tips till en noob i modern warfare 3

Permalänk
Medlem

tips till en noob i modern warfare 3

Jag känner mig alltid så dålig när jag kör modern warfare 3 lyckas aldrig plocka killstreaks, dödar högst 2 på rak sen tar det stopp. Jag vet att det finns support killstreak å borde ju passa mig, men hade varit kul att inte behöva använda de.

Så hur gör jag för att bli bra?

Permalänk
Medlem

Spela massa Quake 3 arena eller Quake live

Permalänk
Medlem

Kolla youtube, brukar finnas lite guider och tips. Annars är det bara att nöta på så kommer det med tiden.
Tycker CS 1.6 är en bra grund att stå på, behärskar man de lär man sig väldigt snabbt allt annat. Men säkert svårare för dig att lära dig de än mw3.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Börja med låga killstreaks och jobba dig uppåt.
Ett tips är ju att ofta hålla sig i kanter på byggnader och liknande då du
kan ha mer översikt på ett område och att folk inte skjuter ner dig från alla möjliga håll.

Permalänk
Medlem

Ett tips som hjälpte mig väldigt mycket: "Don't sprint around corners"

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vardagsrum:

Ett tips som hjälpte mig väldigt mycket: "Don't sprint around corners"

pfft

man skall springa i full fart hela tiden, även ut bakom hörn, då skuttar man, snurrar i luften o sätter ett headshot på töntarna som ligger o kryper som små värdelösa maskar bakom hörnet.

Sedan som ngn sa, varför inte spela qauke live. Gratis ( mig veterligt ) samt att det är ett riktigt on line lir. Mw3 är vad jag förstått ingen höjdare med i stort sett tomma dedi servrar och kvar är det sketna per to per ( eller vad nu skiten kalls ) vilket ju verkligen inte är någon höjdare.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte spelat MW2 eller MW3, men i alla föregående CoD-spel tycker jag att det har varit viktigt att lyssna. Du måste självklart spela med lurar eller ett perfekt positionerat surround-system för att kunna lita på det du hör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag känner mig alltid så dålig när jag kör modern warfare 3 lyckas aldrig plocka killstreaks, dödar högst 2 på rak sen tar det stopp. Jag vet att det finns support killstreak å borde ju passa mig, men hade varit kul att inte behöva använda de.

Så hur gör jag för att bli bra?

Spela endast sniper och lär dig quickscoopa, efter några månaders övning kan du döda motståndarna hur lätt som helst.(En bra quickscooper dödar shotgun-killar i closerange)

http://www.youtube.com/watch?v=ZF1LYKSQdxE Denna killen har bara spelat några dagar men ändå så är han redan bra^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Sprinta mindre och håll till utkanterna av banan. Arbeta dig framåt. Spela med uav.

Vilket game mode spelar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

P90 med sleight of hand, assain samt steady aim - tuta å köra

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Det är bara nöta nöta nöta nöta.... bästa är att bara nöta ett vapen under lång tid då lär du dig reload time i micro sec och du vet precis hur du ska sikta med hip fire

Permalänk
Medlem

Kör lite taktiskt camping tills du har fått bättre aim är mitt tips! Det var så jag började, senast jag spelade ett cod spel hade jag runt 2-2.5 i KD innan Jag förälskade mig i BF serien! Allting tack taktisk camping i början:P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Spela endast sniper och lär dig quickscoopa, efter några månaders övning kan du döda motståndarna hur lätt som helst.(En bra quickscooper dödar shotgun-killar i closerange)

http://www.youtube.com/watch?v=ZF1LYKSQdxE Denna killen har bara spelat några dagar men ändå så är han redan bra^^

Den snubben kör på 360, 360 är sjukt mycket lättare =.=

MEN: support är bra, även om du kan dra 25 i killstreak själv så är fortf. support bra, p.g.a stealthbomber

Permalänk

Här får du några tips:

Lär dig banorna utantill...om du vet var du är och vart du är på väg då får du fler kills.
Skit i alla bling -bling till vapnen...använd "vanliga sikten" och försök sikta högt...helst mot huvudet (de dör snabbare då)
(visst det är svårt i början...men när du lärt dig då blir du kung och kan då ta mer användbara tillval)
Stå aldrig stilla...jag rör mig alltid lite i sidled...så vid ett möte så dödar jag alltid fienden först (de flesta står stilla och skjuter)
Lär dig använda kniven...speciellt vid trängda situationer (många blir paralyserade och börjar skjuta hejvilt)
Man får alltid fler kills om man rör sig...fler än man får vid camping.
Lär dig läsa radarn...väldigt bra hjälpmedel (en kille kallade mig cheater eftersom han inte fattade varför jag alltid visste var han campade...jag tittade bara på radarn )
Lär dig dina kontroller så att du kan utantill...måste sitta i ryggmärgen!
Kolla på radarn var fienden är..spring inte tillsammans med de andra i laget...försök ta fienden med överraskning....gärna i ryggen:)
Jag använder alltid "sleigt of hand" vilket innebär att jag laddar om mkt snabbare...så ofta när skotten tar slut samtidigt för mig och fienden går jag vinnande ur striden eftersom jag laddar om snabbast:)

Detta är mina tips hur du blir bättre på att spela Cod...!

Edit: en sak till....skaffa ett riktigt headset (själv kör jag med Logitech G35)...det är ett enormt övertag att höra fienden före de hör dig!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

ja.. inlägget ovan tog väl upp precis hur jag tänkt säga det också..

Bestäm dig för ett vapen som du bara kör några timmar, byt inte runt en massa och fåna dig utan lär dig detta vapnet ordentyligt.
Domination tycker jag är superbt att börja lira just för att man får springa runt mycket och det är stora skyltar till viken flagga du ska röra dig till, stå bara aldrig stilla, så lär man sig inga banor, med tiden börjar man veta exakt från vilka håll man kan förvänta sig en elak kille komma, om du behöver så kan du ju gå omkring en hel del med snoken ner i siktet om kordinationen inte ännu tillåter annat..

när man kan banorna och har lite känsla för vapnet blir allt mycket lättare, det svåraste enligt mig är att veta när det är bäst att ladda om, efter men skjutit två fiender eller kanske försöka på en tredje.

ljuddämparen är extremt anvbändbar på m4a1 också, det är ett riktigt ryggskjutartillbehör, anpassat väl för oss som inte har is nog i magen att ta en elaking framifrån!

Edit: jag ser mina stavfel, orkar inte rätta på dom!

Permalänk
Medlem

Det absolut viktigaste är att kunna banan, samt kunna hålla koll på Uav, lyssna efter fotsteg osv. Vem som helst kan skjuta någon i ryggen, man kan aldrig vara säker på att vinna en 1vs1 strid rakt framifrån. Hål dig i utkanten av banorna och håll reda på dina kompisars spawn, håll alltid ryggen fri.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Använd Support package. Arbeta dej uppåt mot "advanced uav" senare "Stealth bomber" (14 kills totalt). Använd först advanced uav följt av stealth bomber - works like a charm

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av P3.se:

Domination tycker jag är superbt att börja lira just för att man får springa runt mycket och det är stora skyltar till viken flagga du ska röra dig till, stå bara aldrig stilla, så lär man sig inga banor, med tiden börjar man veta exakt från vilka håll man kan förvänta sig en elak kille komma, om du behöver så kan du ju gå omkring en hel del med snoken ner i siktet om kordinationen inte ännu tillåter annat..

Edit: jag ser mina stavfel, orkar inte rätta på dom!

OT: Det skulle se mycket trevliga ut i forumet om folk orkade rätta sina stavfel.

Domination är dock enligt mina erfarenheter ganska skadat i MW om man inte lirar i ett Party med ett par polare. För man måste ha lite samarbete i det för att lyckas, för om alla springer runt och kör sitt eget race så åker man bara på stryk och hur kul är det. Headquaters är bättre enligt mig då eftersom det är bara en punkt folk ska kuta åt och vakta, det fungerar faktiskt ganska bra utan att folk samarbetar så mycket även fast det är en fördel. Det är ett väldigt trevligt spelsätt, synd att de inte finns HC HQ i MW3 bara.

Rekommendationen är nog bara att övning ger färdighet som andra sagt, försök lär dig ett vapen som du trivs med. Försök undvika lasersiktet på vapnet, det går minst lika bra att använda vanligt sikte om man övar och då har man tillgång till andra perks på vapnet. Reflexer är väldigt viktiga i MW eftersom det går fort och mycket närstrider. Kill Confirm är ett spelsätt som gör att folk inte campar så mycket utan springer runt och det blir mycket närstrider att öva på. Team DeathMatch fungerar väldigt bra om man vill försöka lära sig och smyga runt och campa lite. Försök hitta den spelstilen som passar dig bäst.

Permalänk
Medlem

Spela mycket. Efter mina 300 timmar i BO gick jag aldrig under 2 i K/D.

Edit: Åh, MW3 suger något fruktansvärt också. Kan vara därför - det är helt enkelt för dåligt/tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Spela mycket. Efter mina 300 timmar i BO gick jag aldrig under 2 i K/D.

Edit: Åh, MW3 suger något fruktansvärt också. Kan vara därför - det är helt enkelt för dåligt/tråkigt.

Så mycke kan de ju inte suga jämfört med BF3 eftersom de är andra gången du är inne å svarar i en MW3 tråd, kan de va så att du inte ens äger BF3 men låtsats bara för att få hänga med "inne gänget".

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Jag har personligen inte köpt MW3. Men jag brukade sätta nukes med bara haglet. Sprintspec. Harrier>gunner>nuke.

Med detta vill jag ha sagt, jag sprintade runt som en dåre. Mycket knivande, mycket komma upp i ryggen på folk + att jag höll till i mestadels trånga utrymmen för att komma riktigt nära inpå med haglet.

Jag kör samma sätt i BF3. lite svårare, men det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Så mycke kan de ju inte suga jämfört med BF3 eftersom de är andra gången du är inne å svarar i en MW3 tråd, kan de va så att du inte ens äger BF3 men låtsats bara för att få hänga med "inne gänget".

Vill du ha kort på skivorna? Dessutom gillar/gillade jag CoD och är därför intresserad av Mw3 på sätt och vis också. Även om, jämfört med BF3 det är jättedåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Vill du ha kort på skivorna? Dessutom gillar/gillade jag CoD och är därför intresserad av Mw3 på sätt och vis också. Även om, jämfört med BF3 det är jättedåligt.

Men snälla, om man tycker någonting är dålig och man samtidigt har hittat något bättre, hur kan man då va intresserad av de sämre? De betyder ju bara att du egentligen tycker motsatsen, men inte vill stå för de...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Men snälla, om man tycker någonting är dålig och man samtidigt har hittat något bättre, hur kan man då va intresserad av de sämre? De betyder ju bara att du egentligen tycker motsatsen, men inte vill stå för de...

Har 52min spelat på MW3 och cirkus 25h på BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

pfft

man skall springa i full fart hela tiden, även ut bakom hörn, då skuttar man, snurrar i luften o sätter ett headshot på töntarna som ligger o kryper som små värdelösa maskar bakom hörnet.

Sedan som ngn sa, varför inte spela qauke live. Gratis ( mig veterligt ) samt att det är ett riktigt on line lir. Mw3 är vad jag förstått ingen höjdare med i stort sett tomma dedi servrar och kvar är det sketna per to per ( eller vad nu skiten kalls ) vilket ju verkligen inte är någon höjdare.

Det är så sjukt lätt att döda sånna som dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Har 52min spelat på MW3 och cirkus 25h på BF3.

Tycker inte att man kan bedöma hur bra eller dåligt ett spel är efter 52 minuter, seriöst.

OnT: Ta det lite lugnt, stressa inte. Nu säger jag inte att du ska campa och bara stanna på ett ställe men du behöver inte springa runt hörn t.ex. Ser du en fiende som gömmer sig så avvakta lite, försök få han att komma till dig. Använd dina granater hela tiden, detsamma gäller med flash/stuns. Är det mindre maps så använder du SMG/Shotguns och är det någon av de lite större så kör du en klass med AR. Spela spela spela och viktigast av allt är att ha roligt. Sitt inte och tryck upp din scoreboard hela tiden utan slappna av och...ha roligt!

Vill du använda assault killstreaks så kan du köra på UAV som kommer hjälpa dig att bygga upp till en predator som du i sin tur hjälper dig att få en helikopter.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Skippa MW3 och lira cod4 istället. På med musik i högsta volym och sen springer du bara!

Permalänk
Skrivet av lba:

Skippa MW3 och lira cod4 istället. På med musik i högsta volym och sen springer du bara!

Du har rätt...är man kung på Cod4 så blir man kung på resten av cod-serien...jag såg till att låsa upp alla guldvapen direkt...då blir man allround och kan använda vilket vapen som helst! Kniven är dock jävligt viktigt:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Har 52min spelat på MW3 och cirkus 25h på BF3.

Bra att du kan bestämma dig för att MW3 suger efter 52min spelat då du knappt har gått upp i level och fått några perks , vapen m.m MW3 blir inte riktigt kul förrän typ lvl 40-.-

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

BF3-fanboys...hm...lämna oss codare i fred:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb