Permalänk
Medlem

"Spökskärm", nu även på Swec!

Tjenare!

Snabb beskrivning, ta en gammal skärm, öppna, ta bort polaroid"plåten", sätt ihop skärm.

Vad har man då?

Jo, man får sig en "Anti-Granne-som-tjuvkikar-skärm". Dvs, har man inte polariodplast på gladögonen som är vinklat i rätt vinkel så kommer man bara se en vit skärm.

Själva utförandet är rätt enkelt faktiskt, och blev väldigt förvånad hur stark en sådan panel (LCD) faktiskt är. Satt med skruvmejsel, knivar och en halv-liter T-röd för att få bort klistret. Inte en endaste död pixel eller något liknande!

Gjorde detta på några timmar, det som tog tid var att få bort klistret mellan pol och skärmen

Snabba bilder, lade inte direkt mycket effort i bilderna, men man ser i alla fall användningen

Ber om ursäkt redan, men om ni vill så slänger jag upp ett bättre galleri.

Lade upp en film på tuben, då detta var eftertraktat. Notera, använder helt vanliga polariod-solglasögon!

Mvh

"Spökskärm", nu även på Swec!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

haha fan vad grymt, satt precis och läste nyheten och fick se din kommentar, trodde du skojade först eftersom det gick så jävla fort där

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

haha fan vad grymt, satt precis och läste nyheten och fick se din kommentar, trodde du skojade först eftersom det gick så jävla fort där

Hade legat ute timme efter jag såg nyheten, men klistret jävlades så in i norden. Suttit senaste 3 timmarna med papper och t-röd och bokstavligen skrapat...

Men satan va bra det blev när det blev klart

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Detta skulle vara asnice på en laptop, fast det lär ju inte bli så kul när man vill visa något för en kompis...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

jag gjorde precis samma för typ 5 min sen, gick säkert åt 250ml thinner bilder kommer strax

Visa signatur

Kamera Kamerahus:Nikon D5000 Objektiv: NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G VR & Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED| aDDeNmaN Spotify playlist|
Telefon: iPhone 4S 16Gb VIT :)
Följ @adden99 på instagram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Detta skulle vara asnice på en laptop, fast det lär ju inte bli så kul när man vill visa något för en kompis...

Eller om du sitter och porrsurfar på tåget, och en snygg tjej med polaroidglasögon går förbi

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aDDeNmaN:

jag gjorde precis samma för typ 5 min sen, gick säkert åt 250ml thinner bilder kommer strax

Härligt!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Lade upp en film på tuben, då detta var eftertraktat. Notera, använder helt vanliga polariod-solglasögon!

Bra att veta, då får man hålla användandet till de mörka årstiderna.

Permalänk
Medlem

fyfan va snyggt!:)

Nu ska jag bara leta upp en gamla skärm som kan bli ett värdefullt offer:)

Men hur svårt tyckte du detta bygge var, 1-10?:)

Och kan man få se en bild på "brillorna"?:)

5/5!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Bra att veta, då får man hålla användandet till de mörka årstiderna.

Precis vad jag tänkte Finns väl ingen idiot som sitter med solglasögon på vintern...eller vänta..

Skrivet av bourne94:

fyfan va snyggt!:)

Nu ska jag bara leta upp en gamla skärm som kan bli ett värdefullt offer:)

Men hur svårt tyckte du detta bygge var, 1-10?:)

Och kan man få se en bild på "brillorna"?:)

5/5!:D

Det är faktiskt...väldigt lätt. Jovisst, du måste ha lite tekniskt kunnande och en bra skruvmejsel (:D), men annars är det nog inga problem
Satt en stund och skar med kniv för att få bort översta lagret ("anti-glare"), men sedan märkte jag när jag öppnade upp lite mer (så jag tillochmed kunde ta ut själva lcd-panelen) att jag inte ens var nära att skära igenom Det är pilligt, men det är värt det när man väl sätter i skärmen och det funkar.

Säg...4-6 av 10

Har inte gjort brillorna än, de som jag använt hittills har varit helt vanliga polaroidbrillor, dock är dessa inte optimala då plasten inte ligger åt rätt håll, dvs, du får skruvade färger när du har brillorna som vanligt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Precis vad jag tänkte Finns väl ingen idiot som sitter med solglasögon på vintern...eller vänta..

Det är faktiskt...väldigt lätt. Jovisst, du måste ha lite tekniskt kunnande och en bra skruvmejsel (:D), men annars är det nog inga problem
Satt en stund och skar med kniv för att få bort översta lagret ("anti-glare"), men sedan märkte jag när jag öppnade upp lite mer (så jag tillochmed kunde ta ut själva lcd-panelen) att jag inte ens var nära att skära igenom Det är pilligt, men det är värt det när man väl sätter i skärmen och det funkar.

Säg...4-6 av 10

Har inte gjort brillorna än, de som jag använt hittills har varit helt vanliga polaroidbrillor, dock är dessa inte optimala då plasten inte ligger åt rätt håll, dvs, du får skruvade färger när du har brillorna som vanligt.

Nu har iallfall jag bestämt mig, det ska bli ett sånt här bygge för mig:)
Det är ju perfekt för den lite mer "secret" skärmen till datorn:P
Ska läsa detta noga när jag ger mig på det, då jag ska kolla om det är någon jag känner också som har en gammal skärm:)

Tack för beskrivningen, ger mig bara mer taggad!:D

Och lägg gärna upp brillorna (om du gör dom?):)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Nu har iallfall jag bestämt mig, det ska bli ett sånt här bygge för mig:)
Det är ju perfekt för den lite mer "secret" skärmen till datorn:P
Ska läsa detta noga när jag ger mig på det, då jag ska kolla om det är någon jag känner också som har en gammal skärm:)

Tack för beskrivningen, ger mig bara mer taggad!:D

Och lägg gärna upp brillorna (om du gör dom?):)

Bra att du bestämt dig!

Tänkte springa ner till lokala fotoaffären och se om dem har polaroid-"papper", så lägger upp bild på brillorna idag om det finns

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Bra att du bestämt dig!

Tänkte springa ner till lokala fotoaffären och se om dem har polaroid-"papper", så lägger upp bild på brillorna idag om det finns

Mvh

Okej, ser fram emot det och hoppas du hittar nått:)

Åker väll kanske snart upp en köpes-annons här på swec om en skärm annars om jag inte hittar någon:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Blir inte färgerna snea så fort man tiltar huvudet lite fel bara när man gör såhär?
Eller har jag missförstått polaroid filmens funktion helt?
Mycket coolt bygge iaf.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Blir inte färgerna snea så fort man tiltar huvudet lite fel bara när man gör såhär?
Eller har jag missförstått polaroid filmens funktion helt?
Mycket coolt bygge iaf.

Det är faktiskt ingenting man märker när man sitter och surfar vanligt...dock visar det sig när man flyger jet i BF3 (dvs, lutar huvudet när man bankar höger elr vänster)

så nej, det är iag inget jag lider av

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det är faktiskt ingenting man märker när man sitter och surfar vanligt...dock visar det sig när man flyger jet i BF3 (dvs, lutar huvudet när man bankar höger elr vänster)

så nej, det är iag inget jag lider av

Men jag hade rätt iaf som sagt coolt bygge iaf.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, har hittat en skärm hemma som ändå ska skrotas... Men det här med klistret? Måste man pilla bort det och kan man göra det utan ämnen som T-Röd osv? Har inte möjlighet att använda mer ämnen än typ Dubbeldush

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Snabb fråga, har hittat en skärm hemma som ändå ska skrotas... Men det här med klistret? Måste man pilla bort det och kan man göra det utan ämnen som T-Röd osv? Har inte möjlighet att använda mer ämnen än typ Dubbeldush

Om du har 20 olika händer du kan använda (har ont än idag pga all jävla skrubbning ) och 12 rullar papper...

Enkelt svar, nej, inte en chans

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Om du har 20 olika händer du kan använda (har ont än idag pga all jävla skrubbning ) och 12 rullar papper...

Enkelt svar, nej, inte en chans

Doh

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Finns det något användningsområde för sånt här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Finns det något användningsområde för sånt här?

Porrsurfning på Dreamhack tex ^^,

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Porrsurfning på Dreamhack tex ^^,

porrsurfing på dreamhack? det är väl endå lagligt!

porrsurfning på jobbet! det är ett användnings område!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

<rant> Off topic: Ang porrsurfing på jobbet, folk (avrage joes) är fan dumma i huvudet som tror att ingen vet om att man håller på med sånt bara för att de inte är tagna på bar gärning. Tänk på att ni har en IT-Avdelning som inventerar varenda enhet som kopplas till datorn (om ni tykte det var fyndigt att kolla på porr från usb sticka). Varenda grej ni gör på burkarna är som en öppen bok för systemadministratörerna. Varenda fil ni går in i, varje gång ni ansluter in på ett annat nätverk, inloggningar, slösurfande, installationer. Finns faktiskt otroligt många som sitter å porrsurfar på jobbet och tror det är safe att tömma historiken bara -.- Tror de flesta på SweC redan vet allt detta. Men avrage joe brukar kanske kanske inte vara ambitiös nog att remota in på hemburken

Fattar inte hur man kan vara så desperat eller uttråkad att man porrsurfar på jobbdatorn, men det finns folk som gör det, men. Det är garanter att du blir upptäckt för eller senare.
</rant>

Anyways on topic: Bra jobbat med moddningen, ser fram emot att göra det jag med en vacker dag, speciellt sugen på att göra det på min netbook som inte längre används lika flitigt! Ni får det att se så jävla enkelt ut, eftersom vi inte ser när ni skrubbar i 4 timmar med doften av t-röd eller paint thinner.

Man lär ju bli lagom hög om man skrapar av allt i en omgång, Kanske inget man helst vill göra inomhus heller... eller? (Kanske i garaget då..)

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det är faktiskt ingenting man märker när man sitter och surfar vanligt...dock visar det sig när man flyger jet i BF3 (dvs, lutar huvudet när man bankar höger elr vänster)

så nej, det är iag inget jag lider av

haha du fick mig att tänka på den gamla goda nintendo-64 tiden när man köre mario cart och lutade kontrollen i kurvorna som om det vore en ratt typ hann precis vänja mig av med det innan wii kom -.-' då va man ju fan tvungen att göra det!!! tror att dom som utvecklade wii va folk som inte kunde vänja sig av med att vrida på kontrollen

ont! snyggt jobbat! måste väll finnas något enklare sätt att bli av med klistret? typ sån där bilpolerare

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

haha du fick mig att tänka på den gamla goda nintendo-64 tiden när man köre mario cart och lutade kontrollen i kurvorna som om det vore en ratt typ hann precis vänja mig av med det innan wii kom -.-' då va man ju fan tvungen att göra det!!! tror att dom som utvecklade wii va folk som inte kunde vänja sig av med att vrida på kontrollen

Precis!

Skrivet av Mr.Azum:

ont! snyggt jobbat! måste väll finnas något enklare sätt att bli av med klistret? typ sån där bilpolerare

Det skulle nog faktiskt funka...glaset är väldigt tåligt så varför inte

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det skulle nog faktiskt funka...glaset är väldigt tåligt så varför inte

typ en sån

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

Ahahha tufft det hade varit..."Vad ska du använda den till?" "nädu..massa klister på en datorskärm som ska bort"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Porrsurfning på Dreamhack tex ^^,

Dra en Bäver alltså?!? Om du inte förstår finns det på youtube! Sök på "bäver dreamhack"!

Stavfel
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Jag fick en (konstig?) tanke, tror ni man kan göra nått liknande på en mobil?
Kanske lite opraktiskt, men jäkla vad coolt det hade vart?:)

(ursäkta om frågan var konstig):)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Jag fick en (konstig?) tanke, tror ni man kan göra nått liknande på en mobil?
Kanske lite opraktiskt, men jäkla vad coolt det hade vart?:)

(ursäkta om frågan var konstig):)

Det hade jag uppskattat!
FIXA!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."