Permalänk

Ganska roligt namn faktiskt Och ska försöka fixa locket så det blir så snyggt som möjligt. Får ju inte misslyckas med detta projekt

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

Hej, har nu fixat med locket och kommer sätta gångjärn på det så man fäller upp locket istället Bilder kommer när jag har tid och lust Men ska försöka denna helgen. Kommer inte hinna klart allt i slöjden så kommer fortsätta sen hos min farfar som varit snickare så detta ska vara klart i jul iallafall. Men jag har ju köpt en lian li moderkortsplåt på alina. Fick inte distanser och sklruvar först. Fick sen ett par men som var för breda i gängerna, ringde tillbaka och fick ännu större -.- Så nu tyckte dem jag skulle skicka tillbaka allt jag fått så skulle jag få en moderkortsplåt med färdiga distanser isatta. Detta känns krångligt? Någon som vet om jag kan lösa dett snabbare själv?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Hej, har nu fixat med locket och kommer sätta gångjärn på det så man fäller upp locket istället Bilder kommer när jag har tid och lust Men ska försöka denna helgen. Kommer inte hinna klart allt i slöjden så kommer fortsätta sen hos min farfar som varit snickare så detta ska vara klart i jul iallafall. Men jag har ju köpt en lian li moderkortsplåt på alina. Fick inte distanser och sklruvar först. Fick sen ett par men som var för breda i gängerna, ringde tillbaka och fick ännu större -.- Så nu tyckte dem jag skulle skicka tillbaka allt jag fått så skulle jag få en moderkortsplåt med färdiga distanser isatta. Detta känns krångligt? Någon som vet om jag kan lösa dett snabbare själv?

Gänga om plåten så de nya distanserna passar?

Permalänk

Hur gör man det? :-\

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Synd att jag inte var datorintresserad när jag gick i plugget! dock så är jag mästare på smörknivar nu

Permalänk
Medlem

rull ner den för backen sen

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

nej, hade inte tänkt rulla ner den

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Ska du göra en snygg ställning sen? För det blir ju snyggt om den ligger direkt på golvet/skrivbordet. Kolla på öl/vintunnor på google. Det gör chassit lite mer personligt, lite beroende på vilket tema man vill köra på. Vikinga inspirerat, moderna former etc.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Ska du göra en snygg ställning sen? För det blir ju snyggt om den ligger direkt på golvet/skrivbordet. Kolla på öl/vintunnor på google. Det gör chassit lite mer personligt, lite beroende på vilket tema man vill köra på. Vikinga inspirerat, moderna former etc.

Jodå, hade tänkt mig det.
Tänkte göra något lite mer modernt men ändå enkelt
Och någon som kommit på ett namn till denna låda?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Jodå, hade tänkt mig det.
Tänkte göra något lite mer modernt men ändå enkelt
Och någon som kommit på ett namn till denna låda?

Om du ska göra den som en tunna så... Fat 32? *badum-tish*

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Skrivet av ghoti:

Om du ska göra den som en tunna så... Fat 32? *badum-tish*

hahaha, den var ju faktiskt rolig Inte många av mina vänner som kommer fatta

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Proffsmoddare

Här får du lite inspiration

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av timez:

vad är det?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jonataan.host:

vad är det?

Ett chassi i alu jag byggde förra året.

Dock var det inte helt klart på bilden, överdelen saknas.
TUBE

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av timez:

Ett chassi i alu jag byggde förra året.

Dock var det inte helt klart på bilden, överdelen saknas.
TUBE

Den var ju fräck Har du en bygglogg?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jonataan.host:

Den var ju fräck Har du en bygglogg?

Yes men den är oavslutad..

Bilderna togs bort från sidan jag använde så orkade inte ladda upp nya haha.

Har dock byggt ett nytt chassi nu så ska väl ta och försöka sälja tuben ;D

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Skrivet av timez:

Yes men den är oavslutad..

Bilderna togs bort från sidan jag använde så orkade inte ladda upp nya haha.

Har dock byggt ett nytt chassi nu så ska väl ta och försöka sälja tuben ;D

Jo, märkte det.
Men hittade tomma vita rutor efter bilderna

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

Hej, har nu fått rätt på locket
Och det blev så att vi satte gångjärn på det

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

häftigt!

Permalänk

Nu så har jag börjat målat på den idag och här ser ni hur den kommer se ut (Den är upp och ner)

Jag är mycket stolt över resultatet Några målningar kvar på den

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Föreslår ljusgrön mantel och bruna gavlar. In med dator och ett gäng fläktar så har du en...

Dammsugare!

EDIT: Skämt åsido, snyggt jobbat TS, har alltid undrat hur ett runt chassi smälter in bland vanliga möbler. Keep it up!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk

Ser riktigt bra ut!

Jag funderade själv på att göra något liknande, har dock inte slagit mig att göra ett runt. Riktigt bra ide.

Permalänk

Nu är den hemma och färdigmålad. Kommer nog fixa klart den helt idag, lägger ut bilder isåfall! Men har en fråga...

http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/strombrytare/tryckstrombrytare/strombrytare-1-pol-on-off-p36131

Har köpt denna strömbrytare som jag vill använda. Och behöver jag bara ta power sw och ta en av varje kabel av den till varsin sånn grej och koppla in?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Nu är den hemma och färdigmålad. Kommer nog fixa klart den helt idag, lägger ut bilder isåfall! Men har en fråga...

http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/strombrytare/tryckstrombrytare/strombrytare-1-pol-on-off-p36131

Har köpt denna strömbrytare som jag vill använda. Och behöver jag bara ta power sw och ta en av varje kabel av den till varsin sånn grej och koppla in?

Jag är ganska säker på att du behöver en ATX-switch, alltså en switch som bara kopplar ihop polerna vid intryckning. Denna har ju ett "av-och-på" läge. Kan kanske lösas med lite moddning och lödning, men jag hade kollat upp en "riktig" datorswitch istället.

Kan ha fel, så kom gärna med kontringar om detta inte skulle stämma.

Grymt kul projekt! Keep it up

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av TobX:

Jag är ganska säker på att du behöver en ATX-switch, alltså en switch som bara kopplar ihop polerna vid intryckning. Denna har ju ett "av-och-på" läge. Kan kanske lösas med lite moddning och lödning, men jag hade kollat upp en "riktig" datorswitch istället.

Kan ha fel, så kom gärna med kontringar om detta inte skulle stämma.

Grymt kul projekt! Keep it up

Och vad gör det och var hittar man det?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

den påminner lite om en soptunna;) fast jävligt nice

Visa signatur

coolermaster 690 II advanced | en benq 24 tums skärm | intel i5 2500k | gigabyte z68x udh3-b3 | corsair 120 gb ssd | 2 tb seagate barracuda | corsair h100 | 6970 gigabyte windforce(kort med fläktar på...) | corsair 750 w tx modular(dumt tjut i..) | windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Och vad gör det och var hittar man det?

Innan ATX använde man sig av AT vilket gjorde att man hade en vanlig strömbrytare som, när man tryckte på knappen, bildade en konstant loop. Med ATX skickar man bara en impuls till moderkortet som säger till det att starta. Detta gjorde att man genom att trycka på power-knappen när systemet var igång kunde försätta datorn i väntläge istället för att kapa strömen (som då sker med ett AT-system). Om du håller in power-knappen på din nuvarande dator ett par sekunder kommer garanterat din dator att stängas av. Det är helt enkelt två helt olika tekniker som inte är kompatibla med varandra.

http://www.tomshardware.co.uk/power-supply-specifications-atx-reference,review-32338-6.html Lite djupare förklaring på Tom's Hardware.

Men det är nog bara att leta runt lite på nätet efter en ATX eller soft-power switch.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Och vad gör det och var hittar man det?

Du borde kunna klicka två gånger på strömbrytaren du har så ska det funka.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Oldalf:

den påminner lite om en soptunna;) fast jävligt nice

Tack så mycket

Skrivet av TobX:

Innan ATX använde man sig av AT vilket gjorde att man hade en vanlig strömbrytare som, när man tryckte på knappen, bildade en konstant loop. Med ATX skickar man bara en impuls till moderkortet som säger till det att starta. Detta gjorde att man genom att trycka på power-knappen när systemet var igång kunde försätta datorn i väntläge istället för att kapa strömen (som då sker med ett AT-system). Om du håller in power-knappen på din nuvarande dator ett par sekunder kommer garanterat din dator att stängas av. Det är helt enkelt två helt olika tekniker som inte är kompatibla med varandra.

http://www.tomshardware.co.uk/power-supply-specifications-atx-reference,review-32338-6.html Lite djupare förklaring på Tom's Hardware.

Men det är nog bara att leta runt lite på nätet efter en ATX eller soft-power switch.

Okej? Men är du säker på att detta behövs? Någon annan som är helt säker?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Du borde kunna klicka två gånger på strömbrytaren du har så ska det funka.

Varför två gånger? Hur gör alla andra som har andra strömbrytare?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W