Permalänk
Avstängd

Radeon problem

har seriösa problem med deras drivare altså,
och kortet.

tex jag höjde upplösningen från 1152 till nått som är över det och nu när jag går tillbaka till 1152 så vägrar skiten köra i 75hz, den envisas att ha 60hz fast det står 75hz i den rutan.
får nu sitta i 1024 för att inte få migrän,(75hz funkar i den upplösningen av nån anledning.)

och det blir ett fult jävla streck över skärmen ibland, det typ blinkar till som nån ryckte lite i kontakten lr nått, den sitter självklart still och är fastskruvad .

när jag ska spela Iron storm så ser jag en varnings tex lr nått och sen poppar jag tillbaka ut i windows,,,, jippie en av anledningar bakom att jag inte köper spel (det är altså en lånad orginal skiva )

får inte TVouten o funka heller, men vem får det ?
nån mer som har liknande problem med sina Radeon 9000 pro kort ?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

vad med tvouten får du inte att fungera? kan det va såa tt din monitor inte stödjer den hz i den upplösningen?

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Avstängd

om du lusläser ser du att jag körde skärmen i 75hz innan.
jag kan inte ställa in så den kör ut PAL , och det enda jag får är lite mörkt brus.

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Satt tv´n som primär enhet? Vad sitter det för kylning på kortet? nä det fattade jag inte. kan det va så att jag e lite trög?

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem

Du har missat en inställning, hade samma problem i början med mitt 8500.
Du ska gå in på fliken "displays" och sedan trycka på knappen ovanför "monitorn". Där inne har du sedan en knapp som heter något med use dcc info (står på jobbet nu så ja kan ju inte kolla exakt vad det heter) Den ska du klicka på så du själv får välja upplösning och vilken hertz som ska användas.

Ungefär så....

Förmodar att det ska lösa ditt hertz problem, tog ett tag innan ja löste det själv

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

ah danke budbrain det löste mitt HZ problem ahh va gutt , ingen mer huvudvärk.

och TVn sitter inte som primär utan som Defult (!)
skärmen står som primär,
kylningen är ett jimmys gpu block från Gtek,
får mecka med det lite senare

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mind
ah danke budbrain det löste mitt HZ problem ahh va gutt , ingen mer huvudvärk.

och TVn sitter inte som primär utan som Defult (!)
skärmen står som primär,
kylningen är ett jimmys gpu block från Gtek,
får mecka med det lite senare

sätt tv´n som primär så får vi se om det hjälper.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m