Haha yogscast för evigt utkastade från Minecon.

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta information om detta i form av uttalanden från vettiga personer och filmer från minecon.
Det verkar som att bilden av ett snobbigt och jobbigt Yogcast verkar vara överdrivet. Och att Notch bad om ursäkt tyder också på detta.
Svordomar kan jag förstå då jag själv är en som använder svordomar rätt mycket i mitt pratande språk och lätt slänger ur mig lite olämpliga saker ibland i närheten av små.
Yogcast verkar ha skött sig helt ok och deras tid på scenen tycker då jag var riktigt bra. Om jag skulle åkt till minecon hade jag inte velat höra dom babbla om deras framgångsaga eller nått orelaterat till minecraft och sånt utan ser hellre det dom visa, filmer och skoj på minecraft saker.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk

Jag har svårt att se hur Yogscast skulle kunna ha två personligheter, en där de är de skämtsamma och vänliga britterna som svär en aning för mycket (inte mer än mig eller många andra jag känner dock), och en där de är dessa snobbar som beter sig som att de är bäst i världen som Notch beskriver.

Den personligheten som Notch beskriver skulle ha sluppit igenom i något av alla dessa Youtube-klipp de har lagt upp, men jag har personligen aldrig sett ett enda tecken på det. Att de skulle kunna dölja den såväl är inte möjligt, såvida de inte är schizofrena psykopater vilket jag också har extremt svårt att se.

Vilket jag dock har sett är i t.ex. Yogscast intervju med Notch, är att Notch kan bete sig som ett as och förolämpa andra utan orsak, t.ex. när han pratar om hur man brukar k****a Simons morsa. Simon tar det dock väl och börjar inte slänga käft tillbaka mot Notch. Hade Simon nu varit denna diva som Notch beskrev tror jag nog att varken Simon eller Lewis hade hanterat den förolämpningen på det bra sättet som de gjorde.

Sen är det väl klart att de vill tjäna pengar på sina Youtube-klipp. De lägger ner en massa tid på att göra dom och pengarna de får från reklam går inte ur våra fickor utan från Googles, så förstår inte varför folk håller på att klaga över detta.

Jag tycker om både Notch och gänget bakom Yogscast, så det är synd att se att det skulle behöva bli såhär. Notch har även själv gått ut med att han aldrig ens pratade med dem förutom under intervjun och att han agerade efter de rykten han hört (källkritik Notch, källkritik!). Han sa även att han överreagerade på det hela och bad om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Du är medveten om att du kommer att bli avstängd om du fortsätter på detta viset!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Du är medveten om att du kommer att bli avstängd om du fortsätter på detta viset!?

han gör bara nytt acc, hans gamla va krigaren109

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av holin59:

Älskar Yogscasts!
Det bästa är helt klart deras åh so goa dialekt!

Min personliga favorit! Simons skrik när han ser söta saker är oslagbart!

Deras dialekter är bara jobbiga, vill du ha skön lirare? Helloween4545.
Sedan verkar deras IQ vara relativt låg, de klarade knappt av att lösa pussel i deras egenskapade Israphel(samt custom, tvungna att fuska till sig TNT etc) eller portal 2 ! ;D

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Vafan? Är helt chockad!? Aldrig sett den sidan hos dom...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag tycker simon och lewis är helt okej, särskilt simons muppiga ljud.. Synd att folk ska tycka illa om Notch för att han inte vill göra precis som yogscast vill..

Permalänk
Medlem

Hur gamla är dem egentligen?

Permalänk
Medlem

Dom är några riktiga rebeller dom där!

Permalänk
Medlem

SoI fanboys på Swec... fml!

Visa signatur

Mobo: Asus M5A97 Processor: Amd fx 6100 Minnen: Corsair XMS3 8GB Grafikkort: Sapphire Radeon hd 7850 HDD: 500GB 7200rpm Nätagg: Corsair CX600

Permalänk
Medlem
Skrivet av LöparnN:

SoI fanboys på Swec... fml!

Varför ¨skriva i en 2 månaders gammal post? + vad rör det dig om folk gillar Soi? Aldrig någon som pratar om det på swec ändå...

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Nej, du är ju pantad

Visa signatur

I rikets namn.