Razer Megalodon - Är det jag som hör konstigt eller?

Permalänk
Medlem

Razer Megalodon - Är det jag som hör konstigt eller?

Hejsan!

Har haft nu min megalodon i 11 månader, och tycker att den är fantastisk, men har stött på en liten konstig sak. Det är så att man kan byta från 2.0 till 7.1 och tvärtom med en knapp, och jag har testat det under spel ,som css, och jag har märkt att 2.0 ljudet låter mer surround-"igt" än 7.1... man hör mycket stora skillnader mellan fram och bak i 2.0 än vad man gör i 7.1... Är detta något problem eller? eller är det jag som vimsar? det finns en funktion i headsetets fysiska "kontrollpanel" http://www.google.se/imgres?q=razer+megalodon&um=1&hl=sv&sa=N... [den till vänster]

som visar vad för sorts ljud som kommer in, som t.ex. css har 5.1 ljud, då visas det på panelen att kommer in 5.1 ljud... och när man lyssnar på låtar så ser man att det kommer in 2.0 ljud... så ska jag lämna in den innan garantin tar slut? och om jag ska det, hur ska jag bevisa det?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

ingen?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

lås denna tråd eftersom ingen svarar....

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Du blir arg för att ingen svarar inom en timme? Skärpning!

Det kanske är så att 2.0 i lurar kanske helt enkelt är bättre än 7.1 tramset?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Du blir arg för att ingen svarar inom en timme? Skärpning!

Han har en poäng här...

Och måste säga, har ett par g930 (helt okej ljud, men finns såklart bättre fast jag prioriterar trådlösa lurar extremt högt så det fick bli de här) och jag märker ingen direkt positiv skillnad när jag sätter på fake surroundet, enligt mig så känns det hela väldigt "sälj snack"-aktigt, vill man ha riktigt surround får man fixa ordentliga prylar (enligt min uppfattning)