Begränsning från SVT Play

Permalänk
Medlem

Begränsning från SVT Play

Det går ej att se på vissa program frå iPaden längre ex Homeland. Första 2 avsnitten gick bra men nu är det stopp. Se bifogad länk. http://kontakt.svtplay.se/org/svt-play/d/kunde-se-homeland-pa...

Permalänk

Det är ju ej SVT Play som sätter denna begränsning utan programleverantören, däremot kanske SVT bör gå ut med vilka filformat som saknas och om det finns någon lösning i sikte..

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Har ej min ipad vid mig nu så kan inte testa. Men om man går in på riktiga versionen av sidan dvs www.svtplay.se utan att gå över till mobilversionen, fungerar det då?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Har ej min ipad vid mig nu så kan inte testa. Men om man går in på riktiga versionen av sidan dvs www.svtplay.se utan att gå över till mobilversionen, fungerar det då?

Använder du skrivbordsversionen av SVT:s hemsida så kör dom flash vilket iPad inte stöder. Rätta mig om jag har fel då jag i nuläget inte har möjlighet att kolla upp det närmare vad gäller SVT och Flashanvändandet.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Använder du skrivbordsversionen av SVT:s hemsida så kör dom flash vilket iPad inte stöder. Rätta mig om jag har fel då jag i nuläget inte har möjlighet att kolla upp det närmare vad gäller SVT och Flashanvändandet.

Aha, där har vi det. Var osäker på om de gjorde det eller ej.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har ej min ipad vid mig nu så kan inte testa. Men om man går in på riktiga versionen av sidan dvs www.svtplay.se utan att gå över till mobilversionen, fungerar det då?

Japp, det funkar bra med iPaden.

Permalänk
Skrivet av peter.o:

Japp, det funkar bra med iPaden.

Aj, där hade jag alltså fel. Vad härligt att det fungerar då!
Ledsen för mitt felakiga utlåtande tidigare i tråden, var övertygad om att Flash användes på deras sida.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Ipaden jämställs med mobiltelefon, därför kan vissa program inte ses ( i detta fall Homeland ) man får ett felmeddelande helt enkelt. Frågan som ställdes från början var om man från programtablån kunde få reda på vad som inte gick att se på från paddan eller om SVT kan få till en lösning så att man kan se SVTPlay i paddan via WiFI. Det torde ju inte vara speciellt utmanande tekniskt att avgöra huruvida paddan kommer från ett 3G-nät eller ett fast nät?
Kanske gäller att stämma i bäcken. Läs gärna i tråden från SVT kommentarer.
Sen kanske en del rättighetsinnehavare skiter i vilket eftersom dom är så fyrkantiga i sitt tänk, och då är det inte längre en teknisk fråga utan en fråga för er avdelning som förhandlar om rättigheterna för inköpta program. Men även då vore det ju intressant med ett svar huruvida ni arbetar med problemet eller ej.