Permalänk

Ny hemsida- Behöver hjälp.

Så efter långt uppehåll så har jag nu tid och sätta igång ett projekt som jag hade i tankarna.

Det är ett stort projekt så jag vill bygga upp det rätt från början.

vad jag vill veta, vad ska jag sikta på ?
windows eller linux?
css , html, eller psd?
flash eller normalt?

informationen på sidan kommer handla om det mesta. hårdvara, mjukvara, hem elektronik , träningsvideo osv.

Tack för allt hjälp.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

Windows/Linux: Kör det du känner dig mest hemma med.
CSS/HTML: Här finns inga alternativ. En webbplats ÄR HTML och CSS.
Flash eller normalt: Se ovan. Krydda med Flash där det behövs, för exempelvis videoklipp och reklambanners om du hade tänkt ha sånt.

Varsågod!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Skrivet av Teknocide:

Windows/Linux: Kör det du känner dig mest hemma med.
CSS/HTML: Här finns inga alternativ. En webbplats ÄR HTML och CSS.
Flash eller normalt: Se ovan. Krydda med Flash där det behövs, för exempelvis videoklipp och reklambanners om du hade tänkt ha sånt.

Varsågod!

Tack för ditt svar.

Har du förslag på ett bra website builder program?
Pris spelar inget roll för mig så länge jag får ett bra resultat.

jag har redan ett hemsida/hotel hos Binero. så jag vill gärna inte köpa det på en annan ställe.
därför vill jag bortse från hemsidor där man köper domän och kan bygga sin sida med deras verktyg.

vad jag har tittat på hittils är

Web Studio 5
Intuit Website Creator
Web Easy Professional

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk

Fler förslag tack!

förutom
Web Studio 5
Intuit Website Creator
Web Easy Professional

som tidigare sagt. jag struntar i hur mycket programmet kostar. så länge jag får ett bra resultat och det är lätt och använda programmet.
om ni undrar vad jag är ute efter så ska sidan se ut som SWCL eller liknande. fast jag är inte ute efter nåt sorts copycat grej.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

Fler förslag tack!

förutom
Web Studio 5
Intuit Website Creator
Web Easy Professional

som tidigare sagt. jag struntar i hur mycket programmet kostar. så länge jag får ett bra resultat och det är lätt och använda programmet.
om ni undrar vad jag är ute efter så ska sidan se ut som SWCL eller liknande. fast jag är inte ute efter nåt sorts copycat grej.

Om du inte vet något om webbutveckling kommer det bli skräp oavsett. Bäst chans har du om du väljer ett innehållhanteringssystem (googla på CMS) och hyr en webbutvecklare för att hjälpa dig komma igång.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du bör börja med det absolut grundläggade inom htl och webdesign/webprogrammering innan du ger dig på det i full skala:p
Lär dig koda manuellt och förstå layout alla < > osv.

Permalänk
Medlem

Börja med att lära dig HTML och samtidigt lär du dig CSS.
Sen lär du dig förslagsvis lite javascript, iaf så du har ett humm om hur det fungerar.
Sedan kollar du på nåt programmeringsspråk, PHP eller ASP.NET är bra, och i samband med detta så kollar du även på SQL, räcker troligen med basic kunskap om detta.

Sedan - profit!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

http://html.net

Denna sida innehhåller troligen den enklaste guiden till HTML, CSS och PHP, de 3 steg du behöver för att kunna skapa en hemsida med ett input/output system.

Inget program kan hjälpa dig med detta, att bygga hemsidor är INTE som att göra en bild och sen ladda upp den, krävs struktur, planering och omtanke.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti