Permalänk
Medlem

Hemmabyggning, CPU kylare [TIPS]

Tjenare Sweclockers!

Jag har nu i ett par dagar funderat på hur man kan göra en egen CPU kylare... Fästen och så fattar jag men att fästa heatpipes till Plattan Har jag lite problem med att klura ut hur man ska göra, har ni några tips hur man ska fästa allt på kylarn? DVS flänsar, rören m.m.

MVH FobbanN

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Lödning med silver lod borde funka bra.
Kan dock med en gång säga att löda en kylare är inget jag tror du som aldrig gjort det innan klarar av tyvärr.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadazi:

Lödning med silver lod borde funka bra.
Kan dock med en gång säga att löda en kylare är inget jag tror du som aldrig gjort det innan klarar av tyvärr.

Tänkte bara som en kul greejj

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Det jag upptäkte...

När jag gjorde min enga GPU kylare förut, så gjorde jag en förfärlig upptäkt. Allt är lött med mjuklod! Så när jag tänkte att jag ska löda på rör
till vattenkylning så sa de klirr, så låg hela förbannade kylaren utspridd över golvet när allt hade lossnat.
Så använd inte gas på befintlig kylare!!!!!
Ta vanliga lödkolven ( de måste vara en med bra effekt! De e ju en KYLARE som du löder ) eller alternativt gas med 50-75L munstycke, och sen
klipper du till vanligt mjuklod och lägger mellan de båda delarna du ska löda ihop. värm och tryck ihop dessa samtidigt, så sjunker de ihop ganska plötsligt sen. Färdigt! Och ett litet tips! Om du inte vill att andra delar ska släppa medan du löder, så lägg en blöt trasa på dessa. Sen e de bara att tuta och köra!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.