Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk

hahaha! BÄÄÄÄSTA!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Asus P9X79 Deluxe | Intel i7-3820 | Corsair H100 | Vengeance 16GB | Gigabyte gtx780 | Corsair AX850W | Intel SSD 520 Series 240GB | Win7 64bit. Pro

Permalänk

Kul med lite "vuxna" inlägg i allt flamewar. Tror inte nån av mina äppelvänner skulle ta illa upp av reklamens bild av applefans heller.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Okej, men nu var det inte Galaxy Nexus som varken reklamen gällde eller det min kommentar syftade på, utan Samsung Galaxy S II, den skärmen är för stor tycker jag. Jag kommenterar inte telefoner jag inte känt på.

Jag läste en artikel om Galaxy Nexus på en annan sida innan jag började läsa kommentarerna här så jag blandade ihop det lite. Mitt misstag. SGSII utnyttjar dock också telefonytan bättre än iPhones dito men det är ju ändå inte så mycket att diskutera om storleken då det rör sig om en smaksak. Själv kan jag inte direkt tänka mig att gå under 4" och widescreen (har en lur med just det minimkravet just nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag skulle nog vilja påstå att den religiösa dyrkan är betydligt mer påtaglig i Androidlägret om man läser kommentarer här på Sweclockers eller på Swedroid.

Låt mig gissa, du är en kreativ typ?

Permalänk
Medlem

Torr humor. Ska man dissa så gör det ordentligt. Och använd bättre argument, större = bättre? Öh nej.

Permalänk
Medlem

Asiatisk mindrevärdeskomplex som måste hävda sig, inta och erkänna sin "lillebrors-roll"?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Underbar reklam Vad är branschen utan humor?

Permalänk
Medlem

Jag är ganska trött på iPhones och funderar på en nyare mobil snart, dock helst någon med Nvidias quad (eller var det 4+1 companion core?). Känns dock surt att det inte verkar finnas någon motsvarighet till Installous på android...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Asiatisk mindrevärdeskomplex som måste hävda sig, inta och erkänna sin "lillebrors-roll"?!

Är Apple asiatiskt? De har ju, som redan visats i tråden, gjort likadana reklamfilmer om PC.

Ska man vara lite lustig över Samsungs reklam skulle jag snarare säga något om att de kopierat Apples reklamidé i att hacka på konkurrenter och att de snart blir stämda igen.

Permalänk

"I can't get a Samsung, I'm creative" fick mig bara att le

Permalänk
Medlem

Har iPhone

Skön reklam

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Jag skulle nog vilja påstå att den religiösa dyrkan är betydligt mer påtaglig i Androidlägret om man läser kommentarer här på Sweclockers eller på Swedroid.

Om du hittar motsvarande forum för apple så ska du se...

Swedroid är en Android hemsida, Apple har väl egna forum med egna fanatiker.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Njae, detta visar ju snarare att Samsung är avundsjuka för att de inte säljer lika bra.:)

Fel. Q1 2011 hade Samsung 21.3% av den globala mobiltelefonmarknaden menads Apple hade 4,3%.

http://www.fiercewireless.com/europe/special-reports/analyzin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Så du tycker inte att Galaxy Nexus 316 ppi är i närheten av 326 ppi? Jag tror inte att man upplever någon större skillnad. iP4S har en upplösning på 640x960 medan GN har 720×1280. Skillnaden i upplösning är större än skillnaden i ppi.

Däremot upplever man en påtaglig skillnad i att GN har en widescreen-skärm medan iP4S har ett aspektratio som är förlegat. Kontrasten är otroligt mycket bättre på en SAMOLED och färgerna är också en punkt man lär märka skillnad lättare än ppi-skillnaden. Sedan är det såklart skärmstorleken som är en påtaglig skillnad.

AMOLED-skärmarna har fortsatt att utvecklas så jag ser inte hur Retina-displayen (som är samma som förra årets) ligger före över huvud taget.

Tyckte du det var lika billigt när Apple hade en stor kampanj där de drev med PC på samma sätt? De har spenderat mycket mer tid på att "smutskasta" konkurrenter i reklam än Samsung har.

Klarar inte Apple av att få 4G att fungera är det dåligt av dem. Jag tror nog dock det mer handlar om att USA:s infrastruktur för mobilnät är uselt och klart efter Europa och östasien. Apple har haft sin beskärda del av dåligt fungerande telefoner (antenn, batteri etc) så det är inte korrekt att säga att de väntar tills allt fungerar klockrent. Det gör ingen tillverkare.

+1

Och det är inte som om det är Apple som ligger bakom skärmen på iPhone. Den är asiatisk som allt annat i luren. Och den kosta säkert skjortan att köpa när iPhone 4 lanserades vilket är att kasta pärlor till svin då man inte ser skillnad på den knatteskärmen om det vore lite lägre upplösning och i ett vettigt format. Tycker Apple kör med ett jäkla bakåtsträvande och sätter tyvär käppar i hjulen för mycket utveckling både hårdvara och mjukvara för dom har så passa stor kundkrets.

Känner att det är lite billigt ändå att håna sådär men den var lite rolig inlägg.
Bättre än Apples försök till reklamer och presentation iaf där dom ljuger folk rakt upp i ansiktet och får folk att tro onödiga saker är livsviktiga.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag skulle nog vilja påstå att den religiösa dyrkan är betydligt mer påtaglig i Androidlägret om man läser kommentarer här på Sweclockers eller på Swedroid.

Mja kan ju så vara men dock så är ju sweclockers som namnet antyder mer inriktat till pc än mac. Med det fastställt så vågar jag nog påstå att pc användare föredrar android framför iphone, en av anledningarna kan vara att man som pc användare är liite mer prismedveten, bl.a.

P.S. hatar inte iphone, om man äger en sådan och är nöjd så är det bra! Jag står däremot för min åsikt att jag tycker att apple gör för dyra apparater som är ganska instängda = hindrar utveckling.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Fast hos Galaxy Nexus handlar det främst om att genom intelligent design se till att så liten del av framsidan är död yta.

Ursäkta, men jag tror du menar evolution.

OnT: Jag har en SG2, som också är min första smartphone. Jag tycker att det är en helt OK lur, men mjukvaran är verkligen inte klockren. Det är nästan så att jag blir sugen på att köpa Apple nästa gång, bara för att jämföra.

Permalänk
Medlem

men... det var ju inte en galaxy s2 på filmen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

En sårad apple användare....

Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Ingen som vill ha en super högupplöst skärm. Personligen anser jag amoled displayen mycket bättre. Bättre färgåtergivning och strömsnålare. Du vet högre upplösning = fler pixlar som ska belysas = högre strömförbrukning. Och sen vem bryr sig om upplösningen på en mini skärm?

Skrivet av MacEnkronan:

Jag tycker att reklamen även är ett uttryck för att de inte har/får lika många köpare.:) "Apple-tjejen" som svarar den andra tjejen på ett retsamt sätt är ju mer en projicering för vad Samsunganvändare känner innerst inne, men man la över det hela på oss Apple användare.:O Ser inte meningen med det förutom Samsungs försök att ta billiga poäng:P (Att Apple valde att "hoppa över" 4G beror ju helt enkelt på att de inte anser tekniken färdig för att fungera i deras telefoner - än! Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Du verkar missat hela poängen. Samsung hånar hela apple kulten som uppstått de senaste åren. Jo apple utvecklar allt till 100% vilken planet komemr du ifrån? Antenn problem, gulskärmar, batteritid etc, känns det bekant?

Skrivet av MacEnkronan:

Njae, detta visar ju snarare att Samsung är avundsjuka för att de inte säljer lika bra.:)

Synd bara att Samsung säljer väldigt mycket mer telefoner än Apple.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

men... det var ju inte en galaxy s2 på filmen?

Jo. Utseendet är annorlunda i USA än i europa.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Fan så clean ^^

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

Torr humor. Ska man dissa så gör det ordentligt. Och använd bättre argument, större = bättre? Öh nej.

mitt svar:

Skrivet av dja74:

Låt mig gissa, du är en kreativ typ?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

älskar denna reklam!!!!! bra gjort samsung!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Att företag inte gör såhär oftare

Permalänk

ASBRA REKLAMFILM, JAG ÄLSKAR DEN! Varför gör inte Samsung och Apple sådana filmer istället för att stämma varandra? Skulle vara bättre för utvecklingen ^^

"I could never get a Samsung - I'm creative." <3 Win. +100

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Jo. Utseendet är annorlunda i USA än i europa.

jaså? verkar väl lite onödigt?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

Torr humor. Ska man dissa så gör det ordentligt. Och använd bättre argument, större = bättre? Öh nej.

Jag har ett argument ;D.

Apple är ett av många större företag som är med och stödjer en av dem värsta censur lagförslagen i internets histora (SOPA), så dem kan dra åt helvette :).

How's that for an argument? :D.

Permalänk

Klockrent! Roligt att se hur irriterade vissa är i sina inlägg också.

Varför ska allting tas så allvarligt?

Permalänk
Medlem

Apple? - Nej.
Samsung? - Nej.

Finns det något bättre? - Ja, en gammal Sony Ericsson från 2005 gör jobbet utmärkt. Sparade minna pengar till en ny Volvo V50 Classic istället. Det mår hela familjen bättre av än att ha den värsta telefonen varje månad.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Vadå trollar?
Detta är smart och rolig marknadsföring.
"trollar" gör man när man jävlas med någon, med det enda syftet att jävlas!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk

Grymt rolig reklamfilm, dock känns s2an lite gammal och jämföra med. De skulle ha sparat denna ide tills s3an kom.

Med påstående s2an gammal så går denna enkelt att kritisera idag. Gammalt OS och att skärmen dåligt utnyttjar ytan på framsidan. (det behövs inga mekaniska knappar på framsidan)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".