Permalänk
Medlem

Någon som fick key i 3e waven som har lust att dela med sig? Börjar kännas rätt hopplöst

Edit: fan vad värdelöst att de ger extra keys när alla bara ska försöka sälja keys vilket dessutom är mot reglerna. Gabe sa dessutom att de som blir upptäckta kommer få sitt steamkonto bannat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tazavoo:

Måste ännu fundera ut vad jag ska göra med nycklarna. Det lutar åt att byta ena mot något spel/pengar, och hitta på något roligt med den andra. Skall fundera under dagen!

Du får gärna bidra till tävlingen som jag kommer hålla i tråden, har 7 nycklar hittills.
Behöver 3 till innan tävlingen börjar.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Varför måste du ah just 10? Kan du inte bara köra tävling med dem du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Du får gärna bidra till tävlingen som jag kommer hålla i tråden, har 7 nycklar hittills.
Behöver 3 till innan tävlingen börjar.

Count me in.

Permalänk
Medlem

Snälla, har ni någon nyckel över, ge den till mig :/ ni får en tillbaka så fort jag får 2 nya!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Aghanim är väl så gott som core på bägge, åtminstone inte långt ifrån. Refresher däremot har jag svårt att ta seriöst på vilken hero som helst..

EDIT: Glömde nästan, vaknade i dag och så ett mejl på telefonen. "Congratulations! You've been selected to play Dota 2"!
Håller på tänka ut vad jag ska göra med de extra nycklarna just nu, inte bestämt mig än...

Scepter är i princip standard på Zeus. Sen så har Zeus en skill som gör att varje gång han gör en skill så skadas motståndarna 11% av deras curent hp.(I en 1100range tror jag) Denna skill+refresher är ca 5 skills i lopp inom 1-2 sekunder om man är erfaren. Som du förstår blir detta väldigt mkt dmg i slutändan med rod of ages(11%-skillen)

Angående mailet: Grattis och lycka till med DotA2!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adam901:

Varför måste du ah just 10? Kan du inte bara köra tävling med dem du har?

Har satt 10 som mål bara.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av MiXXeRuZ:

Någon som fick key i 3e waven som har lust att dela med sig? Börjar kännas rätt hopplöst

Edit: fan vad värdelöst att de ger extra keys när alla bara ska försöka sälja keys vilket dessutom är mot reglerna. Gabe sa dessutom att de som blir upptäckta kommer få sitt steamkonto bannat.

Så det har kommit en 3e wave nu också? wth

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Tips: Folk med ganska sega datorer och folk som är dåliga på dota kommer antagligen ha en stor chans att komma med, eftersom de vill testa att det fungerar på dåliga datorer också, och de vill veta hur man tycker att det är att vara en ny spelare.

Det kan jag berätta direkt, det kommer att vara ren skär skit, såklart. Den tuffa inlärningskurvan har alltid varit nackdelen med dota, hon har tagit lite steg åt casual hållet iaf men tveksam till ifall det är den riktningen dom vill ta spelet till. Dom har åtminstone indikerat snarare motsattsen.

Kul ska det bli iaf även om jag inte orkar fightas om beta key.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Har satt 10 som mål bara.

Visst, tycker det är toppen och jätteschysst att du ens tänker dela med dig keys men nu när du ändå har så många som 7st känns det mest som du plågar oss med att du ska vänta tills du har 10st. Varför inte låta folk få keys nu istället så de också kan få njuta av spelet och utnyttja helgen till annat än att leta keys?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MiXXeRuZ:

Visst, tycker det är toppen och jätteschysst att du ens tänker dela med dig keys men nu när du ändå har så många som 7st känns det mest som du plågar oss med att du ska vänta tills du har 10st. Varför inte låta folk få keys nu istället så de också kan få njuta av spelet och utnyttja helgen till annat än att leta keys?

För att jag har valt att ha 10 som ett krav innan jag börjar dela ut helt enkelt.
Egentligen hade jag lika gärna kunnat sälja nycklarna, eller skapat 7 konton med dota 2 på > visa screenshot härinne > och sen få mig ett gott skratt för att det finns folk som inte ens har fått en key.

Lite som ett releasedatum på ett spel, spelet är klart minst 2 veckor innan lansering, men ändå får man vänta snällt tills releasedatum.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BareHipster:

För att jag har valt att ha 10 som ett krav innan jag börjar dela ut helt enkelt.
Egentligen hade jag lika gärna kunnat sälja nycklarna, eller skapat 7 konton med dota 2 på > visa screenshot härinne > och sen få mig ett gott skratt för att det finns folk som inte ens har fått en key.

Lite som ett releasedatum på ett spel, spelet är klart minst 2 veckor innan lansering, men ändå får man vänta snällt tills releasedatum.

Ta det lugnt, du behöver inte överdriva. Du har gäst-nycklar till ett spel som är i beta-stadie och dom bör egentligen bara gå till personer som helt enkelt också vill vara med. Inget mer avancerat än det.

Det är dina nycklar, så du har all rätt i världen och göra vad du vill med dom. Jag tackar allt bara för att du är varm nog och inte säljer dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

För att jag har valt att ha 10 som ett krav innan jag börjar dela ut helt enkelt.
Egentligen hade jag lika gärna kunnat sälja nycklarna, eller skapat 7 konton med dota 2 på > visa screenshot härinne > och sen få mig ett gott skratt för att det finns folk som inte ens har fått en key.

Lite som ett releasedatum på ett spel, spelet är klart minst 2 veckor innan lansering, men ändå får man vänta snällt tills releasedatum.

Tycker inte detta bör diskuteras alls, vi ska vara glada att BareHipster är så snelhest att han gör detta för oss på swec till att börja med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeroastic:

Tycker inte detta bör diskuteras alls, vi ska vara glada att BareHipster är så snelhest att han gör detta för oss på swec till att börja med.

Tycker helt klart att det är ett hett ämne att en person som inte ens behöver nycklarna själv sitter på 7 st medan massa personer utanför sitter utan en enda. Att finns så många gästnycklar i luften som folk antingen säljer, byter bort eller rentav nycklar som folk bara håller i.

Var det svårt att skita i detta korrupta system och bara skicka direkta invites på steam? Har Valve som en av mina högst värderade spelföretag men detta känns som en rejäl tabbe, speciellt eftersom någorlunda samma sak hände under starcraft 2 betan. Förstår inte vad Valve tjänar på detta alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon106584:

Tycker helt klart att det är ett hett ämne att en person som inte ens behöver nycklarna själv sitter på 7 st medan massa personer utanför sitter utan en enda. Att finns så många gästnycklar i luften som folk antingen säljer, byter bort eller rentav nycklar som folk bara håller i.

Var det svårt att skita i detta korrupta system och bara skicka direkta invites på steam? Har Valve som en av mina högst värderade spelföretag men detta känns som en rejäl tabbe, speciellt eftersom någorlunda samma sak hände under starcraft 2 betan. Förstår inte vad Valve tjänar på detta alls.

Tvivlar dock starkt på att det är många därute som sitter med många nycklar tillgängliga.
Jag har dem för att jag känner en massa människor, och igenom de fått nycklarna.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Visst, BareHipster är väldigt, väääldigt snäll som tänker dela ut nycklar här! Mycket creds till honom!
Jag förstår hur ni tänker ni andra, men han har sagt hela tiden att han ska göra det när han har 10 stycken.
Låt han göra tävlingen på viset som han själv vill, annars kan ni ju leta keys på något annat forum?

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon106584:

Tycker helt klart att det är ett hett ämne att en person som inte ens behöver nycklarna själv sitter på 7 st medan massa personer utanför sitter utan en enda. Att finns så många gästnycklar i luften som folk antingen säljer, byter bort eller rentav nycklar som folk bara håller i.

Var det svårt att skita i detta korrupta system och bara skicka direkta invites på steam? Har Valve som en av mina högst värderade spelföretag men detta känns som en rejäl tabbe, speciellt eftersom någorlunda samma sak hände under starcraft 2 betan. Förstår inte vad Valve tjänar på detta alls.

Asså ge dig bara istället, som den över sa va glad att han ens ge ut nycklar...

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av osse94:

Asså ge dig bara istället, som den över sa va glad att han ens ge ut nycklar...

Att en person kan komma upp i så många extra nycklar för att han känner folk gör det inte bättre. Att systemet ens ger den möjligheten är det jag tycker är skämt. DU får gärna ge dig med dina värdelösa inlägg.

Jag har absolut inget emot dig med nycklarna, missförstå mig inte. Jag är emot systemet som Valve har skapat att folk faktiskt har nycklar över att dela ut på nätet, för det är inte det som är tanken med friend-invites. Det visar att folk inte behöver gift-invites till sina polare, eftersom det blir massa över och då hade det vart lättare för oss som inte vill köpa ett helt nytt Skyrim och byta till oss det mot en nyckel på något forum som vi väljer på måfå.

Återigen, inget illa menat till er som delar ut nycklar utan mer åt systemet och miljön som skapar omständigheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon106584:

Att en person kan komma upp i så många extra nycklar för att han känner folk gör det inte bättre. Att systemet ens ger den möjligheten är det jag tycker är skämt. DU får gärna ge dig med dina värdelösa inlägg.

Jag har absolut inget emot dig med nycklarna, missförstå mig inte. Jag är emot systemet som Valve har skapat att folk faktiskt har nycklar över att dela ut på nätet, för det är inte det som är tanken med friend-invites. Det visar att folk inte behöver gift-invites till sina polare, eftersom det blir massa över och då hade det vart lättare för oss som inte vill köpa ett helt nytt Skyrim och byta till oss det mot en nyckel på något forum som vi väljer på måfå.

Återigen, inget illa menat till er som delar ut nycklar utan mer åt systemet och miljön som skapar omständigheterna.

Jag håller visserligen med dig där att systemet som Valve har för att ge ut beta-keys är under all kritik.
Hur får man ens idéen att ge de som redan har en beta-key två stycken extra? Visst, jag hade gett till mina kompisar i första hand och om någon blev över så hade den getts ut här eller på någon annan svensk sida. Men det blir mest att folk försöker tjäna pengar på detta, blev frågad på facebook senast idag om jag ville köpa en beta-key för 150 dollar.
Sorgligt är det också att folk byter till sig mot Skyrim, verkar ju börja bli det ända sättet förrutom om man skulle få tur och få en här eller få en på mailen..!

Tror inte det är bara jag som känner såhär! :/

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon106584:

Att en person kan komma upp i så många extra nycklar för att han känner folk gör det inte bättre. Att systemet ens ger den möjligheten är det jag tycker är skämt. DU får gärna ge dig med dina värdelösa inlägg.

Jag har absolut inget emot dig med nycklarna, missförstå mig inte. Jag är emot systemet som Valve har skapat att folk faktiskt har nycklar över att dela ut på nätet, för det är inte det som är tanken med friend-invites. Det visar att folk inte behöver gift-invites till sina polare, eftersom det blir massa över och då hade det vart lättare för oss som inte vill köpa ett helt nytt Skyrim och byta till oss det mot en nyckel på något forum som vi väljer på måfå.

Återigen, inget illa menat till er som delar ut nycklar utan mer åt systemet och miljön som skapar omständigheterna.

Kontakter är allt i dagens samhälle, så enkelt är det.
Om det kommer till att få många nycklar, få grejer innan de släpps, komma in på klubben utan att stå i kö, och så vidare.

Men förstår vad du försöker få fram.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

jag vill ha detta spel så mycket, jag har kollat min mejl var 15:de minut-.- men inte fått nåt ännu...

Permalänk
Medlem

Kul med en tävling! Har fortfarande inte fått någon nyckel, är dock fortfarande intresserad. Har som sagt en extra MW1 nyckel, om det är någon som har en extra dota2key och vill byta, så är det bara att skicka ett PM

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Uppdatering om mini-tävling

Har nu gjort mig av med min första key. Verkar vara min DotA 2-dag idag, eftersom jag förutom att ha fått nyckel från Steam även blev kontaktad av någon för att jag vunnit en nyckel i deras slumpa-ut-en-nyckel-tråd. Eftersom jag redan hade en nyckel gick den dock till någon annan.

Som utlovat kommer jag att ge bort min sista nyckel här. Om inget oplanerat händer så kommer jag att posta tävlingen i den här tråden klockan 20:00 ikväll. Tävlingen består av 5 DotA-relaterade frågor med svarsalternativ. Bland de 5 första som PM:ar rätt svar åt mig lottas nyckeln ut m.h.a. random.org.

Reglerna kan eventuellt ändras ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Har nu gjort mig av med min första key. Verkar vara min DotA 2-dag idag, eftersom jag förutom att ha fått nyckel från Steam även blev kontaktad av någon för att jag vunnit en nyckel i deras slumpa-ut-en-nyckel-tråd. Eftersom jag redan hade en nyckel gick den dock till någon annan.

Som utlovat kommer jag att ge bort min sista nyckel här. Om inget oplanerat händer så kommer jag att posta tävlingen i den här tråden klockan 20:00 ikväll. Tävlingen består av 5 DotA-relaterade frågor med svarsalternativ. Bland de 5 första som PM:ar rätt svar åt mig lottas nyckeln ut m.h.a. random.org.

Reglerna kan eventuellt ändras ännu.

Låter bra! läser på lite dota nu då
Lite rostig, hehe för mycket HoN

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av craxido:

Låter bra! läser på lite dota nu då
Lite rostig, hehe för mycket HoN

Läs inte för mycket, frågorna har en ganska bred spridning och handlar väldigt lite om DotA specifikt (heroes, spells e.t.c., runes).

Permalänk
Skrivet av Tazavoo:

Har nu gjort mig av med min första key. Verkar vara min DotA 2-dag idag, eftersom jag förutom att ha fått nyckel från Steam även blev kontaktad av någon för att jag vunnit en nyckel i deras slumpa-ut-en-nyckel-tråd. Eftersom jag redan hade en nyckel gick den dock till någon annan.

Som utlovat kommer jag att ge bort min sista nyckel här. Om inget oplanerat händer så kommer jag att posta tävlingen i den här tråden klockan 20:00 ikväll. Tävlingen består av 5 DotA-relaterade frågor med svarsalternativ. Bland de 5 första som PM:ar rätt svar åt mig lottas nyckeln ut m.h.a. random.org.

Reglerna kan eventuellt ändras ännu.

Kul! Synd bara att man inte är hemma just då:(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Läs inte för mycket, frågorna har en ganska bred spridning och handlar väldigt lite om DotA specifikt (heroes, spells e.t.c., runes).

Aha, typ vilken favorit hero och liknande? ah då är det ju rätt meningslöst xD

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Medlem

Då ska jag hålla utkik runt åtta snåret

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Yeah, yeah.. Fortfarande ingen nyckel Men yeah, får väl hoppas på de kommande tävlingarna då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yukki:

Yeah, yeah.. Fortfarande ingen nyckel Men yeah, får väl hoppas på de kommande tävlingarna då!

Haha, du påminde om en i min klass där så mycket säger yeah i varje mening

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2