tappar ljudet via HDMI asus E35M1-i-Deluxe

Permalänk
Medlem

tappar ljudet via HDMI asus E35M1-i-Deluxe

Hej, min htpc är byggd på moderkortet i rubriken och ljudet funkar då jag startar upp systemet precis som det ska. Problemet kommer då jag bestämt mig för att kolla på tv istället eller har haft datorn i energisparläge. Jag byter tillbaka källorna på tv och förstärkare och vips så spelas inte ljudet upp ur förstärkaren via datorn som det gjorde innan och ja jag är säker på att jag har rätt källa :=)

Verkar som att det ger upp då jag bytt källa och sedan byter tillbaka, kommer inte stå ut med att reboota datorn varje gång jag bestämmer mig för at använda den.

tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem på min HTPC och det uppstod efter att windows update uppdaterat drivisarna för AMD prylarna.
Det löste sig för mig efter jag installerat nya drivrutiner via nån form av Ati update eller vad det nu hette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azgthoth:

Jag hade samma problem på min HTPC och det uppstod efter att windows update uppdaterat drivisarna för AMD prylarna.
Det löste sig för mig efter jag installerat nya drivrutiner via nån form av Ati update eller vad det nu hette.

Låter som detta har inträffat för mig med, vet du vad programmet heter/hette? är det moderkortets alla drivrutiner jag behöver updatera ellerm bara för den inbyggda grafiken?

Permalänk
Medlem

Jag skulle börja med grafiken då ljudet går via hdmi och säkert slussas igenom en del av grafik kortet.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.