Vilket grafik kort är bäst för Flight Simulator X?

Permalänk
Medlem

Vilket grafik kort är bäst för Flight Simulator X?

Hejsan

Nu är jag rätt trött på AMD kort... Kör massor av spel som är mer baserad på GeForce kort. Det märker jag tydligt när jag ska köra flight simulator x t.ex.
Jag har betydligt kraven för att köra FSX i max grafik inställningar utan problem om man kollar hårdvaran. Men kan inte mer än att köra på halva grafik
inställningar utan att få dålig FPS...
Jag är väldigt noga med att det ska vara så bra grafik som möjligt då jag kör med REX och vill njuta av miljön fullt ut, utan dålig Frame.

Min dator

Intel Core i7 2600k 4.6 GHz
Crossfire XFX Radeon HD 6870 1Gb
Corsair 8 GB RAM
ASRock P67 Extreme 4
Fractal Design 1000W
Intel 40 GB SSD
Samsung 1 TB HDD

Kraven för Flight Simulator X
Pentium 4/Athlon 2.4 GHz eller bättre
512 GB RAM för Windows 7
Nvidia GeForce 6800 eller bättre
256 Mb grafikminne eller bättre

Har hört att Intel Core i7 2600k ska vara den bästa processorn idag för Flight Simulator X och ram och allt annat ser bra ut, utom korten. De rekommenderar Nvidia kort för Flight Simulator X, kan det stämma? Kan det bli bättre med Nvidia grafik kort istället för mina AMD kort? Vilket Nvidia kort är bäst i dag för Flight Simulator X?

Mvh SKOGGY

Permalänk

Det är mycket möjligt att ett Nvidia kort skulle fungera bättre med spelet men jag tror att det största problemet ligger i att du har ett för svagt kort. Se mitt kort t.ex. Radeon kort men klarar troligtvis av spelet galant. Känner du att du vill ha ett Geforce så satsa på två st 560 TI med 2GB minne eller ett GTX 580 med 3GB minne (Minnesmängden för att vara framtidssäker, vill du inte vara det ta 1GB respektive 1.5GB versionerna)

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halfheart:

Det är mycket möjligt att ett Nvidia kort skulle fungera bättre med spelet men jag tror att det största problemet ligger i att du har ett för svagt kort. Se mitt kort t.ex. Radeon kort men klarar troligtvis av spelet galant. Känner du att du vill ha ett Geforce så satsa på två st 560 TI med 2GB minne eller ett GTX 580 med 3GB minne (Minnesmängden för att vara framtidssäker, vill du inte vara det ta 1GB respektive 1.5GB versionerna)

Kan detta med crossfire ha något med dålig fps att göra... Det stämmer in rätt bra på fredagspanelens video klipp

Fast det var rätt dåligt med "1" kort också. Hos min gamla dator med ett HD 4870 gick det hur bra som hellst. Men med det nya HD 6870 gick det tyvärr inte lika bra. Då köpte jag ett till och skulle köra med crossfire så blev det inte bättre. Samma sak med GTA IV. Det flyter inte på som det ska där, och hört att det är ett spel baserat för Nvidia kort.

Permalänk

Jag tror inte de stora problemen ligger i microstutteringen för dig FPS mässigt.
Troligtvis är det inte aktiverat antingen i AMD:s mjukvara eller i spelets.
Brukar inte skilja jättemycket mellan Nvidia och geforce om korten ligger på samma prisnivå.

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem

Jadu, undra vad som behövs för att maxa Flight Simulator X med bra frame där efter.

Permalänk

FSX belastar mest CPU och det är svårt att maxa inställningarna oavsett CPU om du flyger över stora städer eller flygplatser. Hög klockfrekvens är nyckeln. Jag tror inte det skiljer något mellan ett 560 och ett 580 kort, tester pågår just nu. Man måste helt enkelt välja vad som är viktigt och beroende på varför man flyger. Sen måste där till vissa inställningar i FSX.CFG för att utnyttja CPU alla kärnor mm. Man kan använda gratistjänsten http://www.venetubo.com/fsx.html.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Skrivet av Skoggy:

Jadu, undra vad som behövs för att maxa Flight Simulator X med bra frame där efter.

Testa köra med bara ett 6870?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|