Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dungeon Defenders, ännu ett spel ner i sopptunnan?

Permalänk
Medlem

Dungeon Defenders, ännu ett spel ner i sopptunnan?

Dungeon Defenders är ett nytt spel som finns bl.a på Steam för endast 9.99€ som erbjuder väldigt mycket och har utvecklat genren Tower Defense till max med otroligt mycket innehåll. Detta stämmer till fullo.... OM det funkar. Antalet köpare som inte kan spela spelet är overkligt för mig. Vad gör utvecklare efter utvecklare fel egentligen? Peter Molyneux har fått storhets vansinne och tror han kan skapa revolutionära spel, när Fable 3 var den största floppen till uppföljare jag sett någonsin. Uppföljare som är så enkelt, du har konceptet, du har gameplay, du har grunden, men endå lyckas reducera din byggnad till grunden och spränga upp den också med dynamit.

Jag har tappat min respekt så mycket för spel att jag tom börjar tvivla på att Dice och Bethedsa inte kan levelera det simplaste de lovar.

Permalänk

...what?

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Spelet funkar prima, utveckla av en grupp Indie utvecklare, begär inte för mycket.

Först och främst, spelet har en bug med Svenskt OS och Windows XP, ändra Unicode suppot till English för att detta ska fungera! Lätt o kontroll panelen. Andra problemet är att Steamutgåvan har en bug med Steam cloud, stäng av det, det problemet löst.

Sedan finns det lite små glitchar men de har patchat på bra den senaste veckan.

Sist men inte minst, värt att notera att spelet har ett Demo, haft sedan dag 1! Nästa gång om ett spel har ett demo! vet du vad! prova.

Utöver detta så tycker jag ditt första inlägg spårade lite väl ut.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Spelet funkar perfekt för mig och fem vänner som också inhandlat det, och det är riktigt kul towerdefense i coop!

Permalänk
Medlem

Spelet är helt underbart. Är helt klart mitt no1 spel i detta nu.
Visst önskar jag att tendynet var lite stabilare och att spelet inte random krashade som det gör men spelet är nytt och det kommer förhoppningsvis att patchas.
Ser ingen anledning till att rata spelet om man är ett fan av tower defence!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar bra ! Roligt spel att spela med sina vänner.
Det ända jag har märkt av är att den byter till joystick när man gör en ny karaktär ibland.

Annars hör det till vanligheten att STEAM är ansvarig för alla problem som förföljer spelen..

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Avstängd

Funkar klockrent för mig också, har kört det sen innan release med.

Problemen folk hade var i början när Trendy blev överväldigade med antalet spelare.

Förövrigt finns det redan en tråd om spelet: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1014453-d...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Super kul spel, har haft lite trassel med disconnects men det verkar ha lösts sig nu med patcharna. Utan tvekan ett av dem roligaste spelen i år framför allt för den summan pengar!

Permalänk
Medlem

Herr Molyneux har alltid haft storhetsvansinne. Förstår dock inte vad han har att göra med Dungeon Defenders.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ingen som har problem? Jag och mina polare som sitter o lirar detta har fullt med problem..det laggar ju satan. Vi alla har hyffsade connections och väldigt bra datorer så det har inget med det att göra utan det måste va spelet i sig det laggar satan när man kör över internet med sina kompisar..och det buggar sönder till max...vipps så ser man inte skotten..vipps så ser man inte gubbarna...vipps så ser stannar alla gubbar ...vipps så kan man inte ta mana utan den springer runt en bara även fast man har 0 mana själv och behöver..så jag fattar inte hur vi kan vara dom ända som har problem med det här skit spelet...verkligen pengar i sjön, och att få tag i steam för att kräva tillbaka pengar är ju helt omöjligt också!!!!

Nä hoppas dom släpper en patch nu snart som löser alla problem.

Permalänk
Medlem

Kör med en polare jag kör med win 7 och han med XP. Inga problem så här långt alls.
Eller jo hade sjukt lagg en gång men en omstart av spelet löste det då.
Men det är ett grymt roligt tidsfördriv. Så jag hoppas att det löser sig med dina problem så du också får njuta av ett underhållande spel.

Permalänk
Medlem

har loggat uppåt 40 timmar på detta spel, mestadels med kompisar. Aldrig haft några problem. Superbra spel tycker jag också, enorm spelglädje!

Lite synd dock är att expsystemet är lite obalanserad för "steals" så det blir alltid sura miner när man ska köra en choke tillsammans. Samt att det efter varje bana blir huggkubbe om vem som ska få mest mana. Istället för att spelarna delar på manan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Är det verkligen ingen som har problem? Jag och mina polare som sitter o lirar detta har fullt med problem..det laggar ju satan. Vi alla har hyffsade connections och väldigt bra datorer så det har inget med det att göra utan det måste va spelet i sig det laggar satan när man kör över internet med sina kompisar..och det buggar sönder till max...vipps så ser man inte skotten..vipps så ser man inte gubbarna...vipps så ser stannar alla gubbar ...vipps så kan man inte ta mana utan den springer runt en bara även fast man har 0 mana själv och behöver..så jag fattar inte hur vi kan vara dom ända som har problem med det här skit spelet...verkligen pengar i sjön, och att få tag i steam för att kräva tillbaka pengar är ju helt omöjligt också!!!!

Nä hoppas dom släpper en patch nu snart som löser alla problem.

Det låter som ni har problem med uppkopplingen. Trendynet har haft lite problem med stabiliteten till och från, men som du beskriver det så låter det som det är hosten som laggar. Har ni provat att byta host?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Nu har nya Halloween updateringen kommit. Det är tydligen nya skins och nya missons, finns på steam.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Det låter som ni har problem med uppkopplingen. Trendynet har haft lite problem med stabiliteten till och från, men som du beskriver det så låter det som det är hosten som laggar. Har ni provat att byta host?

Nej det blev uppdatering igår och helt plötsligt så var det bra, för då hosta vi igen och då laggade det inte alls, så det måste ha varit något med update som gjorde det hela instabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelet funkar prima, utveckla av en grupp Indie utvecklare, begär inte för mycket.

Vad menar du? Är det för mycket begärt att spelet skall fungera som lovat?

Nu talar jag inte om just detta spelet, men självklart kan man begära att en produkt man köper skall fungera, oavsett hur liten tillverkaren är. Det är t om ytterst viktigt för Indieutvecklare att göra fungerande spel då de inte har lika massiva reklamkampanjer som de stora titlarna.

Annat är det om man köper spelet "as is", som exempelvis Minecraft och Kerbal Space Program. Då går man med på att man köper produkten som den är vid just det tillfället man köper den och inga ytterliggare uppdateringar kan lovas. Helt annan sak dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

har loggat uppåt 40 timmar på detta spel, mestadels med kompisar. Aldrig haft några problem. Superbra spel tycker jag också, enorm spelglädje!

Kan bara hålla med helt och hållet.

Riktigt härligt spel med go känsla.

Lite små problem med lag o upplåsta banor som man inte kommer åt, båda återstående problemen lösta i patch inom 1 vecka är bra mycket bättre än 90% av spelutvecklarna. Annars har vi inte upplevt några problem alls.

Permalänk
Medlem

Nån som har klarat av summit på insane ännu?
Adda mig på stem "Joppish" om ni vill försöka med mig. jag kör en Tower squire med +170 hp i towers.
Så dps/suport orienterade klasser är att föredra!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7