att vi PC-spelare har varit trogen serien i typ ett decennium, det är inte så noga.

Kör du senaste grafik drivarna?

Samt du som inte hittar spelet på Origin, starta om Origin så kanske du har tur, annars kontaka EA live suppot.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har ett problem som jag snarare tror är relaterat till min dator. Detta händer när när jag försöker starta spelet från battle log: http://imageshack.us/photo/my-images/502/felvb.jpg/
Jag har endast ett användarkonto och det är ju administratörskonto. Vad är problemet? Har även provar stänga av brandväggen, men det hjälpte inte.

Någon?

Permalänk
Medlem

får inte heller igång liret, bara står och tuggar på joining game. kör en 'reparation' på bf3 nu i origin. 1GB som måste tankas ned på mitt slöa mobila bredband, argh. hojtar till om det hjälper..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

argh. hojtar till om det hjälper..

Please do!

Permalänk

Kör någon av er med Avast antivirus?
Vad jag upptäckte med Betan var att spelet inte ville starta från webbläsaren om man körde med Avast Antivirus

Permalänk

Hoppas dom får igång skiten, men var ju lite samma sak när BF:BC2 släpptes, servrarna var ju nere typ hela tiden och man fick ju ångra bittert att man ville spela det.

Hade tänkt köpa det efter jobbet idag för att lira lite i helgen, men verkar ju som fler har problem än vad det finns folk som faktiskt kan spela det

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Hoppas dom får igång skiten, men var ju lite samma sak när BF:BC2 släpptes, servrarna var ju nere typ hela tiden och man fick ju ångra bittert att man ville spela det.

Hade tänkt köpa det efter jobbet idag för att lira lite i helgen, men verkar ju som fler har problem än vad det finns folk som faktiskt kan spela det

Nja du va, förmodligen är de som kan spela det inte inne och skriver/skriver i sånna här trådar. Polaren spelar på för fullt, inga problem alls.

Permalänk
Medlem

Samma för mig, bara stod och tuggade. Löste det genom att uppdatera drivrutinerna för grafikkortet. Verkar har löst problemet för många andra på battlelog också.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Uppdaterade, kom in på campain, försökte mig på att starta MP och efter det händer inget. Det bara står och laddar i oändlighet...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

För mig stannnar de på connecting, dock fungerar singleplayer utmärkt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens starta Campaign, den öppnar Splash Screen sen är den bara där i evigheter utan att det händer nånting.

EDIT: MP kommer jag in på men svartskärm, hör bara ljudet ur spelet -_-

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag ger upp skiten, så fort jag försöker starta spelet blir allt svart, får upp meddelande om att drivrutinen till grafikkorten dör. Nu fick jag även upp något AMD error där det stod "due to badly bla bla". Det är för jävla trist att det här händer...

EDIT: Fick nyss bluescreen av spelet... Allt bara tvärdör så fort jag försöker göra något. Spelar ingen roll om det är SP eller MP.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

låter som att det behövs släppas lite mer stabila grafikdrivisar till spelet

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Alltså vad i h*lvet*! Att man inte ens kan spela campaign, står bara stilla i Splash Screen.

EDIT: Jaha nu startar Campaign haha XD

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av O.Martini:

Kör någon av er med Avast antivirus?
Vad jag upptäckte med Betan var att spelet inte ville starta från webbläsaren om man körde med Avast Antivirus

Jag kör med Avast och hade problem med betan med Avast.
Fick alltid inaktivera skyddet under tiden den skulle joina, inga problem efter det men tror det är samma "problem" idag med.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

jag fick igång det till slut. uhm.. vet inte riktigt vad jag gjorde. körde repair/update en massa gånger. fick först hem nån 1gb-grej, sen nån på 48mb (tankades två gånger av nån anledning). rebootade ett par gånger, rensade cookies/history å hela köret i firefox sen gick det att lira.

dock bråkar punkbuster med mig :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Hallå!

Ny här på Sweclockers, har problem med BF3 som så många andra..

För mig så startar inte ens spelet, får fram en ruta där det står: "We could not activate Battlefield 3 on this computer using the origin account you provided. Please locate your product key to activate the game using your Origin Account".

Notera då att jag ÄR inloggad redan på Origin och HAR registrerat CD-key, samtidigt står BF3 å tuggar i bakgrunden då jag kikar på aktiviteter.. Någon mer som haft detta problem?

Tack på förhand..

Har precis samma problem. Aktiverade BF3 via Origin med DVD-produktnyckeln och kommer inte längre än dig.
Riktigt frustrerande :/

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.