Haha yogscast för evigt utkastade från Minecon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thoughtcrime:

Klart som fan att dem ska ha pengar för att komma till konventet. Och ett jobb är precis vad det är, de är en bidragande faktor till varför minecraft är så stort som det är (millioner av views på youtube, också haft flera featured videos på youtubes framsida, en av de mest besökta sidorna på internet). Och de åker till ett konvent som i stort sett är till för att ge minecraft mer publicitet, gratis. Hade det gällt vilket annat företag som helst inom spelindustrin så hade de fått betalt för att åka dit (sålde precis 4milj. så företaget har väl knappast brist på pengar). Istället verkar det som att notch blir förolämpad av att de ber honom om pengar och börjar snacka skit om dem på sin twitter. Way to show appreciation.

Och om man sett en yogscast-video så vet man att de svär i sina videos, även om de är fullt medvetna om att majoriteten utav deras tittare antagligen är ganska unga. Så att de "dropped the f-bomb" framför ett barn är ju knappast oväntat, med tanke på att de gör detta hela tiden. Aldrig med avsikt att vara förolämpande utan mer som en del utav deras humor. Säkert någon amerikansk soccer-mom som blivit upprörd över att någon av dem svurit, sedan gått och lipat till mojang.

Du var inte allt klyftig du. Så du tycker att under E3 ska alla journalister få betalt av personerna som håller i mässan för att de gör gratis reklam? Eller att alla spelare på dreamhack ska få betalt för att de medverkar i eventet?

Ingen tvingar yogscast till att göra PR för minecraft. De tjänar egna pengar genom att använda Notchs produkt.

Permalänk
Avstängd

Yogscast är inte kändisar. Isf är de kända för sina röster då man sällan ser dom i IRL videor.
Sedan är de rediga sellouts, de har en till kanal som är dedikerad till Hannah (som säger fuck hela tiden) och spel-trailers där de kommenterar dom med svordomar, skratt och massa annat onödigt. Och ja, de får betalt av google för detta.

Det konstiga med youtube är att för att få en kanal att accepteras inom partnership så krävs det att de äger rättigheterna för allt innehåll de postar, vilket de inte gör förutom just sina egna röster! Robbaz (lite av en sellout!) är ju tvungen att posta sina genom Machinima för att få betalt. Då det är spelvideor. Jag undrar vad som gör yogscast till ett undantag, eller totalhalibut/omfgcata.

Skrivet av Xclusiv8:

Ingen tvingar yogscast till att göra PR för minecraft. De tjänar egna pengar genom att använda Notchs produkt.

Exakt. De tjänar pengar på någon annans verk. De ska egentligen hålla tysta, för de åker snålskjuts genom Google och Notch.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd

http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/mkew4/my_experienc...

Uttalande från en volontärarbetare(anställd tom?) på Minecon.
Det ser inte ljust ut för Yogscast.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Du var inte allt klyftig du. Så du tycker att under E3 ska alla journalister få betalt av personerna som håller i mässan för att de gör gratis reklam? Eller att alla spelare på dreamhack ska få betalt för att de medverkar i eventet?

Ingen tvingar yogscast till att göra PR för minecraft. De tjänar egna pengar genom att använda Notchs produkt.

Men.. va? Det var ju inte en särskilt klyftig jämförelse. Journalister på E3 sitter inte och skriver autografer åt sina fans i timmar, har egna bås och de är verkligen inte en bidragande faktor till varför folk köper biljetter till mässan. Yogscast är en utav anledningarna att en del av besökarna betalade biljettpriset till att börja med. Kändisar som svarar på frågor och skriver autografer osv. brukar vara vad som lockar folk till sådana här events. Jag kan garantera dig att t.ex. starcraft 2 kommentatorer som gjort sig kända via youtube får pengar för att åka till blizzcon och prata starcraft. Betald resa, hotelrum osv. (och de är inte i närheten lika viktiga för blizzcons framgång som yogscast är för minecons)

Visst, yogscast åkte dit av fri vilja, men är det verkligen så orimligt att be om pengar för att vara en del av line-up'en på ett konvent? Är dem verkligen "total dicks" bara för det? De ville inte ha några mille för att det går bra för minecraft utan dem ville nog bara ha hjälp med flygkostnader osv. Vilket inte är så konstigt när man åker till andra sidan jorden för att medverka i ett konvent som är till för att skapa mer publicitet för minecraft. Tycker bara att de blir lite utnyttjade.

De tjänar inte pengar för att de spelar minecraft, det finns tusentals videos av folk som spelar minecraft på youtube som inte har miljontals views (spela minecraft =/= tjäna pengar). De tjänar pengar för att de är roliga och kreativa med minecraft. Så de åker snålskjuts på minecraft lika mycket som Tony Hawk åker snålkjuts på företaget som gjorde hans skateboard. Höh, jag kan också dra lama jämförelser.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Notch spel och Yogcast gör en win win över det hela?
Notch får gratis reklam av Yogcast.
Yogcast har säkert gjort att många har köpt minecraft tack vare dem.
Yogcast får pengar från youtube.
Notch får pengar från Yogcast tittare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Inte fan är det ett jobb att få åka till MineCon. Visst de tjänar pengar på det, men de åkte dit frivilligt så inte ska Notch behöva betala för resan.

Hade Notch inte bett dem komma dit och för att ha en "panel" så hade de självklart åkt dit än då. Men, den väsentliga skillnaden är att då hade de inte jobbat åt Notch. Nu ville ju Notch ha dit dem för att vara en del av konventet, så då är det väl inte orimligt att de får betalt? Att säga att de åkte dit frivilligt och därför inte ska ha betalt låter som en konstig affärsmodell. Funkar det så om jag vill köpa tjänster från ditt företag också? Kan jag säga att "du ville ju göra affärer med mig" så därför ska du göra det gratis?

Skrivet av SeF.Typh00n:

http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/mkew4/my_experienc...

Uttalande från en volontärarbetare(anställd tom?) på Minecon.
Det ser inte ljust ut för Yogscast.

En bit ned i den tråden:

Okay. So I'm not here to stir the pot, but I do want to set a couple of the facts straight. I am not directly connected to Yogscast. But I was the staff member who wrangled them from one place to the next (wearing a black fedora).

First, to @amazingorigami - if you are, in fact, the person who had the sign in FedEx, then thank you again for giving it back to the Yogscast crew. My other teammate took it directly up to them and he said there were cheers of joy that we were able to find it. I had the sign custom made by FedEx earlier that morning for the event. I completely apologize if you felt I tried to rip it out of your bag. I was merely trying to help peel it away carefully. If I had known it left gummy stuff in your pack, I would have found you a second bag as a replacement. Again, thank you for returning the sign. You were super awesome about it and could have said no. But you gave it up without hesitation and with a smile. My apologies again that you ended up with a sticky bag. :

As for the Scrolls/Cobalt. Yogscast made no demands. We politely asked the crew from Mojang if they could record a quick segment about the game, and they agreed it could be done before the doors opened. It is accurate there was a request for 5 minutes, but then a couple of the Mojang team offered to demo the games to them. When the doors opened, the Mojang team decided to continue the demo rather than ask the Yogscast folks to move out of the way. There was no stink about being asked to leave. In fact, when one of the other staff mistakenly took the mouse away from the Mojang team member who was demoing scrolls, they accepted it and moved on. (They paid to come to Minecon just like everyone else btw)

As for the tickets: I numbered them. I handed them out. They were not handed out before the panel ended. And they were handed out in the expo hall - right next to where the autographs were being done. In fact, I waited until after the panel was complete, and folks moved into the expo hall so they would have an equal opportunity. Unfortunately, the expo hall was scheduled to close at 4p, and the Yogscast team were given a very strict cutoff. The line of "True fans would have skipped the panel to get the autograph" is inaccurate. They wanted everyone to be able to enjoy the panel.

It was a good show. I'm a little disappointed there is this much hate and discontent going about without folks knowing the whole story.

Dold text
Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Hade Notch inte bett dem komma dit och för att ha en "panel" så hade de självklart åkt dit än då. Men, den väsentliga skillnaden är att då hade de inte jobbat åt Notch. Nu ville ju Notch ha dit dem för att vara en del av konventet, så då är det väl inte orimligt att de får betalt? Att säga att de åkte dit frivilligt och därför inte ska ha betalt låter som en konstig affärsmodell. Funkar det så om jag vill köpa tjänster från ditt företag också? Kan jag säga att "du ville ju göra affärer med mig" så därför ska du göra det gratis.

Så du menar bara för att man vill ha någon på ett konvent så MÅSTE man betala?
Vad jag har förstått så var det aldrig med i bilden utan att dom själva skulle stå för kostnaden dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så du menar bara för att man vill ha någon på ett konvent så MÅSTE man betala?
Vad jag har förstått så var det aldrig med i bilden utan att dom själva skulle stå för kostnaden dit.

Jag menar att det är jävligt märkligt att beklaga sig över att någon bett att få betalt för något som de borde ha betalt för. Jag ser inga problem med att Yogscast gjorde det gratis, däremot är Notchs gnälliga tweets om dem jävligt udda.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Om man nu gnäller på betalning, gör man inte upp sånt INNAN man åker?

Rent trams att man börjar väl på plats eller till och med i efterhand gnälla på att man vill ha betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Yogscast är inte kändisar. Isf är de kända för sina röster då man sällan ser dom i IRL videor.
Sedan är de rediga sellouts, de har en till kanal som är dedikerad till Hannah (som säger fuck hela tiden) och spel-trailers där de kommenterar dom med svordomar, skratt och massa annat onödigt. Och ja, de får betalt av google för detta.

Det konstiga med youtube är att för att få en kanal att accepteras inom partnership så krävs det att de äger rättigheterna för allt innehåll de postar, vilket de inte gör förutom just sina egna röster! Robbaz (lite av en sellout!) är ju tvungen att posta sina genom Machinima för att få betalt. Då det är spelvideor. Jag undrar vad som gör yogscast till ett undantag, eller totalhalibut/omfgcata.

Hur många "fans" måste man ha innan man blir en kändis? Kan man som voice actor eller radiopratare inte vara känd?
Varför är de sellouts? För att de tjänar pengar på att flumma runt i spel? Är Robbaz en sellout för att han vill kunna tjäna pengar?

Jag har varit en bussig kille och hittat en definition av ordet "sellout" åt dig:

Skrivet av http://www.merriam-webster.com/dictionary/sell%20out:

2: to betray one's cause or associates especially for personal gain

När man startar en kanal med spel-klipp med (det förmodade) syftet att tjäna pengar, vem är det man förråder när man uppnår sitt mål?

Skrivet av Belthor:

Om man nu gnäller på betalning, gör man inte upp sånt INNAN man åker?

Rent trams att man börjar väl på plats eller till och med i efterhand gnälla på att man vill ha betalt.

Sant. Vet dock inte om de började gnälla på plats eller när de bokades av Notch. De hade iaf köpt biljetter innan Notch bokade deras "panel" om jag inte missminner mig.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belthor:

Om man nu gnäller på betalning, gör man inte upp sånt INNAN man åker?

Rent trams att man börjar väl på plats eller till och med i efterhand gnälla på att man vill ha betalt.

Fast det diskuterades väl innan och det ätr notch som gnällde i efterhand om något de tydligen bett om innan mässan, inte fått och ändå åkt dit?

Allt detta är såklart, som allt annat i tråden, spekuleringar

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Notch verkar vara en jävla fjant efter vad jag läst. Han verkar tro han är gud eller ngt numera. Han behöver nog komma ner på jorden igen.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Notch verkar vara en jävla fjant efter vad jag läst. Han verkar tro han är gud eller ngt numera. Han behöver nog komma ner på jorden igen.

Tror jag inte, jag tycker han verkar väldigt ödmjuk

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Notch verkar vara en jävla fjant efter vad jag läst. Han verkar tro han är gud eller ngt numera. Han behöver nog komma ner på jorden igen.

problemet är väl mer att det är vartenda jädra minecraft spelare som ser honom som en gud

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av E_maN:

problemet är väl mer att det är vartenda jädra minecraft spelare som ser honom som en gud

Precis som alla som spelar cod ser activion som gudar, dice är gud för alla som spelar bf3 osv osv osv, man kan hålla på så i evigheter...

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=HddMANh3Xis Yogscast uttalande om den här hela soppan ifall någon vill höra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ramblemoe:

Hur många "fans" måste man ha innan man blir en kändis? Kan man som voice actor eller radiopratare inte vara känd?
Varför är de sellouts? För att de tjänar pengar på att flumma runt i spel? Är Robbaz en sellout för att han vill kunna tjäna pengar?

Jag har varit en bussig kille och hittat en definition av ordet "sellout" åt dig:

När man startar en kanal med spel-klipp med (det förmodade) syftet att tjäna pengar, vem är det man förråder när man uppnår sitt mål?

Sant. Vet dock inte om de började gnälla på plats eller när de bokades av Notch. De hade iaf köpt biljetter innan Notch bokade deras "panel" om jag inte missminner mig.

Yogscast började med WOW videor som var rätt underhållande.
SEdan började de med Shadow of Israphel, vi fick kanske 1-3 avsnitt varannan dag. Nu får vi knappt ett i månaden. Nu börjar de spela ett nytt spel innan de ens avklarat ett annat. Tobyturner/Tobuscus/Tobygames = Kvalitet. Yogscast = Vi la ut videor för det var kul. Nu tjänar vi pengar så vi skiter på alla våra minecraft fans och spelar annat som vi aldrig klarar av! Och titta på deras skyrim playthrough, de babblar över alla dialoger, de säger onödiga saker HELA TIDEn de håller ALDRIG käft.

Robbaz var redan sponsrad innan han blev machinima partner, han la dock ut ok videor. Nu så ser man mest: Iwantmoneyandidontcareaboutvideoquality. När pengar blir inblandat så blir ofta videorna, kvaliten etc lidande. För, de kan slänga ut vadfan som helst, de får ju betalt oavsett!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Yogscast började med WOW videor som var rätt underhållande.
SEdan började de med Shadow of Israphel, vi fick kanske 1-3 avsnitt varannan dag. Nu får vi knappt ett i månaden. Nu börjar de spela ett nytt spel innan de ens avklarat ett annat. Tobyturner/Tobuscus/Tobygames = Kvalitet. Yogscast = Vi la ut videor för det var kul. Nu tjänar vi pengar så vi skiter på alla våra minecraft fans och spelar annat som vi aldrig klarar av! Och titta på deras skyrim playthrough, de babblar över alla dialoger, de säger onödiga saker HELA TIDEn de håller ALDRIG käft.

Robbaz var redan sponsrad innan han blev machinima partner, han la dock ut ok videor. Nu så ser man mest: Iwantmoneyandidontcareaboutvideoquality. När pengar blir inblandat så blir ofta videorna, kvaliten etc lidande. För, de kan slänga ut vadfan som helst, de får ju betalt oavsett!

Jag föreslår att du går tillbaka och kollar på deras wow-videos igen.
De snackar lika mycket skit då som de gör nu, skillnaden är vilket spel
de förgyller med sitt skitsnack. Passar deras babbel inte dig, fine,
sluta titta men gnäll fan inte på att de tjänar pengar. Folk kan se deras
klipp gratis och med tanke på hur många som fortfarande tittar på
alla deras filmklipp så förtjänar de allt en hacka. Att folk inte ska kunna
tjäna pengar utan att få skit ett fan ett under. Om man jobbar på
BK/McDonalds eller med städning, är man pengahora då med?
Låter tbh mest som att du är avundsjuk på att de kan tjäna pengar
genom att göra något de tycker är kul.

Gällande Yogscast svar så.. tja de tog väl den värdiga vägen och
kastade skit på Notch genom att inte kasta skit. Yogscast>Notch atm imo.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Avstängd

Haha jämföra en hobby med ett riktigt jobb.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Bara jag som faktiskt tycker att Robbaz är grymt rolig? Viking nipples för fan!!

Permalänk
Medlem

Det är ju yogscasts babblande som är själva underhållningen.

Det jag menade tidigare att det är inte speciellt proffisionellt att gå ut på twitter till hela världen och kasta skit på folk. Har man problem med att arbeta med folk så tar man upp det personligen med dem. Notch har betett sig som en trilskande 12 åring i det här fallet.
Han har iofs bett om ursäkt efteråt men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Precis som alla som spelar cod ser activion som gudar, dice är gud för alla som spelar bf3 osv osv osv, man kan hålla på så i evigheter...

Enorm skillnad mellan en enskild person och ett stort företag. Minecraft communityt måste vara det mest omogna och patetiska spelcommunityt som finns tyvärr (Givetvis med undantag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är ju yogscasts babblande som är själva underhållningen.

Det jag menade tidigare att det är inte speciellt proffisionellt att gå ut på twitter till hela världen och kasta skit på folk. Har man problem med att arbeta med folk så tar man upp det personligen med dem. Notch har betett sig som en trilskande 12 åring i det här fallet.
Han har iofs bett om ursäkt efteråt men ändå.

↑ This, gillar verkligen inte notch och hans larviga beetende i detta.

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Precis som alla som spelar cod ser activion som gudar, dice är gud för alla som spelar bf3 osv osv osv, man kan hålla på så i evigheter...

ja varför man nu vill avguda utgivare ^^.

men minecraft folket är nog värre tycker jag... eller var iaf innan för ett tag sen. spec när de trodde de ägde notch.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Är inte Notch typ trollens troll?

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Skrivet av jamakika:

Dom är ganska onda, det är pengar som gäller och om dom inte får cash så kommer dem inte. De är super giriga och assholes mot andra

Hörde det från ett par kompisar på bussen häromdan. Jag var, hur ska man säga det, "stunned" :o. Tänkte "men vafan, kan simon, den luddiga dunderklumpen vara så ond och girig?". Totalbiscuit har som sagt skrivit lite om ämnet, http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/mkjci/hate_insults...

Visa signatur

Spelar för tillfället Skyrim och BF3

Är aktiv på Youtube, Funnyjunk, Facebook och andra sociala medier.

DHW 2011 [X]

Permalänk
Medlem

Älskar Yogscasts!
Det bästa är helt klart deras åh so goa dialekt!

Min personliga favorit! Simons skrik när han ser söta saker är oslagbart!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |