Permalänk
Medlem

Quake 3 DeFRaG demos

Tänkte börja med att kolla här innan jag ger mig ut till övriga övergivna quake forum.

Jag spelar för tillfället en hel del DeFRaG och skulle behöva lite hjälp med att kolla på demos. Just nu ser jag gubben i 3rd person med en liten ruta i övre högra hörnet som visar i first person. Jag skulle vilja kunna se hela skärmen i first person med den FOV jag spelar med. Andra funktioner som att pausa, flyga runt i noclip med mera skulle också vara bra. Det bör funka på samma sätt som i vanliga q3a och cpma, något som vet hur man gör?

Permalänk
Medlem

df_demos_cameramode 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

df_demos_cameramode 8

Tack så mycket! Vet du hur jag gör om jag vill pausa, spela tillbaka, styra kameran fritt med mera? Alternativt en bra uppdaterad sida som förklarar det. Tanken är att jag senare ska spela in och klippa ihop något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Tack så mycket! Vet du hur jag gör om jag vill pausa, spela tillbaka, styra kameran fritt med mera? Alternativt en bra uppdaterad sida som förklarar det. Tanken är att jag senare ska spela in och klippa ihop något.

Jag har inte pysslat med sådant så där rekommenderar jag esreality.com och deras forum.