Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk

Jag har alltid haft lite våta drömmar om ett GTA MMO. GTA V lär ju knappast vara ett onlinespel i ordets rätta bemärkelse men det känns inte helt avlägset att hoppas på ett rejält onlineläge/co-op läge där man kan vara 2 eller fler spelare som gör uppdrag eller bara röjer.

angående miljön skulle jag helst vilja se något i stuk med Vice City, gillar verkligen 80-talsvibbarna.
Å andra sidan kanske det gröna "V":et (femman) symboliserar irländskt som de skrevs i en artikel på FZ.se, men att det inte utspelar sig i London utan i någon stad på USAs östkust under 70-talet, och med en irländsk andragenerationsinvandrare eller dyl. känns lite typiskt 70-talsaktigt med irländska gangsters av någon anledning

Permalänk
Skrivet av Saya:

Eller Valve...

GTA4 har fungerat finemang på min i5/5870 sedan 2009 så jag ställer mig tveksam till att de "massiva problem" som folk säger sig ha beror på spelet. Måhända att ni inte får 60 FPS, men skaffa en dator som klarar av Metro 2033 i 60 FPS så ska ni se att den klarar GTA4 också.

Samma här, visst direkt ur fodralen fungerade spelet skit men efter den 4de uppdateringen så fungerade spelet smärtfritt i laptopen till och med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt vilja se ett nått Vice City. Helt klart skönaste musiken och atmosfären i det

Sen kan man ju alltid gå tillbaka till GTA ett och kolla vilka städer som finns minns inte hur många det fanns men har för mig att det fanns 4 st, Liberty City, Vice City och San Andreas är iaf alla med där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Haha, håller med där, men man såg ju på superuberphotorealisticsnusksnyggt-modden till GTA-IV hur snyggt det kunde vara, då tycker man att gör de en ny måste det ju vara minst så snyggt/bra gjort

Länka gärna till den, det finns hur många som helst, hur ska jag veta vilken som är bäst?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

"V" logon fick mig och tänka på Las Vegas lite, tills jag såg EpicBoobs inlägg om Washington DC.

Min favorit är då Vice City. San Andreas hade ju större karta, men gillade inte storyn och kändes lite för "gangsta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorkelfarsan:

Jag har alltid haft lite våta drömmar om ett GTA MMO. GTA V lär ju knappast vara ett onlinespel i ordets rätta bemärkelse men det känns inte helt avlägset att hoppas på ett rejält onlineläge/co-op läge där man kan vara 2 eller fler spelare som gör uppdrag eller bara röjer.

angående miljön skulle jag helst vilja se något i stuk med Vice City, gillar verkligen 80-talsvibbarna.
Å andra sidan kanske det gröna "V":et (femman) symboliserar irländskt som de skrevs i en artikel på FZ.se, men att det inte utspelar sig i London utan i någon stad på USAs östkust under 70-talet, och med en irländsk andragenerationsinvandrare eller dyl. känns lite typiskt 70-talsaktigt med irländska gangsters av någon anledning

Prova All Points Bulletin Reloaded, det är gratis!
http://www.youtube.com/watch?v=QssOFOj7AeE
http://www.youtube.com/watch?v=AMkBwHJaSkw
http://www.gamersfirst.com/apb/?fbid=O_ejrKUTvSP

Helt klart ett underbart spel men tänk på att det fortfarande är en beta som ska nå retail i december. Inga jobbiga buggar dock, det är bara att de vill få in mer innehåll före lansering.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Hoppas spelet är optimerat för PC denna gången. GTAIV flyter ju inte på ens med en monsterdator om jag inte minns fel.

Först nej, men efter att man kunde ladda ner en uppdatering så fungerade det felfritt, iallafall för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnuggen:

Först nej, men efter att man kunde ladda ner en uppdatering så fungerade det felfritt, iallafall för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Släpptes patchen nyligen? Kan minnas att jag installerade det för 8 månader sedan eller så och även fast jag fick ca 54fps när jag benchade så var den faktiska FPSen i början av spelet lägre än så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Släpptes patchen nyligen? Kan minnas att jag installerade det för 8 månader sedan eller så och även fast jag fick ca 54fps när jag benchade så var den faktiska FPSen i början av spelet lägre än så.

Då har du allvarligt fel i datorn, min laptop klarar högre.. Och det är ingen monster dator precis, fast kanske 2.8GB på grafiken gör sitt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Det ryktas om att dessa karaktärer kommer att dyka upp i spelet:

Mitch Hayes 38-årig FBI-agent. Beskrivs som irriterande, spydig och atletisk.
Miguel Gonzalez 25-årig FBI-agent. Välartad.
Clyde 23-årig lantis. Obehagligt naiv.
Brother Adam Munk, sektledare och yogalärare från Wales.
Mrs Avery Neurotisk, pillerberoende 48-årig hemmafru.
Mrs Bell Frånskild – och swinger. 45 år gammal.
Eddie 47-årig ”Marijuana-evangelist”.
Ira Bernstein PR-ansvarig för berömd skådis – en skådis som älskar droger och sex.
Kevin De Silva Överviktig 18-åring med smak för FPS-spel och marijuana. Uttrycker sig rasistiskt när han spelar online.
Harut Vartanyan Driver utlåningsverksamhet och bilhandel. Kopplingar till kriminalitet.
Nervous Jerry Paranoid 48-åring.
Calvin North Utbränd FBI-agent som jobbar som expert i olika tv-program. Överviktig, skild, dåligt klädd.
Jerry Cole Handikappad IT-expert med koll på den undre världen.
Rich Roberts Engelsk macho-skådis – och analfabet.
Alex 52-årig hippie som förlorat sina pengar.
Scarlet Spirituell, naturälskande kvinna i medelåldern.
Chad Misogyn festprisse från Beverly Hills.
Tae Wong Ecstasy-älskande inkompetent kinesisk gangster
Taes tolk Väldigt tillknäppt och obekväm 45-åring.

Jag är inte 100% säker på om det är bekräftat, men det kommer antagligen utspela sig i Los Angeles.

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Länka gärna till den, det finns hur många som helst, hur ska jag veta vilken som är bäst?

Kan inte länka till den nu, men den finns med i PC gamers senaste nummer om jag inte minns fel.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Eller Valve...

GTA4 har fungerat finemang på min i5/5870 sedan 2009 så jag ställer mig tveksam till att de "massiva problem" som folk säger sig ha beror på spelet. Måhända att ni inte får 60 FPS, men skaffa en dator som klarar av Metro 2033 i 60 FPS så ska ni se att den klarar GTA4 också.

Rockstar gick ju själva ut och bad om ursäkt för problemem med PC versionen, så du får tro vad du vill men det var kasst portat till PC tyvärr.

Permalänk
Permalänk

3h kvar boiiis!!!!!

Permalänk
Medlem

snart bara 30min kvar

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

har GTA IV och san andreas modden
riktigt roligt faktiskt
hoppas dom fixar en ny story denna gång
älskar san andreas och 3'ans story line och karatärer
men gillade inte 4'ans story line eller karaktärer
hoppas bara dom gör ett pc spel denna gång och inte en konsol portning

Ja modden är ett måste:P Skulle aldrig spela gta iv fortfarande om jag inte hade alla moddade bilar och enb, lol.
Hoppas dom fixar portningen bara, just nu kör jag iv i 30-40 fps med GTX570 skulle vara kul om man kunde slå på AA. Antar att det kommer finnas stöd för multi gpu den här gången, då är det bara att skaffa ett till 570.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Trailer har släppts.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Los Santos Klart Och Tydligt!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

så vad tyckte ni om trailern?

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, älskar staden. Ser ut som att dem tar tillbaka flygplan också!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

GTA V Tråden

Nu är GTA 5 Trailern ute, ser ut som om det är samma stad som i San Andreas. Kolla själv!

Här Första filmen på framsidan.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

GALET bra gjort!

Japp, det är san andreas. Jag spelade MYCKET San andreas så kan allt utantill. Santa maria beach, Market, Downtown, Ganton osv.
DOCK så står det en skylt med "Los Poerta FWY" i trailern?

Ser imo ut som samma spelmotor som i IV..?

Permalänk
Medlem

Trailern var bra, Flygplan ( tydligen ) Vinewood ( Los Santos <3 ).

Kan inte få nog av det, San Andreas i ny grafik. Det lär nog bli bra.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Los Santos heter staden och den är baserad på L.A.

Permalänk
Medlem

fan va shysst det ser ut assÅ!

Permalänk

Såg mycket bra ut
Hoppas det finns "roliga" maskiner som i San Andreas, stor bergdumper, gräsklippare, ATW, traktor med tillbehör, monster jeep och framför allt FLYG och släp till lastbilarna.
Får inte glömma militärer med fordon som fanns i 2:an.

Edit
BOKAT
http://cdon.se/spel/grand_theft_auto_v_(gta_5)-16989099

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karma_3750:

Los Santos heter staden och den är baserad på L.A.

Intressant... Ser ut som nästan samma grafik som IV(?) men kändes som en helt ny känsla, om ni förstår

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

Ser sinnesjukt fint ut, längtaar!

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

låter som att det är Ray Liotta som pratar - och karaktären i kostym ser ut som Tommy från GTA:VC (Tommy flyttat till Los Santos)

samt en av karaktärerna som syns ser ut som killen från San Andreas vad han nu hette. så ser ut som gamla karaktärer kommer tillbaka. Frågan är bara om man spelar som en av dem (eller båda), eller om man bara möter dem