Detta kallar jag EASUPPORT!!!

Permalänk
Medlem

Jag är så otroligt glad att jag tagit avstånd från detta företag. Tyvärr kan jag dessvärre inte lira spel från ett av Sveriges bästa spelföretag...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Ganska så OfT, men såg att en EA support tipsade om att stänga av brandvägg/antivirus. Kan meddela att detta funkar, har hela tiden haft problem att vi inte kunnat joina partys för att sen gå in på en server, antingen får folk ingen invite eller så blir någon disconnectad från servern under tiden som man är på väg in.

Så fort alla som satt med Avast stängt av det så kunde vi joina praty och det fungerade klockrent.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av lektroo:

Nja, inte riktigt vad jag beskrev hehe:

http://i44.tinypic.com/ei1ggp.png

Jag tycker synd om supporten, dom lär ju inte ha mycket information om vad som pågår egentligen.

Uppdatering, efter det tröttnade jag och chatten avslutades:

http://i43.tinypic.com/34tcu8i.png

Jag har samma problem också men jag lyckas inte komma åt supporten.
Har du lyckats fixa det? Skulla vara jätte bra att veta då den längsta tiden jag kunnit spela utan avbrottt varit 30-40min

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlasatlas:

Jag har samma problem också men jag lyckas inte komma åt supporten.
Har du lyckats fixa det? Skulla vara jätte bra att veta då den längsta tiden jag kunnit spela utan avbrottt varit 30-40min

Läste någonstans att om man hade två skärmar inkopplade kunde "Show only desktop on X" hjälpa. Nu installerar jag om spelet eftersom jag nyss inte kunde starta det alls efter en reparation. Får se om något av det hjälper men har inte hunnit testa än.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag ser ett mönster mellan pubertala 12-åringar som är allmänt otrevliga och dumma i huvudet och att spelet krashar. Kan det helt enkelt vara så att era datorer är ett jävla kaos? Jag har runt 8 polare som spelar detta, och ingen av oss har haft några problem, alls, och där ser jag också kopplingen till att om man är vettig i huvudet och tar hand om sin dator så funkar spelet.

Till exempel ser jag massa äckliga människor skrika "FITT IDIOTER HORA MITT SPEL KRASHAR MELLAN BANBYTEN JAG HAR nVidia 560Ti!!!! DICE ÄR SÅ JÄVLA CP JAG HATAR DEM OCH EA" Tänk då om de bara hade googlat i två sekunder och sett att man bara behöver uppdatera BIOS på sitt GFX så funkar det sen, det är varken EA eller DICE fel utan tillverkaren som inte skickar tillräckligt mycket ström till kortet. Försökte hjälpa folk de första dagarna men har gett upp, har man fortfarande inte fått det att rulla riktigt förtjänar man inte att spela, för då har man inte försökt lösa problemet tillräckligt mycket själv.

Jag hade krasher i BETAn, kunde inte ens spela 10 sekunder på Caspian Border, inte fan gick jag in och skrek på forumet att spelet sög, det funkade ju för andra? Jag felsökte helt enkelt i 2 timmar unjefär och hittade att problemet berodde på min brandvägg, och blev då sur på brandväggen istället för att skrika könsord till EA support eller på DICE's twitter.

Kommer väl få mycket hat för det här inlägget men det är så jag känner.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av lektroo:

Nja, inte riktigt vad jag beskrev hehe:

http://i44.tinypic.com/ei1ggp.png

Jag tycker synd om supporten, dom lär ju inte ha mycket information om vad som pågår egentligen.

Uppdatering, efter det tröttnade jag och chatten avslutades:

http://i43.tinypic.com/34tcu8i.png

Förmodligen ville han ju där försäkra sig om att du inte hade några andra saker igång som kunde skapa problem. Att stänga CCC ska väl egentligen inte skapa några problem? Origin är ju ganska självfallet att du får starta igen.

Förmodligen är det ju just kompabilitetsproblem de har nu i början och då kan det mycket väl vara något annat som är igång på din dator som är problemet. Självklart ska det ju inte vara så, men det kan ju lösa ditt problem tillfälligt till en ny patch kommit ut.

Men jo, nog är det förmodligen rätt synd om dem. De måste sitta där och ställa frågor de vet kommer uppfattas som idiotiska samt att de förmodligen har alldeles för långa vänteköer och är underbemannade för den press som ligger på dem nu efter spelsläppet.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eriand08a:

Jag tycker personligen att den här releasen var jättebra!! De har ju faktiskt byggt en ny motor, tillskillnad från tex black ops.

Mvh Erik

Black ops är en upphottad WaW motor. Och BF3 är en upphottad BC2 motor. Så du har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag ser ett mönster mellan pubertala 12-åringar som är allmänt otrevliga och dumma i huvudet och att spelet krashar. Kan det helt enkelt vara så att era datorer är ett jävla kaos? Jag har runt 8 polare som spelar detta, och ingen av oss har haft några problem, alls, och där ser jag också kopplingen till att om man är vettig i huvudet och tar hand om sin dator så funkar spelet.

Till exempel ser jag massa äckliga människor skrika "FITT IDIOTER HORA MITT SPEL KRASHAR MELLAN BANBYTEN JAG HAR nVidia 560Ti!!!! DICE ÄR SÅ JÄVLA CP JAG HATAR DEM OCH EA" Tänk då om de bara hade googlat i två sekunder och sett att man bara behöver uppdatera BIOS på sitt GFX så funkar det sen, det är varken EA eller DICE fel utan tillverkaren som inte skickar tillräckligt mycket ström till kortet. Försökte hjälpa folk de första dagarna men har gett upp, har man fortfarande inte fått det att rulla riktigt förtjänar man inte att spela, för då har man inte försökt lösa problemet tillräckligt mycket själv.

Jag hade krasher i BETAn, kunde inte ens spela 10 sekunder på Caspian Border, inte fan gick jag in och skrek på forumet att spelet sög, det funkade ju för andra? Jag felsökte helt enkelt i 2 timmar unjefär och hittade att problemet berodde på min brandvägg, och blev då sur på brandväggen istället för att skrika könsord till EA support eller på DICE's twitter.

Kommer väl få mycket hat för det här inlägget men det är så jag känner.

Tycker du att jag framstår som en pubertal 12-åring som skriker "FITTIDIOTER"?

Skrivet av FaniSkogen:

Förmodligen ville han ju där försäkra sig om att du inte hade några andra saker igång som kunde skapa problem. Att stänga CCC ska väl egentligen inte skapa några problem? Origin är ju ganska självfallet att du får starta igen.

Förmodligen är det ju just kompabilitetsproblem de har nu i början och då kan det mycket väl vara något annat som är igång på din dator som är problemet. Självklart ska det ju inte vara så, men det kan ju lösa ditt problem tillfälligt till en ny patch kommit ut.

Men jo, nog är det förmodligen rätt synd om dem. De måste sitta där och ställa frågor de vet kommer uppfattas som idiotiska samt att de förmodligen har alldeles för långa vänteköer och är underbemannade för den press som ligger på dem nu efter spelsläppet.

Jag tyckte mer hans första svar var mer komistk än döda processer-förslaget, vilket jag mer kunde förstå.

Dock så testar jag att spela nu med bara en skärm påslagen och det verkar faktiskt funka! Sen vet jag inte om det var min reparation/ominstallatiom eller skärmavslagningen som hjälpte. Ska dock inte ropa hej förens man är över...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av lektroo:

Tycker du att jag framstår som en pubertal 12-åring som skriker "FITTIDIOTER"?

Jag tyckte mer hans första svar var mer komistk än döda processer-förslaget, vilket jag mer kunde förstå.

Dock så testar jag att spela nu med bara en skärm påslagen och det verkar faktiskt funka! Sen vet jag inte om det var min reparation/ominstallatiom eller skärmavslagningen som hjälpte. Ska dock inte ropa hej förens man är över...

Ja det första var lite väl kanske.. du hade ju faktiskt skrivit att du fick spela i 10 min och han frågar om du har problem att ansluta till en server.

Det andra kan jag förstå honom. Dock kan jag också förstå att en kunnig datoranvändare också ledsnar ur vid dessa grundläggande frågor. Men som sagt, de lär ställa dessa då vissa tror sig veta men ofta tyvärr har fel.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

EA's support är skit. Fick gå igenom 4 support samtal innan jag fick mitt BFBC2 aktiverat på mitt Origin account (Hade det på ett gammalt EA account). Första 2 samtalen så gick supporten AFK helt randomly och Chatten blev disconnectad. Ena förstod inte vad jag menade och sa bara att det inte gick. Sedan i sina vilda försök så deletade han mina soldiers på BFBC2 -.- . Men den sista fixade allt tackvare att idioten före hade gjort accountet värdelöst.

Permalänk
Skrivet av FlawleX:

EA's support är skit. Fick gå igenom 4 support samtal innan jag fick mitt BFBC2 aktiverat på mitt Origin account (Hade det på ett gammalt EA account). Första 2 samtalen så gick supporten AFK helt randomly och Chatten blev disconnectad. Ena förstod inte vad jag menade och sa bara att det inte gick. Sedan i sina vilda försök så deletade han mina soldiers på BFBC2 -.- . Men den sista fixade allt tackvare att idioten före hade gjort accountet värdelöst.

Sen kan man ju undra hur du förklarade/skrev till de första som inte lyckades fixa ditt problem... det är just detta som vi andra "normalt funtade/äldre än p12" anser vara problemet i kommunikationen med supporten. Låter föga troligt att du betedde dig som folk i din kommunikation om du tom fick dem att gå AFK..

Det händer oxå ofta att språkkommunikationen inte fungerar helt 100% även om man själv använder korrekt språk, då får man helt enkelt försöka ompröva sitt upplägg av ord/kommunikation, till en mer "lämplig" nivå. Men nej sånt orkar man inte bemöda sig med utan då rage:ar man och tycker att hela företaget suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo85:

Sen kan man ju undra hur du förklarade/skrev till de första som inte lyckades fixa ditt problem... det är just detta som vi andra "normalt funtade/äldre än p12" anser vara problemet i kommunikationen med supporten. Låter föga troligt att du betedde dig som folk i din kommunikation om du tom fick dem att gå AFK..

Det händer oxå ofta att språkkommunikationen inte fungerar helt 100% även om man själv använder korrekt språk, då får man helt enkelt försöka ompröva sitt upplägg av ord/kommunikation, till en mer "lämplig" nivå. Men nej sånt orkar man inte bemöda sig med utan då rage:ar man och tycker att hela företaget suger

Kan ju också vara problemet. Men man kan faktiskt visa att man blir irriterad men ändå vara saklig och påvisa vad man egentligen menar. Har själv gjort detta flera gånger och supporten har då ändrat tonläge till det bättre och vi har då kunnat lösa problemet.

Ibland kan det faktiskt vara supporten som är dålig också MEN de exempel vi sett i denna tråden så anser jag inte att det är supporten som varit den ensamma faktorn till just dålig support.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

hade använt den för många gånger..alla ville veta mitt date of birth o massa för att förlänga den. jag hade ingen aning så jag letade o letade tills jag hittade en som faktiskt inte frågade om min dob.

Ok, lite offtopic nu men, har du ingen aning om när du är född? Tragiskt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte man kan direkt klaga på att supporten suger då de gör allt i sin makt för att lösa problemen med knapphändig information.
Sedan att Dice har släppt 4 eller 5 (har tappat räkningen) patchar uppdateringar sedan release är ju ett tecken på att de verkligen bryr sig om alla som har problem med spelet. Själv har varken jag eller 14polare som spelar haft några problem med spelet, så gissar att många fall är virusprogram/brandvägg som är felet.

Permalänk
Skrivet av Stefflo85:

Tror jag absolut inte, men den belastar olika delar, kommunicerar med olika filer osv.
Det kan va någon del någonstans som BF3 försöker "kommunicera" med som inte furmark m.fl.
använder.. Precis som ditt tidigare spel..

Det där kan vara ett fel på ljudkort/moderkort/grafikkort(mjukvara som hårdvara),u name it, men lär inte handla om en bugg i BF3.

Och nu fick jag mitt svar. Min Vertex 3 la precis av helt med en blåskärm. Installerade om på en mekanisk disk, och trots att det går slött som satan så har inte BF3 hängt sig en enda gång

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Och nu fick jag mitt svar. Min Vertex 3 la precis av helt med en blåskärm. Installerade om på en mekanisk disk, och trots att det går slött som satan så har inte BF3 hängt sig en enda gång

Tråkigt på disken, men skönt att veta vad som kludda iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo85:

Jag var väldigt trevlig och förklarade problemet väldigt detaljerat. Dem skrev endast "one moment please", "im looking in to it" osv... Sen så gick dem AFK. Jag betér mig inte som en p12:a, långt ifrån. Min engelska är riktigt bra förövrigt så det blev inte kommunikations problem alls. Det är dålig support, väldigt dålig support. Sluta försvara hela support gänget... Finns säkert massor med bra support men majoriteten verkar vara jävligt värdelös.

Permalänk
Medlem

Gha sluta med era regel brott till å börja med folk ! (väldigt många i denna tråd som sneglar väldigt snett)

MÅNGA å då menar jag många har stora till att säga, nästan ogenomförbara krascher av spelet.
Hur det kommer sig, om det ska vara router som kastar ut dem från server (host, den tror vi på)
Eller admin (host igen, klart han vill kicka folk rnd)
Eller det faktum att spelet är inte ens utvecklat å moget för marknad än å vi är faktiskt nu är i BETA stadiet.

Fritt å tolka, men jag å alla mina kompisar som drar detta spel, varav vi är 4st som är bra/väldigt insatt på hård/mjukvara även får dessa rnd krascher utan någon som helst förklaring.

Tar ett ex: rnd krasch av nvidia drv. Ominstallation, rensning, ner/uppgradera, klocka/volt blääää skiten buggar.
In i felsäkert, städa städa städa, reboot in i win, avbryt aut installation å dra in driv man å de funkar... "for now"
Detta är ett scenario av flera som jag råkat ut för. Denna bugg ligger mellan BF3 å NVIDIA som inte har fungerande kommunikation.

Nästa ex: Får ej joina via Battlelog, vare sig via FF eller Chrome... relogga, nopp, ta bort aut uppgifter "kaka" nopp... men va fan, dra om FF/chrome. nej... men de var då själva.. rensa hela cahce/tmp å dra om FF/Chrome, jepp nu gick de.
Att nån cache fil liggandes nånstans ska skapa sådant problem låter mysko.

Går man ut på www å läser om spelet å försöker få sig en bild av vad som kan tänkas vara nåns problem så är det bara å glömma, i detta fall så kan allt från router till nån snevriden fil vara problemet.

Slut citat: BF3 är en BETA å inget annat just nu!

Skrivet av SalaMAD:

Jag tycker inte man kan direkt klaga på att supporten suger då de gör allt i sin makt för att lösa problemen med knapphändig information.
Sedan att Dice har släppt 4 eller 5 (har tappat räkningen) patchar

Dom är inne på server beta 8 nu. Att support har knapphändig info är lam ursäkt då dem jobbar åt EA som i sin tur beordrat DICE å marknadsföra sitt spel nu.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.