MW3 = Årets största flopp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av winY:

Fine att dom släpper ett spel med samma grafik om och om igen, köper folk det så varför inte. Det jag tycker är värst är alla DLC (3 st till black ops om jag inte minns fel?!) med typ 4 nya multiplayer banor för helt sanslösa 150:- per DLC!

Ja tänk, 150:-, det är ju fantastiskt mkt pengar. Hur ska man ha råd?

Vill man inte pynta för fler timmar av spelglädje, ja jag gillar både Mw2 Mw3 OCH Bf3 hör och häpna, så behöver man det inte.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

On Topic.

Tycker det är så kul att se allt flame mellan bf3 och mw3. Min personliga åsikt är att BF kräver mycket mer skill (får vi se hur alla dårar kommer hoppa över mig nu) då jag tycker MW3 är för lätt och gillar inte att ett sånt nytt spel ska ha skottanimation som inte stämmer då skotten i cod träffar så fort man trycker på knappen.

Skrivet av FallenHero:

När det gäller iPhones så är det för att de vill ha kvallité, inte en plastbit med elektronik

Off Topic.

Men du visar ganska direkt att du är en fanboy när du skriver något sådant, jämför alla mobiler i iphonens prisklass.
http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

Sen Android är opensource du får göra vad du vill, en avancerad användare skulle jag rekommendera android till en normal, så skulle jag säga iphone då det är mycket mer lätt användarvänlig.

Precis samma fråga som mellan PC och Mac i dagsläget. Mac är mer användarvänligt tycker folk jag pratat med oftast, medan jag direkt kan säga att Mac inte uppfyller de krav jag har på min dator idag och då detsamma till Iphone när det gäller min mobil. In till det sista är det en smaksak att ha samt hur avancerat man vill gå med antingen mobilen eller datorn

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

MW3 är lite som iPhones, folk köper dem för att de inte vet bättre

Bullseye! Spot on! Multikill!

OnT: Testade det igår hos en polare, usch säger jag bara. Det är inte bara grafiken som drar ned spelupplevelsen i SP, allt känns bara konstigt och hafsigt på något sätt. Kan inte låta bli att jämföra med BF3 som jag just nu spelar. MP var väl sådär, lite som UT kanske (vilket inte är något dåligt) men BF3 vinner den ronden också då det är så mycket mer helt enkelt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En bild säger mer än 1000 ord.

Detta är MW3 när det krashar btw.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Precis samma fråga som mellan PC och Mac i dagsläget. Mac är mer användarvänligt så fort man lärt sig det pc är bara något folk har för det är av vana, men så fort någon skaffar en Mac säger de att de är mer användarvänligt, medan jag direkt kan säga att Mac inte uppfyller de krav jag har på min dator idag och då detsamma till Iphone när det gäller min mobil.

Va? Kan du ta om det där med interpunktion på rätt plats så man förstår vad du menar?

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Fattar inte vad det är med folk, grafiken är långt ifrån allt, det är den s.k spelglädjen som räknas, finns spel som ser jävligt snygga ut grafiskt, men spelet i sig är skit, tycker ni då det är bra bara för att det ser bra ut?

Nej men jag tror dem flesta inte nöjer sig med sådan grafik när man lägger så mycket pengar på en dyr dator då vill man ha båda delarna och därav bf3.

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Skrivet av muddiz:

MW3 är lite som iPhones, folk köper dem för att de inte vet bättre

Fyfan va bra sagt!

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Suck, alla dessa trådar som skapas hela tiden. Alla vet redan att MW3 kommer sälja bra mycket bättre än BF3 så den punkte. behöver man inte diskutera.

Spelen är helt olika i sig så förstår inte varför folks om tycker om BF3 gnäller så förbannat? Låt spelet vara i stället.

Hittade en p12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

MW3 är lite som iPhones, folk köper dem för att de inte vet bättre

BF3 är lite som iphone har man misslyckats i de sociala livet kan man ju alltid försöka på internet

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Va? Kan du ta om det där med interpunktion på rätt plats så man förstår vad du menar?

Gjort om gjort rätt

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Det är väldigt underhållande att läsa kommentarer av folk som tror att valet av TV-spel speglar en människans intelligens.

Själv skulle jag snarare hävda att sådana påståenden säger betydligt mer om personens intelligens än dennes val av skjutspel.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Det är väldigt underhållande att läsa kommentarer av folk som tror att valet av TV-spel speglar en människans intelligens.

Själv skulle jag snarare hävda att sådana påståenden säger betydligt mer om personens intelligens än dennes val av skjutspel.

Om man läst de senaste dygnens (sen mw3 kom ut) kan man ju börja undra. Att om och om igen hacka på samma spel trots att de under inga omständigheter finns ett enda krav på att köpa spelet kan man ju börja undra vad vissa vill uppnå med sitt konstanta flame?

Gillar man inte äpplen köper man päron eller så köper man båda eller helt enkelt skiter i de helt.

En "flopp" är när man väntat i 8 år på ett spel (RtCW uppföljaren), spelet kommer ut och är så långt ifrån va man hoppats på att spelet säljer 17 000 kopior world wide för att senare helt dö 3 veckor senare. Då har man en flopp. (högsta antalet spelare online under dessa veckor va 74 stycken).

Detta spelet kan kallas en riktig flopp:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

BF3 är lite som iphone har man misslyckats i de sociala livet kan man ju alltid försöka på internet

Det där hade inte mycket med någonting att göra, med okej.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Om man läst de senaste dygnens (sen mw3 kom ut) kan man ju börja undra. Att om och om igen hacka på samma spel trots att de under inga omständigheter finns ett enda krav på att köpa spelet kan man ju börja undra vad vissa vill uppnå med sitt konstanta flame?

Gillar man inte äpplen köper man päron eller så köper man båda eller helt enkelt skiter i de helt.

En "flopp" är när man väntat i 8 år på ett spel (RtCW uppföljaren), spelet kommer ut och är så långt ifrån va man hoppats på att spelet säljer 17 000 kopior world wide för att senare helt dö 3 veckor senare. Då har man en flopp. (högsta antalet spelare online under dessa veckor va 74 stycken).

Detta spelet kan kallas en riktig flopp:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ee/Wolfenstein_(20...

Inget fel med att klaga på att det produceras och säljs för många kopior av spel som gång på gång återvinner mediokra, generiska och föråldrade spelkoncept. Om ett spel säljer bra kommer utvecklaren självfallet att fortsätta på samma linje, i slutändan är ju målet trots allt att tjäna pengar. Det är bara bra att säga ifrån.
Felet uppstår när folk i sin infantila iver och vrede börjar blanda in personliga påhopp och befängda analogier mellan människors intelligens och personliga preferenser, i det här fallet av något så banalt som TV-spel. En tendens som gör sig påmind oroväckande ofta inom detta medium.

Det är inte direkt som att man vill gå runt med t-shirts med "GAMER" tryckt på framsidan när majoriteten av medlemmarna av denna grupp uppför sig som förpubertala snorungar som bråkar om vem som stod först i kön till matdisken i skolmatsalen.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

http://i.imgur.com/KKv5u.png

Detta är MW3 när det krashar btw.

Lulz, spot on mate! Precis vad jag refererade till i mitt förra inlägg Hoppas ni som köpt spelet nu känner er rejält lurade att ni betalat fullpris för i princip ett DLC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det där hade inte mycket med någonting att göra, med okej.

De har de väl? För att känna sig lite trendig och lätt att komma in i en gemenskap är de ju enklast att hacka på den alla andra hackar på utan att egentligen veta varför (eftersom majoriteten av de som hackar inte ens tänker ta saken de hackar på med tång, men ha åsikter om hur dåligt de är de går bra).

alla kan vara kungar i sitt pojkrum där drömmen om att få stå med dom tuffa grabbarna i rökrutan känns som en total lycka. Bara de att få läsa att man är efterbliven bara för att man väljer att köpa ett spel som den breda massan på internet inte valt att göra är ju bara skärmande.

Alltså om du misslyckats i de sociala livet kan du få en ny chans i de interaktiva, skaffa dyr hårdvara så blir folk intresserade, späd på lite med att hacka på de alla andra hackar på utan att veta varför, allt för att ha något gemensamt med andra.

Tror nog majoriteten som köpte/köper MW3 vet att de är i princip likadant som MW2 (ja som lirar de vet att detta är inte sant), utan att en bred skara ska behöva upplysa en om hur likt MW2 de är och hur sjukt dåligt de är.

Så de har väl i högsta grad med allt att göra.

Skrivet av LarsoyH:

Lulz, spot on mate! Precis vad jag refererade till i mitt förra inlägg Hoppas ni som köpt spelet nu känner er rejält lurade att ni betalat fullpris för i princip ett DLC

Om ja får mitt BF2 att krascha å klistrar in en skärmdump kommer du tro på de då med?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Om ja får mitt BF2 att krascha å klistrar in en skärmdump kommer du tro på de då med?

Som sagt så har jag hört från flera källor att så är fallet, det känns ju även väldigt sannolikt om man tittar på spelet, det är ju ganska likt föregångan måste du hålla med om.

Permalänk
Skrivet av snozan:

De har de väl? För att känna sig lite trendig och lätt att komma in i en gemenskap är de ju enklast att hacka på den alla andra hackar på utan att egentligen veta varför (eftersom majoriteten av de som hackar inte ens tänker ta saken de hackar på med tång, men ha åsikter om hur dåligt de är de går bra).

alla kan vara kungar i sitt pojkrum där drömmen om att få stå med dom tuffa grabbarna i rökrutan känns som en total lycka. Bara de att få läsa att man är efterbliven bara för att man väljer att köpa ett spel som den breda massan på internet inte valt att göra är ju bara skärmande.

Alltså om du misslyckats i de sociala livet kan du få en ny chans i de interaktiva, skaffa dyr hårdvara så blir folk intresserade, späd på lite med att hacka på de alla andra hackar på utan att veta varför, allt för att ha något gemensamt med andra.

Tror nog majoriteten som köpte/köper MW3 vet att de är i princip likadant som MW2 (ja som lirar de vet att detta är inte sant), utan att en bred skara ska behöva upplysa en om hur likt MW2 de är och hur sjukt dåligt de är.

Så de har väl i högsta grad med allt att göra.

Tror inte att någon här skulle snacka skit om mw3 om de inte tyckte att det är lamt att activision kan få folk att betala fullpris för ett spel de jobbat så lite på att utveckla. Jag hade tänkt köpa det, då jag ändå hade riktigt kul me mw2. Dock såg jag mycket gameplay som visat att det är snartlikt mw2 och tycker att det mer kan kallas en DLC än ett nytt spel därför vill jag inte betala fullpris för det, utan tänker vänta tills man kan få det billigare.

Jag kan inte förstå varför man skulle kalla någon som valt att köpa mw3 för efterbliven, men finns säkert någon idiot som sagt det.
Fattar inte varför du då tänker att du då ska vara lika idiotisk och "betala tillbaka med samma mynt" genom att håna bf3 spelare, genom att försöka dra någon parallell mellan socialt misslyckande och bf3?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

jag känner mig efterbliven idiot som gick och köpte det

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man ska anklaga spelarna när det är spelen det handlar, många har väl köpt spelet för sin story och gillade väl mw2 tröttnade och såg att det kommer ett nytt som iaf är bättre på några sätt.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Fattar inte vad det är med folk, grafiken är långt ifrån allt, det är den s.k spelglädjen som räknas, finns spel som ser jävligt snygga ut grafiskt, men spelet i sig är skit, tycker ni då det är bra bara för att det ser bra ut?

Håller med Single player i MW3 är superbt grafiken ok, men Mulitplayer då är BF3 Kung, Kejsare CAPO DI TUTTI CAPI...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfsaurus:

Att CoD skulle floppa är omöjligt. Eftersom det finns egentligen ingenting att förvänta sig.
Sedan att det är likt föregående spel, tja, har du missat CoD-serien helt?

MW3 slår nya säljrekord, det gör ont i hjärtat.

Slår inga rekord
Slår bara i plånboken
Ett rent ut sagt SKIT spel det där MW3
usch..
Samma gamla strunt som innan.. Inte ens singel player läget var bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

http://i.imgur.com/KKv5u.png

Detta är MW3 när det krashar btw.

Tänkte länka ett klipp, så skojj

Så sant

Tyckte att MW2 var så bra och själv ville jag också ha ett "uppgraderat" mw2, bort med danger close och OneManArmy osv. Tycker också att CoD har blivit ett "CS" som säkert andra sagt här, man köper och spelar för att ha kul, inte för att få en spelupplevelse som i BF eller ngt, bara koppla av och spela.

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Slår inga rekord
Slår bara i plånboken
Ett rent ut sagt SKIT spel det där MW3
usch..
Samma gamla strunt som innan.. Inte ens singel player läget var bra..

Nej exakt. Black Ops singleplayer var iaf okej, men i detta fallet räckte det med de två första banorna för att jag skulle tröttna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/user/BlueXephos?feature=chclk#p/u/1/0w...

HAHAHA!

Btw så får han också MW2 när det krashar

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Nej exakt. Black Ops singleplayer var iaf okej, men i detta fallet räckte det med de två första banorna för att jag skulle tröttna.

Det är två olika utvecklare på Black Ops och MW2/MW3

MW2 - Infinity Ward
Black Ops - Treyarch
MW3 - Infinity Ward

Därav de stora skillnaderna mellan Black Ops och likheterna mellan MW2 och MW3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Nej exakt. Black Ops singleplayer var iaf okej, men i detta fallet räckte det med de två första banorna för att jag skulle tröttna.

Jodu
På mw2 så var jag TVUNGEN att spela. Tyckte det var kul"
Tycker fortfarande storyn är lite kul!
Så kommer battlefield 3 med supergrafik och deras oslagbara kampanj och mulltiplayer
Några veckor senare kommer mw3, och besviken som jag vart aviinstallerade jag skiten lika fort som jag startade den!
Att alla klagade på black ops var väl antagligen för att det var exakt likadant multiplayer som mw och mw2. men ingen klagar så på mw3..
Black ops hade bäst singel player. Så är det bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzefix:

AHAHAHAH! Länkade till klippet tidigare i tråden Man kan ju inte annat än älska yogscast sarkasm angående aimboten och MW3 generellt, garvade ihjäl mig till videon

Permalänk
Medlem

Jag har både MW3 och BF3. Ångrar endast köpet av BF3.
Verkar som att alla hyllar BF3 bara för att det är svenskt.

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Håller verkligen med! Svårt att gemföra dem två, päron och äpple liksom.

ÄPPLEN ÄR BÄTTRE!

OnT Inte en chans att MW3 floppar. Betyder inte att jag tycker det är bra spel eller att det tilltalar mig men andra tycker uppenbrligen det var värt att köpa.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄