6970 eller vänta på 7000 serien?

Permalänk
Medlem

6970 eller vänta på 7000 serien?

Är sugen på att köpa detta kort från kompletthttp://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=616723

Är det dumt? Ska man vänta på 7000 serien i stället eller är detta ett vettigt köp?? Är ju referens design kylaren och denna skulle passa bra i min dator.

Permalänk
Medlem

Det vore ju bra om du skrev vad du har i dagsläget samt i så fall hur du upplever att det begränsar dig.
Har du behov i dagsläget så köp annars vänta, men förvänta dig inte att tillgången ska vara så hög i början.

Permalänk
Medlem

Just nu så sitter jag på ett 5750 vilket inte är så roligt i dagsläget med BF3 samt andra roliga releaser.

Nej Jag måste inte ha kortet nu, var mer kompletts erbjudande samt att det var referens modell..

Permalänk
Medlem

Ska du inte spela så varför köpa grafikkort?
Räkna inte med att 7000-serien kommer att finnas i butik förrän tidigt i Mars, vill du spela innan dess köp ett grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuppe:

Ska du inte spela så varför köpa grafikkort?
Räkna inte med att 7000-serien kommer att finnas i butik förrän tidigt i Mars, vill du spela innan dess köp ett grafikkort.

Jag står inför samma val, köpa ett 570 eller 6970. Eller vänta på 7000-serien, den ska ha "release" i januari men flera säger att man troligtvis inte kommer kunna få tag på ett kort förrän i mars.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Knuppe:

Ska du inte spela så varför köpa grafikkort?
Räkna inte med att 7000-serien kommer att finnas i butik förrän tidigt i Mars, vill du spela innan dess köp ett grafikkort.

Skrivet av mr_svahn:

Jag står inför samma val, köpa ett 570 eller 6970. Eller vänta på 7000-serien, den ska ha "release" i januari men flera säger att man troligtvis inte kommer kunna få tag på ett kort förrän i mars.

Samma sak sades om 6XXX serien, det var brist på kisel, dittan och dattan och att man skulle inte få tag på kort förens i Dec även om korten släpptes i sena Oktober. Jag fick mina två kort på release dagen, dessa kort hade jag beställt på komplett tre dagar innan. Så nej, jag tror detta är ett sätt för dom att få fler att "förhandsboka" grafikkort och driva upp hype.

EDIT: Även om du mot förmodan skulle måsta vänta tills Mars så skulle det ändå vara värt då korten kommer leverera dubbla prestandan för samma motsvarande peng som 6XXX serien.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Samma sak sades om 6XXX serien, det var brist på kisel, dittan och dattan och att man skulle inte få tag på kort förens i Dec även om korten släpptes i sena Oktober. Jag fick mina två kort på release dagen, dessa kort hade jag beställt på komplett tre dagar innan. Så nej, jag tror detta är ett sätt för dom att få fler att "förhandsboka" grafikkort och driva upp hype.

EDIT: Även om du mot förmodan skulle måsta vänta tills Mars så skulle det ändå vara värt då korten kommer leverera dubbla prestandan för samma motsvarande peng som 6XXX serien.

Hmmm då kanske man ska vänta ändå... vilka problem det ska va :S

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

EDIT: Även om du mot förmodan skulle måsta vänta tills Mars så skulle det ändå vara värt då korten kommer leverera dubbla prestandan för samma motsvarande peng som 6XXX serien.

Källa på den prestandaökningen??

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

EDIT: Även om du mot förmodan skulle måsta vänta tills Mars så skulle det ändå vara värt då korten kommer leverera dubbla prestandan för samma motsvarande peng som 6XXX serien.

Källa på ditt påstående? Finns nog inga tester än där dom har testat skillnaden mellan 6XXX och 7XXX.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Samma sak sades om 6XXX serien, det var brist på kisel, dittan och dattan och att man skulle inte få tag på kort förens i Dec även om korten släpptes i sena Oktober. Jag fick mina två kort på release dagen, dessa kort hade jag beställt på komplett tre dagar innan. Så nej, jag tror detta är ett sätt för dom att få fler att "förhandsboka" grafikkort och driva upp hype.

EDIT: Även om du mot förmodan skulle måsta vänta tills Mars så skulle det ändå vara värt då korten kommer leverera dubbla prestandan för samma motsvarande peng som 6XXX serien.

Lura inte i honom någon som inte stämmer

De stora skillnaden kommer vara endast bara vara en krympning mellan versionerna. Prestandaskillnaden kommer inte vara markant. Så mitt råd är att köpa nu, för 7000 serien kommer inte pilla upp så värst många fps.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Lura inte i honom någon som inte stämmer

De stora skillnaden kommer vara endast bara vara en krympning mellan versionerna. Prestandaskillnaden kommer inte vara markant. Så mitt råd är att köpa nu, för 7000 serien kommer inte pilla upp så värst många fps.

Källa på DET tack!
Hur vet du vad det är för prestanda på nya kortet (inte kort som bara krymps)??

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

Det som är sagt är det att 7000-seriens singel GPU-kort kommer vara bättre än 6990 som är dual-GPU. Mer än så har inte sagts afaik.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Lura inte i honom någon som inte stämmer

De stora skillnaden kommer vara endast bara vara en krympning mellan versionerna. Prestandaskillnaden kommer inte vara markant. Så mitt råd är att köpa nu, för 7000 serien kommer inte pilla upp så värst många fps.

Vid krympningstillfällen så brukar det bli en relativt märkbar skillnad, nu är det ju inte bara krympningen som är skillnaden; de byter ju minnestyp till XDR2 vilket är mycket snabbare än vad som används nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarasus:

Källa på den prestandaökningen??

Skrivet av Brainsplitter:

Källa på ditt påstående? Finns nog inga tester än där dom har testat skillnaden mellan 6XXX och 7XXX.

Skrivet av eparaggare:

Lura inte i honom någon som inte stämmer

De stora skillnaden kommer vara endast bara vara en krympning mellan versionerna. Prestandaskillnaden kommer inte vara markant. Så mitt råd är att köpa nu, för 7000 serien kommer inte pilla upp så värst många fps.

Första idéen var att beställa datorn på Inets mellandagsrea (om de nu har nån sån) och om det var nån markant prisskillnad på 570 och 6970 ta det billigaste. Men alla säger olika saker om 7xxx korten så jag som nybörjare blir ganska förvirrad.

Skrivet av Tarasus:

Källa på DET tack!
Hur vet du vad det är för prestanda på nya kortet (inte kort som bara krymps)??

Skrivet av jwlz:

Det som är sagt är det att 7000-seriens singel GPU-kort kommer vara bättre än 6990 som är dual-GPU. Mer än så har inte sagts afaik.

Okej men jag hade inte tänkt lägga mer än 3000:- på ett grafikkort, som jag har fattat det så får jag då jämföra 6970/570 vs 7950/7970.

Eller kommer den stora prestandaökningen bara gälla "top of the line" korten?

Det här hade jag tänkt köpa utöver grafikkort. Ser det ut att fungera med ett av ovanstående grafikkort? https://www.inet.se/kundvagn/visa/1173546/funkar-nu hoppas länken funkar nu...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trokder:

Vid krympningstillfällen så brukar det bli en relativt märkbar skillnad, nu är det ju inte bara krympningen som är skillnaden; de byter ju minnestyp till XDR2 vilket är mycket snabbare än vad som används nu.

Oj, såg inte ditt inlägg förrän jag hade skrivit. Men jag hur långt i förväg brukar Inet (eller andra butiker) få in nya varor? T.ex skulle jag kunna tänka mig att beställa burken med ett 7950/7970 strax efter jul, om det ligger i rätt prisklass (3000:- ) och jag vet att jag kan få datorn i slutet av januari.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwlz:

Det som är sagt är det att 7000-seriens singel GPU-kort kommer vara bättre än 6990 som är dual-GPU. Mer än så har inte sagts afaik.

Bulldozer blev ju också ganska hypat...

Skrivet av eparaggare:

Lura inte i honom någon som inte stämmer

De stora skillnaden kommer vara endast bara vara en krympning mellan versionerna. Prestandaskillnaden kommer inte vara markant. Så mitt råd är att köpa nu, för 7000 serien kommer inte pilla upp så värst många fps.

Endast vara en krympning? Ditt inlägg är ju helt motsägande. Krymper transistorerna får du plats med mer transistorer vilket i sin tur ger (i teorin) bättre prestanda. En krympning från 45nm till 28nm är ju nästan 50%, vilket betyder att prestandaskillnaden lär blir väldigt markant?

Permalänk
Skrivet av Tarasus:

Källa på den prestandaökningen??

Skrivet av Brainsplitter:

Källa på ditt påstående? Finns nog inga tester än där dom har testat skillnaden mellan 6XXX och 7XXX.

Skrivet av eparaggare:

Lura inte i honom någon som inte stämmer

De stora skillnaden kommer vara endast bara vara en krympning mellan versionerna. Prestandaskillnaden kommer inte vara markant. Så mitt råd är att köpa nu, för 7000 serien kommer inte pilla upp så värst många fps.

Jag har ingen säker källa, dock väl baserade gissningar och spekulationer på flera stora som små hårdvarusidor.
http://wccftech.com/amds-generation-radeon-hd-7970-gpus-perfo...

Det är faktiskt helt logiskt, när tillverkningstekniker krymps så ökar prestandan du kan klämma ur ett lika stort chip. Dessutom ryktas det att amd använder XDR2 grafikminne vilket är mycket snabbare det också än GDDR5. 79XX korten kommer således prestera (nästan) dubbelt så bra som sin motsvarighet från 6XXX serien.

Baserad på tidigare erfarenhet och logiska argument så skulle jag absolut avråda att skaffa 6XXX kort i nuläget. Vänta tills amd och Nvidia kommer med nästa generation!

EDIT: massor med folk hann före. Hur som helst så kan man inte jämföra skiften från 5XXX till 6XXX då ingen krympning skedde. Krympning av tillverkningsteknik betyder alltid mer prestanda på samma yta som tidigare generation.

Skrivet av mr_svahn:

Första idéen var att beställa datorn på Inets mellandagsrea (om de nu har nån sån) och om det var nån markant prisskillnad på 570 och 6970 ta det billigaste. Men alla säger olika saker om 7xxx korten så jag som nybörjare blir ganska förvirrad.

Okej men jag hade inte tänkt lägga mer än 3000:- på ett grafikkort, som jag har fattat det så får jag då jämföra 6970/570 vs 7950/7970.

Eller kommer den stora prestandaökningen bara gälla "top of the line" korten?

Det här hade jag tänkt köpa utöver grafikkort. Ser det ut att fungera med ett av ovanstående grafikkort? https://www.inet.se/kundvagn/visa/1173546/funkar-nu hoppas länken funkar nu...

Det gäller 7950, 7970 och 7990 enligt preliminära uppgifter. Kort i 78XX och under kommer troligen använda sig av samma tekniker som 6XXX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag har ingen säker källa, dock väl baserade gissningar och spekulationer på flera stora som små hårdvarusidor.
http://wccftech.com/amds-generation-radeon-hd-7970-gpus-perfo...

Det är faktiskt helt logiskt, när tillverkningstekniker krymps så ökar prestandan du kan klämma ur ett lika stort chip. Dessutom ryktas det att amd använder XDR2 grafikminne vilket är mycket snabbare det också än GDDR5. 79XX korten kommer således prestera (nästan) dubbelt så bra som sin motsvarighet från 6XXX serien.

Baserad på tidigare erfarenhet och logiska argument så skulle jag absolut avråda att skaffa 6XXX kort i nuläget. Vänta tills amd och Nvidia kommer med nästa generation!

EDIT: massor med folk hann före. Hur som helst så kan man inte jämföra skiften från 5XXX till 6XXX då ingen krympning skedde. Krympning av tillverkningsteknik betyder alltid mer prestanda på samma yta som tidigare generation.

Det gäller 7950, 7970 och 7990 enligt preliminära uppgifter. Kort i 78XX och under kommer troligen använda sig av samma tekniker som 6XXX.

Det här är en riktig tankeställare... Någon som har nån uppfattning om pris på 7950 eller 7970? För baserat på det jag läst så borde de väl inte kosta så mycket mer än nuvarande kort...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Det här är en riktig tankeställare... Någon som har nån uppfattning om pris på 7950 eller 7970? För baserat på det jag läst så borde de väl inte kosta så mycket mer än nuvarande kort...

Prissättningen kommer med största sannolikhet se ut som den gör i nuläget, tex så kommer 7950 kosta som 6950 (gjorde vid dess release) även om det presterar mycket bättre.

Permalänk
Avstängd

Att AMD skulle gå över till XDR2 är inte troligt då de inte satsat på den forskningen och inte har Licenser med mera... Med Krympningen borde AMD få plats med dubbelt så många transistorer så prestandan borde öka lika mycket Dessutom har de sagt att 28nm ger bra yeild (stavning) redan! 40nm fick bra yeild först några månader efter release...Så var positiva

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Köp ett GTX580 DCII på CDON.com's rea för 3,6k

http://cdon.se/hemelektronik/asus_nvidia_gtx580_1536mb_pci-e_...

Ange rabattkoden "SWECNOV" i kassan så dras 15% av.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supermotard:

Köp ett GTX580 DCII på CDON.com's rea för 3,6k

http://cdon.se/hemelektronik/asus_nvidia_gtx580_1536mb_pci-e_...

Ange rabattkoden "SWECNOV" i kassan så dras 15% av.

Jag måste handla på Inet eftersom att pappa har sagt att jag ej får byga den själv.

Nåt jag tänkte på: När 7950 och 7970 lanseras, är det endast som referensdesign eller kommer t.ex MSI och Asus varianter med sin egna kylning direkt? Hur har det varit med tidigare serier?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Jag måste handla på Inet eftersom att pappa har sagt att jag ej får byga den själv.

Nåt jag tänkte på: När 7950 och 7970 lanseras, är det endast som referensdesign eller kommer t.ex MSI och Asus varianter med sin egna kylning direkt? Hur har det varit med tidigare serier?

Hehe okej Det brukar dröja några månader, gjorde det iaf med nVidia's 500-serie.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jag måste handla på Inet eftersom att pappa har sagt att jag ej får byga den själv.

Nåt jag tänkte på: När 7950 och 7970 lanseras, är det endast som referensdesign eller kommer t.ex MSI och Asus varianter med sin egna kylning direkt? Hur har det varit med tidigare serier?

Det lär dyka upp en och annan icke-referens ganska fort, då korttilverkarna definitivt får kika på TDP-värden och referens PCB-layout långt i förväg (kanske redan nu! o.O) och förbereda sig inför. Nu har ju icke-referens blivit en stor marknad och tillverkarna vet väl att det är där de måste satsa.

Men att bästa icke-ref finns på releasedagen, nja inget man vågar lova :).

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Trolig prestandaökning är ungefär den dubbla precis som andra säger. Bara titta historiskt sett. Ett 5850 presterar ungefär som dubbla 4850. Samma sak gäller 3850 och 4850. Övergången från 5800-serien till 6800-serien var ju snarare ett steg bakåt för att kunna introducera fler dyrare modeller, dvs 6900-serien. Och klivet från 5800-serien till 6900-serien var inte ens i närheten av lika stort som prestandaökningen vi brukar se med ny arkitektur. Jag tror inte tekniken var mogen när klivet till 6000-serien togs. Även om inte 7000-serien helt säkert kommer va dubbelt så snabb, så lär den vara nära inpå. Snart kanske man kan spela crysis på ultra?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Det här hade jag tänkt köpa utöver grafikkort. Ser det ut att fungera med ett av ovanstående grafikkort? https://www.inet.se/kundvagn/visa/1173546/funkar-nu hoppas länken funkar nu...

Såg att du skrev att din farsa inte lät dig montera ihop systemet själv, men tänkte bara tipsa om att webhallen säljer Kühler 620'n till ett bra pris för oss swec'are. Koden säger oktober, så jag vågar inte lova att det fortf. gäller... http://www.webhallen.com/hardvara/128629-antec_kuhler_h2o_620...

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsingummi:

Såg att du skrev att din farsa inte lät dig montera ihop systemet själv, men tänkte bara tipsa om att webhallen säljer Kühler 620'n till ett bra pris för oss swec'are. Koden säger oktober, så jag vågar inte lova att det fortf. gäller... http://www.webhallen.com/hardvara/128629-antec_kuhler_h2o_620...

Är det, det där som kallas trolling?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är det, det där som kallas trolling?!

Nah, var inte avsiktligt iaf. Måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad du menar?

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Att AMD skulle gå över till XDR2 är inte troligt då de inte satsat på den forskningen och inte har Licenser med mera... Med Krympningen borde AMD få plats med dubbelt så många transistorer så prestandan borde öka lika mycket Dessutom har de sagt att 28nm ger bra yeild (stavning) redan! 40nm fick bra yeild först några månader efter release...Så var positiva

Fel, AMD löste för ett par år sen en tvist med rambus vilket slutade med att AMD betalade patentavgift för att få använda sig av rambus teknik, detta mynnade också ut i att amd skulle få använda framtida teknologier från rambus förutsatt att dom fortsätter betala sina avgifter. Detta stod att lösa på flertalet hårdvarusajter för ett par dagar sen. Så faktum är att chansen är mycket stor att nya korten använder XDR2.

Skrivet av mr_svahn:

Jag måste handla på Inet eftersom att pappa har sagt att jag ej får byga den själv.

Nåt jag tänkte på: När 7950 och 7970 lanseras, är det endast som referensdesign eller kommer t.ex MSI och Asus varianter med sin egna kylning direkt? Hur har det varit med tidigare serier?

"får inte bygga den själv". Hur gammal är min unga man?

Permalänk
Medlem

jag skulle nog väntat i 7*** serien, men detta är ju alltid upp till den som ska köpa (dvs om man vill vänta eller ej):)

Hörde föresten att nvidia skulle först släppa nytt kort 3: dje kvartalet 2012, det känns lite efter jämfört med amd:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |