Permalänk
Medlem

Värt att köpa PS3 nu?

Hej. Har hyfsat mycket pengar för att vara student men håller ändå hårt i pengarna. Jag har länge funderat på ett PS3 då det vore jäkligt soft att bara ligga i sängen och spela lite innan sängdags.
Men PS3 har funnits ett bra tag, när kommer egentligen PS4? Hur billigt kan man komma undan?
Hittade denna. http://www.dustinhome.se/sony-playstation-3-slim-160gb/produc...

Låter hyffsat billigt. Men sedan måste man köpa en till kontroll som kostar ~400kr samt varje spel kostar 250-500kr.
Behöver inte bara så stor hårddisk för man sparar väl inte så mycket på PS3?

Kan man komma undan med PS3 samt 2 kontroller under 2 000kr?
Har även kollat lite på begagnade som game.se brukar ha men de har inga i lager.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt att du skall köpa PS3 om du har pengar till det!

Spel som Uncharted 1-2 Och snart även trean är nog för att äga en en PS3.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Finns absolut ingen som kan svara på när PS4 kommer men en bra gissning borde vara 2014 eller 2015.
Men ja köp en PS3, du lär inte ångra dig om du vill ha en konsol (du skulle iofs antagligen inte ångra dig med en 360 heller )

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

Nästa generations konsoler kommer troligen vara ganska dyra när de kommer dessutom. PS3 kostade över 6000 vid release så även om du väntar 3 år på nästa konsol så är det inte säkert att releasepriset faller dig i smaken.
Jag tycker att det låter vettigt med ett köp av ps3 i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Tycker definitivt att du skall köpa PS3 om du har pengar till det!

Spel som Uncharted 1-2 Och snart även trean är nog för att äga en en PS3.

Såg trailer för 3an såg väldigt bra ut och snyggt! När är realese och hur mycket tror du spelet landar på?

2 190:- För PS3 Ink. 1 kontroll
350:- En handkontroll
~1 400kr för Fifa 12, GTA 4 och Uncharted 3

Alltså nästan 4 000kr frågan är ifall det går att få ner priset lite?

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringolas:

Såg trailer för 3an såg väldigt bra ut och snyggt! När är realese och hur mycket tror du spelet landar på?

2 190:- För PS3 Ink. 1 kontroll
350:- En handkontroll
~1 400kr för Fifa 12, GTA 4 och Uncharted 3

Alltså nästan 4 000kr frågan är ifall det går att få ner priset lite?

Sjukt dyra spel, kolla på prisjakt.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringolas:

Såg trailer för 3an såg väldigt bra ut och snyggt! När är realese och hur mycket tror du spelet landar på?

2 190:- För PS3 Ink. 1 kontroll
350:- En handkontroll
~1 400kr för Fifa 12, GTA 4 och Uncharted 3

Alltså nästan 4 000kr frågan är ifall det går att få ner priset lite?

Finns ju blocket också, bara ett tips.

Permalänk

Det är vansinnigt värt att köpa en PS3 nu. Spelen är regionsfria så du kan hitta många spel billigt på eBay eller i olika butiker utomlands, t ex http://www.zavvi.com - kolla upp det!

Visa signatur

Dator.

Permalänk

189 spänn för Uncharted 2 och GTA 4 på Webhallen. Fifa 12 är dock nytt och kostar 599, vet inte om man kan komma undan med mer.

Angående PS4 lär det dröja säkert 2 år och om det följer trenden kommer den vara väldigt dyr, eventuellt runt 8000 eller mer om de följer priskurvan som vi sett från PS1 till PS3.

Permalänk
Medlem

Köpt några spel via tradera, går att hitta riktigt billigt med lite tur. Köpt några äldre under 100 lappen.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Som "dennisen" skriver ovan så är tradera riktigt bra för att köpa spel. Även nya spel går att få tag för ca 400 kr inplastade.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulven:

Som "dennisen" skriver ovan så är tradera riktigt bra för att köpa spel. Även nya spel går att få tag för ca 400 kr inplastade.

Jo, sant. Men sedan måste man betala frakt med sen är det väl inte 100% säkert heller.

Iallafall gjorde jag köpet idag.

160gig PS3
1 extra kontroll
HDMI Kabel
Fifa 12

För omkring 3 200kr inte alls farligt imo. Nu ska jag försöka leta upp GTA IV billigt och leta efter andra guldkorn finns det någon tråd här på sweclockers som länkar kampanjer på spel? Annars vore det grymt.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Du kan även beställa spel från amazon.uk var spelen är rätt så billiga, speciellt lite äldre spel! (någon månad gamla)

Men som svar på din fråga:
Vill du ha en PS3 så köp den!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Du kan även beställa spel från amazon.uk var spelen är rätt så billiga, speciellt lite äldre spel! (någon månad gamla)

Men som svar på din fråga:
Vill du ha en PS3 så köp den!

Tack. Japp beställde det idag.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Medlem

Bra priser, dock mest US-utgåvor, men de fungerar lika bra. Det enda som kan vara ett problem är ev. DLC som då kanske måste laddas ner från US PSN. Allt skickas inom EU dock så det tillkommer ingen tull eller liknande.
http://www.planetaxel.com/ps3

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Köpte mitt PS3 40Gb (Första versionen, För att den är snyggare.. ;P ) igår för 1900:- med en kontroll, Dock utan spel.. Är hur nöjd som helst.. stoppade i 250Gb disk, Utan problem, Bara skruva ur gamla, stoppa i nya o starta, Formatera, Så e allt klart.. Kan dock hålla med om att spelen kan va lite dyra.. Men som sagt, Finns på blocket, Tradera m.m.. Du kommer INTE ångra dig..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Har nu köpt ett 160gig. Fall tråden ska fortsätta leva kan vi väl tipsa varandra på billiga kampanjer. Kan börja med Mass Effect 2
http://www.planetaxel.com/productDetails/014633195040?tid=tod...

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ringolas:

Hej. Har hyfsat mycket pengar för att vara student men håller ändå hårt i pengarna. Jag har länge funderat på ett PS3 då det vore jäkligt soft att bara ligga i sängen och spela lite innan sängdags.
Men PS3 har funnits ett bra tag, när kommer egentligen PS4? Hur billigt kan man komma undan?
Hittade denna. http://www.dustinhome.se/sony-playstation-3-slim-160gb/produc...

Låter hyffsat billigt. Men sedan måste man köpa en till kontroll som kostar ~400kr samt varje spel kostar 250-500kr.
Behöver inte bara så stor hårddisk för man sparar väl inte så mycket på PS3?

Kan man komma undan med PS3 samt 2 kontroller under 2 000kr?
Har även kollat lite på begagnade som game.se brukar ha men de har inga i lager.

Det där där ett bra pris, du kan inte komma under 2000:- med två kontroller. Vad du en gör så köp inga budget-kontroller, köp sonys egna.
De andra fungerar dåligt och gör inte som man vill.

Du behöver inte en så stor hårddisk, 160gb är den näst största och den kommer räcka hur länge som helst.

Köp inte begagnat via affär, de tar för mkt pengar

Permalänk
Medlem

när jag köpte så var jag ganska orolig för att det skulle bli dyrt men det finns ganska många RIKTIGT bra spel för hyfsat pris, prisjakt är ett bra ställe. Little big planet, uncharted, god of war, resistance 2 är alla redigt prisvärda. Jag har märkt att det är större risk att man spelar klart ett konsol spel än ett pc spel av någon anledning.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpel:

när jag köpte så var jag ganska orolig för att det skulle bli dyrt men det finns ganska många RIKTIGT bra spel för hyfsat pris, prisjakt är ett bra ställe. Little big planet, uncharted, god of war, resistance 2 är alla redigt prisvärda. Jag har märkt att det är större risk att man spelar klart ett konsol spel än ett pc spel av någon anledning.

Högst troligen för att alla köper sina spel till konsol!
Eftersom man lagt pengarna på det så vill man spela det klart!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Högst troligen för att alla köper sina spel till konsol!
Eftersom man lagt pengarna på det så vill man spela det klart!

Nja många spel köper man ju för onlineläget och pc spel blir ju billiga ganska snabbt idag. Sedan är det massa buggar och skit ofta så man måste patcha 1 miljon gånger och då är det jobbigt att få flyt i spelet. Jag laddade ner typ 100% förr men nu orkar jag helt enkelt inte längre hålla på och krångla. Tror det är mer ålderrelaterat och beror på om man har jobb eller inte.
Jag tycker iaf att ps3 är en mycket prisvärd konsol idag, blue ray, gratis multiplayer, skönaste kontrollen (min åsikt) och bäst grafik.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Klart du ska skaffa dig en PS3. Biblioteket med spel är fantastiskt nu!

Permalänk
Skrivet av Ringolas:

Såg trailer för 3an såg väldigt bra ut och snyggt! När är realese och hur mycket tror du spelet landar på?

2 190:- För PS3 Ink. 1 kontroll
350:- En handkontroll
~1 400kr för Fifa 12, GTA 4 och Uncharted 3

Alltså nästan 4 000kr frågan är ifall det går att få ner priset lite?

Kolla även in http://www.gamespider.co.uk som är som pricerunner fast bara med spel och speltillbehör