Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SSD har lagt av, bootmgr is missing!

Permalänk
Medlem

SSD har lagt av, bootmgr is missing!

Min dator la just av och visar en blackscreen med meddelandet att bootmgr saknas! Efter att ha kikat runt lite verkar det som om det är SSDn som lagt av och att man måste uppdatera firmware.

Min fråga är, hur kan man göra det nu när jag inte kommer in på datorn och kan ladda ner o installera nya firmwaren!? Jag har en vanlig hd och funderade på ifall ja kan installera windows där, komma in på windows o ladda ner firmwaren och köra den vägen, men SSDn syns ju inte ens i bios, hur ska ja då uppdatera firmwaren!?

Jag skriver detta via mobilen och har inte tillgång till ngn annan dator, hur fasen ska jag göra?

All hjälp uppskattas!

Det är en corsair force 3 series 120gb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

tjo

fick samma problem medans jag spelade bf3

började googla hittade lite här å där men

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Windows+...

tips nummer 2 körde

bootrec.exe /fixmbr
bootsect.exe /nt60 all /force

sen boota jag om för jag kom inte ihåg alla beteckeningar på mina hdda:s 1ssd 4st sata

sen försökte jag flera ggr och tillslut fungerade helt plötsligt recoveryn OBS!! hade tagit en Windowsimagebackup

funderade på leta efter en bootmgr där om det nu ens finns där

Opthion three:nuclear holocaust låter ju sådär roligt

OBS! betackar mig för för särksrivnings_rättelser och stavningsnassar har jobbat natt och varit vaken 25h nu så

edit/ kanske lite osammanhängande men fråga så ska se vart jag for fel , tog c.a 1h fixa problemet