Vill sälja mitt BF3 Limited Edition

Permalänk

Vill sälja mitt BF3 Limited Edition

Hur funkar det ang min online registrering etc ?, är spelet knutet till mitt konto förevigt eller kan jag avsluta det så en annan potentiell köpare kan registrera sig & spelet?

Xtra materialet man får tillgång till via Limited ed är inte nyttjat.

Har iaf kommit fram till att jag nog ska hålla mig till Ghost Recon serien istället för detta.

Tillägg!!
Permalänk
Medlem

Det är låst till ditt Origin konto.

Permalänk

Så det är mao kört ?

Permalänk
Medlem

Helt rätt.

Permalänk
Medlem

Ghost Recon lols.. i vilket fall så är spelet bundet till ditt konto.

Permalänk
Avstängd

Förstår de som vill sälj sitt bf3. Efter 3 kvällar så åkte det i sopptunnan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Förstår de som vill sälj sitt bf3. Efter 3 kvällar så åkte det i sopptunnan.

Får jag fråga varför du tycker det är dåligt? Det jag har kört än så länge så har det för det mesta varit riktigt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Får jag fråga varför du tycker det är dåligt? Det jag har kört än så länge så har det för det mesta varit riktigt roligt.

Det beror ju på vilken smak man har på spel.. vissa gillar det andra inte.

Går väl att sälja hela Origin-kontot?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det beror ju på vilken smak man har på spel.. vissa gillar det andra inte.

Går väl att sälja hela Origin-kontot?

Jo visst är det så, men är ändå lite intresserad av att få veta varför han tycker det är dåligt.

Permalänk

Seriöst. BF3 knäcker ju

Permalänk

Kan man byta email adress och så på ett origin konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Hur funkar det ang min online registrering etc ?, är spelet knutet till mitt konto förevigt eller kan jag avsluta det så en annan potentiell köpare kan registrera sig & spelet?

Xtra materialet man får tillgång till via Limited ed är inte nyttjat.

Har iaf kommit fram till att jag nog ska hålla mig till Ghost Recon serien istället för detta.

Jag förstår dig MP är kass, jag hoppas det kommer fler missions till co-op så man kan känna att man inte kastat pengarna i sjön.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aboya:

Får jag fråga varför du tycker det är dåligt? Det jag har kört än så länge så har det för det mesta varit riktigt roligt.

Tycker att spelet är snyggt, bra ljud osv men ack så fruktansvärt tråkigt gameplay. Hela spelet går ut på att campa campa och åter campa. Sträcker man ut huvudet i ngn satans vrå så ligger det en hel bögklunga längre fram o campar o campar o skjuter dig.

Kort sagt, spelet är så satans passivt så man blir tokig. Ända sättet att få ut ngt är möjligtvis att man är 4 till 6 personer på tex teamspeak och verkligen kör i ett lag. Hur ofta går det att ordna? För att kunna åstadkomma något själv är omöjligt. Man är skör o kommer det en fiende springades så är det bara att skjuta lite så faller han direkt, hur duktig han än må vara på att kunna vända sig om, snurra o skjuta tillbaks. Allt handlar mest om att se ngn först o det är inte det lättaste med all lull lull i grafiken.

Sedan är det för mycket springa springa springa springa spinga och pang, du faller död.

Nu säger jag inte att spelet måste vara värdelöst då många tycker om det men för mig är spelet värdelöst. Tycker helt enkelt om spel som quake och cod där det är lite fart och där en duktig spelare kan ta hem hela matchen. I quake kan en duktig spelare vinna med lätthet 40-0 mot en hyfsad motståndare då det spelet belönar den med skill. Det gör/gjorde cod till vis del också. I bf3 spelar tangent o mus teknik föga roll utan mest om den som orkar sitta still längst och vänta.

Där har Du anledningen till att jag tycker bf3 är fullständigt värdelöst, olika smak helt enkelt. Hade inte spelat bf spel tidigare o var taggad som fan på detta och har verkligen försökt ge spelet en chans. Men hade inte en aning om att känslan skulle var så kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Förstår de som vill sälj sitt bf3. Efter 3 kvällar så åkte det i sopptunnan.

Men oj, kokar du soppa på BF3? låter inte särskilt gott!

Permalänk
Medlem

Battlefield har ända sedan det första spelet 1942 varit ett mer strategiskt spel än något annat fps-spel. Att ni tycker det är för passivt är ju för att ni kanske tror ni kan springa ut på öppna gatan och panga lite som i counter-strike eller vad ni nu jämför med...
Förstår dock att alla kanske inte har sina kompisar och spela med och då kan det förstås genast bli mycket tråkigare som bingobelle förklarar. Men försök då hitta några att spela med så blir det genast så mycket roligare!

Är supernöjd med mitt köp och kommer fortsätta att spela det ett bra tag framöver

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragzone:

Men oj, kokar du soppa på BF3? låter inte särskilt gott!

Hm, den där tavlan får jag bjuda på. Skulle självklart ha varit soptunnan och inte i soppan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simowewe:

Battlefield har ända sedan det första spelet 1942 varit ett mer strategiskt spel än något annat fps-spel. Att ni tycker det är för passivt är ju för att ni kanske tror ni kan springa ut på öppna gatan och panga lite som i counter-strike eller vad ni nu jämför med...
Förstår dock att alla kanske inte har sina kompisar och spela med och då kan det förstås genast bli mycket tråkigare som bingobelle förklarar. Men försök då hitta några att spela med så blir det genast så mycket roligare!

Är supernöjd med mitt köp och kommer fortsätta att spela det ett bra tag framöver

Problemet är att BF3 inte är ett äkta Battlefield-spel, utan det har mest blivit ett mediokert hopkok mellan BF-franchisen, BC2 och CoD, där mest Bad Company gör sig påmint. Spelade du Battlefield 2 så förstår du vad jag menar med ett riktigt Battlefield-spel. Tyvärr blev fansen svikta, och tävlingsaspekten i spelet existerar inte då varken modtools, spec mode eller battlerecorder finns.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Får jag fråga varför du tycker det är dåligt? Det jag har kört än så länge så har det för det mesta varit riktigt roligt.

Om man har lirat det tidigare spelen förstår jag att man lessnat på skiten(har inte spelat på en vecka, och då har jag ändå väntat på spelet i flera år och var jävligt taggad när spelet kom). Helt otroligt hur DICE lyckats med detta alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Problemet är att BF3 inte är ett äkta Battlefield-spel, utan det har mest blivit ett mediokert hopkok mellan BF-franchisen, BC2 och CoD, där mest Bad Company gör sig påmint. Spelade du Battlefield 2 så förstår du vad jag menar med ett riktigt Battlefield-spel. Tyvärr blev fansen svikta, och tävlingsaspekten i spelet existerar inte då varken modtools, spec mode eller battlerecorder finns.

http://battlefieldo.com/battlerecorder-spectator-mode-hinted-...

Permalänk
Medlem

Man måste ju ge spelet en tid att få utvecklas, de uppdaterar ju spelet hela tiden så jag tror säkert att specc och battlerecorder kommer!

Permalänk
Medlem

Bra! Ett steg åt rätt håll helt klart.

Synd bara att det är mer som behöver göras för att återinföra en äkta BF-känsla. Omdesign av kartor är hög prio där i min bok. Just nu är flaggorna för få, och de är väldigt dumt placerade (i en fyrkant runt mitten), vilket gör att stora delar av en karta inte blir använd. Dessutom är det väldigt kasst med fordonsspawns. Det bör spawna åtminstone en bil på i princip varje flagga på fordonskartorna.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Folk ger upp för tidigt, visst spelet hade sina stora och små brister men det har enorm potential. Med lite patchar och putsande så blir det nog riktigt bra. Själv tycker jag att det är nästan perfekt i dess nuvarande läge.

Permalänk
Medlem

om du bara spelat 64players, gå ned till 32, blir ett helt annat spel då.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Problemet är att BF3 inte är ett äkta Battlefield-spel, utan det har mest blivit ett mediokert hopkok mellan BF-franchisen, BC2 och CoD, där mest Bad Company gör sig påmint. Spelade du Battlefield 2 så förstår du vad jag menar med ett riktigt Battlefield-spel. Tyvärr blev fansen svikta, och tävlingsaspekten i spelet existerar inte då varken modtools, spec mode eller battlerecorder finns.

Meh, fanns massor med problem med BF2 och då sa folk "Åh kommer ni ihåg BF1942, det var ett äkta BF spel". Nu när trean är ute är det samma visa igen hos vissa, i "ettan" kunde man stå vid en granatlåda och spamma grantar ur ammolådan, vem minns inte granatspammandet på Omaha Beach? Sen klagades det enormt på snipers i tvåan där vissa kartor var nästan ospelbara etc.

Exakt samma sak i andra spel, World of Warcraft exempelvis. När Burning Crusade kom så sa folk "ah minns du vanilla, det var så bra", sen när Lich King kom sa folk "minns ni hur bra Burning Crusade var" osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Tycker att spelet är snyggt, bra ljud osv men ack så fruktansvärt tråkigt gameplay. Hela spelet går ut på att campa campa och åter campa. Sträcker man ut huvudet i ngn satans vrå så ligger det en hel bögklunga längre fram o campar o campar o skjuter dig.

Kort sagt, spelet är så satans passivt så man blir tokig. Ända sättet att få ut ngt är möjligtvis att man är 4 till 6 personer på tex teamspeak och verkligen kör i ett lag. Hur ofta går det att ordna? För att kunna åstadkomma något själv är omöjligt. Man är skör o kommer det en fiende springades så är det bara att skjuta lite så faller han direkt, hur duktig han än må vara på att kunna vända sig om, snurra o skjuta tillbaks. Allt handlar mest om att se ngn först o det är inte det lättaste med all lull lull i grafiken.

Sedan är det för mycket springa springa springa springa spinga och pang, du faller död.

Nu säger jag inte att spelet måste vara värdelöst då många tycker om det men för mig är spelet värdelöst. Tycker helt enkelt om spel som quake och cod där det är lite fart och där en duktig spelare kan ta hem hela matchen. I quake kan en duktig spelare vinna med lätthet 40-0 mot en hyfsad motståndare då det spelet belönar den med skill. Det gör/gjorde cod till vis del också. I bf3 spelar tangent o mus teknik föga roll utan mest om den som orkar sitta still längst och vänta.

Där har Du anledningen till att jag tycker bf3 är fullständigt värdelöst, olika smak helt enkelt. Hade inte spelat bf spel tidigare o var taggad som fan på detta och har verkligen försökt ge spelet en chans. Men hade inte en aning om att känslan skulle var så kass.

Skaffa nya tribes när det kommer Där har du hastighet som heter duga.

Och för att förtydliga eftersom saker så lätt uppfattas på internet. Jag vet vad du menar. JAg tycker bf3 är superballamegaskoj typ. Men det är en spelstil osm passar mig. Gillar man spel med mer tempo är det helt värdelöst(förutom kanske under dogfights). Jag håller inte med om att det handlar om den som orkar sitta still längst och vänta utan snarare om vilket lag som har bäst taktik och fördelning uppdelning mellan defensiv och offensiv.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Spela TDM banor om ni vill ha fart! De som har absolut minst kills är snipers och campers. Bara att rusa framåt, framåt och aldrig stå still. Nackdelen är att spawnlotteriet inte funkar optimalt än. man spawnar mitt bland fienden lite för ofta, men det kommer säkert fixax i någon patch.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

64 conquest på Bazaar, Damavand Peak och Sein River är för hektiskt, om man söker sig till vissa choke points. Å andra sidan blir det väldigt ofta för mycket granat- och rpg-spam, men det går ju att undvika dessa platser.

Skulle råda alla som tröttnat på spelet att invänta en första patch och/eller Back to Karkand. Det kan mycket väl putsas till såpass att det upplevs bättre. Det tog väl ett år eller två för BF2 att bli hyfsat balanserat. Eller så är det inte rätt spel för er helt enkelt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bingobelle:

Tycker att spelet är snyggt, bra ljud osv men ack så fruktansvärt tråkigt gameplay. Hela spelet går ut på att campa campa och åter campa. Sträcker man ut huvudet i ngn satans vrå så ligger det en hel bögklunga längre fram o campar o campar o skjuter dig.

Kort sagt, spelet är så satans passivt så man blir tokig. Ända sättet att få ut ngt är möjligtvis att man är 4 till 6 personer på tex teamspeak och verkligen kör i ett lag. Hur ofta går det att ordna? För att kunna åstadkomma något själv är omöjligt. Man är skör o kommer det en fiende springades så är det bara att skjuta lite så faller han direkt, hur duktig han än må vara på att kunna vända sig om, snurra o skjuta tillbaks. Allt handlar mest om att se ngn först o det är inte det lättaste med all lull lull i grafiken.

Sedan är det för mycket springa springa springa springa spinga och pang, du faller död.

Nu säger jag inte att spelet måste vara värdelöst då många tycker om det men för mig är spelet värdelöst. Tycker helt enkelt om spel som quake och cod där det är lite fart och där en duktig spelare kan ta hem hela matchen. I quake kan en duktig spelare vinna med lätthet 40-0 mot en hyfsad motståndare då det spelet belönar den med skill. Det gör/gjorde cod till vis del också. I bf3 spelar tangent o mus teknik föga roll utan mest om den som orkar sitta still längst och vänta.

Där har Du anledningen till att jag tycker bf3 är fullständigt värdelöst, olika smak helt enkelt. Hade inte spelat bf spel tidigare o var taggad som fan på detta och har verkligen försökt ge spelet en chans. Men hade inte en aning om att känslan skulle var så kass.

Konsoll spel baserat.
Jag skulle begära pengarna tillbaka där du köpt spelet.

Skrivet av joYchez:

Problemet är att BF3 inte är ett äkta Battlefield-spel, utan det har mest blivit ett mediokert hopkok mellan BF-franchisen, BC2 och CoD, där mest Bad Company gör sig påmint. Spelade du Battlefield 2 så förstår du vad jag menar med ett riktigt Battlefield-spel. Tyvärr blev fansen svikta, och tävlingsaspekten i spelet existerar inte då varken modtools, spec mode eller battlerecorder finns.

BF3 är ett skämt för alla som spelar Battlefield.
dice som utvecklare borde skämmas och borde byta jobb till att floppa burgare på mcdonalds.

Skrivet av Eott:

Om man har lirat det tidigare spelen förstår jag att man lessnat på skiten(har inte spelat på en vecka, och då har jag ändå väntat på spelet i flera år och var jävligt taggad när spelet kom). Helt otroligt hur DICE lyckats med detta alltså.

Dice sålde ut till EA.
Dice driver inte spelets utveckling längre, EA styr dem.
1. the dice noob aimbot utvecklad från konsol. (no skill)
2. konsol baserade kartor.
3. beta släpp i retail.
4. mest irriterande spelet i historien.

Ett spel ska vara roligt, inte ett som man mest stör sig på alla dessa saker som, solen i ögonen, dåligt UI som inte går att ens fatta vart man ska spawna eller som är helt suddigt utan klara konkreta och tydliga direkta vad man ska göra. det är tydligt att dice anställt noobs som inte kan spela spelet med deras designval.

funderar mest på att stämma dem då spelet är så jävla dåligt gjort.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Meh, fanns massor med problem med BF2 och då sa folk "Åh kommer ni ihåg BF1942, det var ett äkta BF spel". Nu när trean är ute är det samma visa igen hos vissa, i "ettan" kunde man stå vid en granatlåda och spamma grantar ur ammolådan, vem minns inte granatspammandet på Omaha Beach? Sen klagades det enormt på snipers i tvåan där vissa kartor var nästan ospelbara etc.

Exakt samma sak i andra spel, World of Warcraft exempelvis. När Burning Crusade kom så sa folk "ah minns du vanilla, det var så bra", sen när Lich King kom sa folk "minns ni hur bra Burning Crusade var" osv.

Förstår din poäng, men jag kommer inte referera till BF3 då jag ger exempel på vad BF4 skulle ha varit när det kommer. Jag är ingen hycklare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

BF3 är ett skämt för alla som spelar Battlefield.
dice som utvecklare borde skämmas och borde byta jobb till att floppa burgare på mcdonalds.

Dice sålde ut till EA.
Dice driver inte spelets utveckling längre, EA styr dem.
1. the dice noob aimbot utvecklad från konsol. (no skill)
2. konsol baserade kartor.
3. beta släpp i retail.
4. mest irriterande spelet i historien.

Ett spel ska vara roligt, inte ett som man mest stör sig på alla dessa saker som, solen i ögonen, dåligt UI som inte går att ens fatta vart man ska spawna eller som är helt suddigt utan klara konkreta och tydliga direkta vad man ska göra. det är tydligt att dice anställt noobs som inte kan spela spelet med deras designval.

funderar mest på att stämma dem då spelet är så jävla dåligt gjort.

Skulle offra min högra stortå för att läsa din stämningsansökan.