Ubisoft skrotar Ghost Recon Future Soldier för PC på grund av piratkopiering

Permalänk
Medlem

sämsta anledningen ever, de kanske har kommit fram till att vi inte vill spela skit portningar ?

Permalänk
Medlem

Finns ett par problem, de räknar 1 nerladdning som 1 förlorad försäljning, vilket aldrig stämmer.
De vill inte porta till PC för de vet att det skulle bli skit, mycket lättare att göra ett 640P spel till Xbox, bara klippa och klistra från paint.
Och om "95%" laddar ner deras spel, kanske, bara KANSKE de borde fatta att igen vill ha skiten? :/

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att 95% är ens nära sanningen.

Och även om det vore det så skulle minst 85% av dom 95 aldrig ha köpt det om det kostat pengar (lika väl grundad siffra som den i artikeln).

Är det bara jag som tänker att piratkopiering kan ha en positiv effekt (förutom den uppenbara negativa)? Alltså att många får tillfälle att testa spel, lära känna deras varumärken osv.

Känns som att det bara är folk som har knapert med pengar eller som tvivlar på om produkten är värd pengarna som piratkopierar majoriteten av sina spel (dvs personer som ändå inte skulle ha köpt det).

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Bra spel köps, online spel köps, dåliga generiska ubisoft spel laddas ner och testas i några minuter.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Själv är jag alldeles för slö för att orka ladda ner spel.. Köper de jag vill ha numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Har spelat lite tidigare ghost recon spel, helt värdelösa, inte i närheten värda sitt pris. Klart att ingen kommer köpa ett dåligt spel.

Permalänk
Medlem

Vårat eget fel tyvärr, jävligt synd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Bra spel köps, online spel köps, dåliga generiska ubisoft spel laddas ner och testas i några minuter.

+1 - skulle aldrig ladda ner något Battlefield spel tex.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk

Tråkig utveckling detta. Känns som att allt mer resurser läggs på konsolerna nuförtiden.

EDIT: Här är ett citat saxat från Gamereactor.

"Sebastien Arnoult är producent för Ghost Recon Online och han tippar att ungefär 95% av konsumenterna skulle piratkopiera Ghost Recon: Future Soldier på PC om det hade släppts där"

Alltså gissar han till sig siffran.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag visste det!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Asså, 90% av alla spel som kommer ut idag är inte ens värda en nerladdning, inte värd min tid att spela ut.
Gör man ett bra spel, folk kommer garanterat att köpa det och de kommer få sina pengar, men som med allt nu för tiden är det pengarpengarpengar och alltid billigaste utvägen, vilket oftast resulterar i skit produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Har spelat lite tidigare ghost recon spel, helt värdelösa, inte i närheten värda sitt pris. Klart att ingen kommer köpa ett dåligt spel.

jag såg fram emot spelet. Misstänker att det fanns fler som såg fram emot ännu en del av ghost recon serien.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Har faktiskt köpet 3 spel av dem, inte en enda kör jag "lagligt". Dvs, installerar med skiva men använder piratat crack för att slippa skiten med nätet

Skillnaden är att, dem har inte satsat på PC-marknaden alls, dem gör ett spel till PS3, portar svindåligt, och släpper det. Klart att folk inte vill betala pengar för det?

Då kan man jämföra, med vad som händer om man lägger lite blod svett och tårar i ett spel = (BF3) = 10 miljoner sålda ex efter 2 veckor Folk måste fatta, gör man det inte bra, så kommer man heller inte få pengar för det. Om man gör ett skitbra spel så kommer folk som kanske laddar hem att inse att...det faktiskt kommer vara värt de x hundra kronor för att få njuta lite mer!

Håller med fullständigt.Varför skulle en pc-spelare köpa usla konsol portningar.Ubisoft mfl lär sej aldrig.Det är lättare att skylla på pirater än att rannsaka sej själva dvs släpp ngt som pc-spelare tycker är värt att betala för.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vårat eget fel tyvärr, jävligt synd!

Knappast, skulle köpt spel om de inte haft online-checkar eller aktiveringar, men nu gör jag inte det.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

BULLSHIT

"95 procent av kunderna piratkopierar"
Hur kan dom veta att 95 av sina egna kunder piratkopierar?
Det är ju fan värre på konsolerna än PC, bara att låna ut skivan till 34pers legit!

De säger ju egentligen inte att 95% av alla kunder piratkopierar, det är lite fel tolkat av Sweclockers tycker jag. Vad de egentligen säger är att om de bara portar spelet från konsol utan att anstränga sig så kommer 95% av deras "kunder" att piratkopiera spelet. I princip så erkänner de alltså att deras konsolportade spel är skräp som ingen vill köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Knappast, skulle köpt spel om de inte haft online-checkar eller aktiveringar, men nu gör jag inte det.

Och innan online-checksen kom igång så köpte pc-spelaren ändå inte spelen. Finns alltid orsaker till att inte köpa något. Det är enbart ens egna moral som påverkar om man vill spendera 400 på en produkt eller ta det 4free.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Varför gör man inte bara spelet internetberoende. Även för campaign. Tvinga användaren hela tiden spela på servrar som kollar koder och innehåll. Då kan dem nog säkert sänka priserna också med tanke på att alla måste betala. Kanske gynnar båda grupperna då man kanske väcker liv i multiplayerspelande som normalt inte hade funnits.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Inte så jävla konstigt att folk piratar deras spel när de gjort det omöjligt att spela den köpta versionen.

Hoppas dock innerligt att alla som spelar Ubisoftspel piratat åker fast, enbart för att det borde vara brottsligt att ha så dålig smak.

Dude, Settlers!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Dom är ju i alla fall väldigt optimistiska när dom anser att dessa 95% ändå är deras kunder, men det låter väl bättre än att säga att det bara är 5% som köper våra värdelösa spel vars DRM kommer från helvetet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Folk här verkar leva i någon bubbla. Det är ju klart som fan piratkopieringen minskar försäljningen, att tro något annat är ... snurrigt.
Faktum är att utan piratkopiering hade försäljningen varit högre (säger INTE att det råder ett 1:1 förhållande mellan nerladdning och förlorad försäljning men kanske 3:1 eller 5:1, vem vet?), det går inte snurra sig ur oavsett hur mycket man försöker rationalisera (sitt eget fultankande?) det .

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Tycker det luktar lite bullshit. Sedan personligen så skulle jag varken köpa eller ladda ned det dära seplet!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

..och 93% av all statistik är påhittad.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mormis:

Bra spel köps, online spel köps, dåliga generiska ubisoft spel laddas ner och testas i några minuter.

Word!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Dude, Settlers!

Settlers skapades av Blue Byte, inte av UbiSoft.

Skrivet av astrob0y:

Och innan online-checksen kom igång så köpte pc-spelaren ändå inte spelen. Finns alltid orsaker till att inte köpa något. Det är enbart ens egna moral som påverkar om man vill spendera 400 på en produkt eller ta det 4free.

Jag köpte PC-spel tidigare, nu köper jag inte. Jag köper fortfarande konsolspel. Vet att många andra gjort på samma sätt. Min moral tillåter inte att jag betalar för DRM-skyddat skit.

Sen finns det förstås alltid personer som aldrig skulle ha köpt, men de spelar ju ingen roll, de är inte ens potentiella kunder.

Ungefär som när CD-skivorna försvann, man jagade bort sina sista kunder genom att förstöra CD-skivorna med äckliga skydd som gjorde att de fungerade sämre än piratkopior. Exakt samma sak som EA och Ubisoft håller på med nu.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Helvete, då. Såg fram emot massdöd med en kompanjon vid min sida!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Varför gör man inte bara spelet internetberoende. Även för campaign. Tvinga användaren hela tiden spela på servrar som kollar koder och innehåll. Då kan dem nog säkert sänka priserna också med tanke på att alla måste betala. Kanske gynnar båda grupperna då man kanske väcker liv i multiplayerspelande som normalt inte hade funnits.

/s

Det är väl lite så de gör, vilket är rent ut sagt idiotiskt.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Att dem aldrig stannat och funderat på "Varför laddar alla hem just våra spel?"

Enkelt svar: För dåliga för att lägga pengar på...

Jag håller med till 100%. Bra sagt.

Så går det också när man straffar de kunder som faktiskt köper deras spel. Ubisoft kan vara spelvärldens mest korkade företag just nu. Att pirater får en bättre produkt än trogna kunder är så jävla sjukt. Skämmes, tammefaan!

Jag har slutat köpa deras PC-spel, må tilläggas. Men det är inget jag lider av, för Ubisoft är ingen Blizzard, Bethesda eller CDProjekt. Jag har bättre spel att spela.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

satan så dålig smak jag har som gillar ubisofts spel. Och nej, jag har inte haft något bekymmer med deras online drm.
AC serien
POP serien
GR serien
Far cry
Rayman
Splinter cell

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ubisoft fail igen.
De måste ju inse att deras spel inte är så väldans roliga. Folk jag känner köper ju nästan alltid alla spel de gillar.

Permalänk
Inaktiv

95 % ahahaha omg!! Kanske 95 % av kunderna spelar BATTLEFIELD 3 som dem köpt. Folk spelar och fastnar för mmorpg. Då har inte tid för skit spel som ghost recon. Ska bojkotta Ubisoft från och med nu. Att ett företag ljuger bara sådär är oacceptabelt.