Frågelådan med Jonas och Emil

Permalänk
Medlem

Fattade jag rätt om 6990 och 590 också har MS (eftersom dom har dual-GPU)? Men har man tillräckligt hög FPS märker man inte av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Fast de är ju tydligen inte särskilt bekväma

Nepp, men jag måste ha dom ändå

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Lider inte utav Microstuttering med mina Gigabyte 6850 CF (I alla fall inte i BF3 och MW3). Hade jag dock vetat att BF3 hade ätit så mycket grafikminne hade jag köpt ett Singel Gtx 570 istället.. :/

Permalänk
Medlem

Bra initiativ med frågelådan, alltid lika roligt att sitta en fredag på jobbet och kolla på er när man har lite att göra

Ang microstuddering, personligen har jag inte stött på desto mer problem med detta, kör dubbla XFX 6950 2gb Dualfan och
på en hel spelkväll kan det hända en gång att det dyker upp, planerar dock på att uppgradera systemet med ett till kort också, får hoppas det försvinner helt då

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Haha, jag minns min besvikelse första gången jag satte mig i likadana påsar, det ser så bekvämt och gött ut men det är det fan inte.

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Så sett videon och dags och komma med mina tankar kring microstuttering.

Kör GTX 460 SLI. Har upplevt microstuttering fast ytterst sällan (i stora mängder) och bara när GPU:erna stått på randen till 100% användning. Då jag kör med vsync så ligger de sällan på 100%. Sen har jag väl spelat grovt mycket färre spel än testpanelen så kan t.ex. inte yttra mig om hur det är i farcry 2.

Vsync och triple-buffering kör jag personligen utan att bry mig om sirapsmus. Noterar att den är lite släpig men bryr mig sällan. Kanske därför SLI känns som en lyckad investering för mig.

Jag kör också GTX 460 SLI och kan inte påstå jag upplevt så mycket microstuttering i Battleifeld 3 heller, må vara att jag kanske är okänslig för det. Kör också med Vsync på samt triple-buffering vilket är på och kan inte heller där påstå jag känt så mycket utav sirapsmusen. Jag kan bara säga att SLI varit en bra upplevelse för mig än så länge och kommer vara det framåt mars när de nya korten kommer.

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk
Inaktiv

Ett bra initiativ att ha en frågelåda.

Permalänk
Medlem

Sa han "Bärtelfield 3"?! Lite som när jag var liten och trodde Mortal Combat hette Morten Comeback!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt bra! Ser fram emot nästa video!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Sitta på dreamhack med en stor kopp te och kolla på frågelådan <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Nepp, men jag måste ha dom ändå

Fatboy heter dem: Mulliga kuddar^^

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk

Seriöst, jag fick värsta URGE att köpa en sån påse när jag såg den i början, sen i slutet: SUPERDISS x2000, så det blir det inget av.

Väldigt kul att ni tog upp Microstuttering, jag var super nära på att köpa två kort istället för ett 580, men nu vart det 580, och tur det =P
Jag kan minnas microstuttering problem från mina förra kort, men jag upplevde det inte som något obehagligt eller nå, men när jag kollar på min kompis skärm med lite mer fokus så märker man lite grann, sen om man kommer att tänka på det så kommer det nog märkas ännu mer, så jag tror inte jag ska nämna det åt honom, det hade vart som att säga, men hör du inte klockan när du lägger dig för att sova? så kommer man helt plötsligt ligga och lyssna på den där jäkla klockan hela natten!

Skrivet av KorvMos:

Woot, kan man flyga med dom, måste köpa och ta med familjen på en flygtur, använder taket som startbana!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

I BF3 har man helt klart märkt av Micro Stuttering. Läs 2xHD6950. Framöver lär jag snegla över ett singelkort från nVidia i den översta klassen.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Samma grafikkort, sen olika tillverka och kylare e skit samma.

Inte 560 med 560 Ti
inte 6770 med 5770. Måste ha samma grafikkortsnamn helt enkelt Lätt att filtrera om det är svårt (på hemsidor)

Bra video

Du kan inte ha samma kort i två olika pci:e slots, svenska failure xD

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

"ja vi testar grafikkort just nu" säger Emil, vad är det för kort dom pillar med?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

I BF3 har man helt klart märkt av Micro Stuttering. Läs 2xHD6950. Framöver lär jag snegla över ett singelkort från nVidia i den översta klassen.

Eller så väntar du på nästa generation AMD kort som inte är så långt ifrån.

Permalänk
Medlem

Bra info.

En tackar.

C

Permalänk
Skrivet av wartech:

"ja vi testar grafikkort just nu" säger Emil, vad är det för kort dom pillar med?

7000 serien såklart. Kanske inte

Permalänk
Medlem

Hmmm ni snuddade vid ämnet: Löser VSYNC=ON problemet med Microstuttering eller ej?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med nyare grafikkort. Men microstuttering var som mest påtagligt för mig med dubbla hd4850 i "Canyon Flight" i 3dmark06, när skeppet kommer flygandes från sidan samtidigt som kameran sakta panorerar. Trots hög fps så upplevdes det extremt mycket. Ni som inte ser microstuttering kan ju alltid testköra 3dmark06 och se hur ni upplever det. I crysis upplevde jag det inte dock.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Schysst.. Har själv märkt av MS med 2xGTX 295 och 2x5870 i dom flesta spel dock inte med mina 2xGTX 580 som jag kör med nu. Kan säga att med 1st GTX 295 fick jag med MS framför allt i WoW märktes det väldigt tydligt va som att spela med 10FPS typ inget kul.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Borde komma något standardiserat mått som kan ge en bättre bild av hur pass bra det faktiskt flyter. T ex antal bilder som uppdateras långsammare än 20-30 ms.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

7000 serien såklart. Kanske inte

tänkte och hoppas på det

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Vad fan är det för soffa? ._. behöver en.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Var fan köper man en sån STOR KUDDE! :S HAHA

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Det här med Trippelbuffering

Om man har ett singel-grafikkort som jag (6970). Nu märkte jag att jag hade trippelbuffering på i inställningarna på CCC, kommer det spela någon roll på min FPS i spel eller liknande?

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Medlem

Jag tvingar v-sync och triple buffering i D3DOverrider på mitt 4870 x2, upplever inga problem med microstuttering eller input lag

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Vad fan är det för soffa? ._. behöver en.

Skrivet av Palme_570:

Var fan köper man en sån STOR KUDDE! :S HAHA

"Fat boy"

Hade såna i skolan, beroendeframkallande men man blir som en säck potatis

OnT: Jag har aldrig upplevt MS med den datorn jag har nu, det enda jag märkt laggar mer med två grafikkort är Skyrim.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woods:

Du kan inte ha samma kort i två olika pci:e slots, svenska failure xD

va ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

"ja vi testar grafikkort just nu" säger Emil, vad är det för kort dom pillar med?

Jag skulle gissa på Geforce GTX560ti 448core
Den lanseras ju nu på tisdag den 29 november