GTX 560Ti 2GB eller GTX 570 1280MB?

Permalänk
Medlem

GTX 560Ti 2GB eller GTX 570 1280MB?

Ja, som rubriken säger undrar jag vilket av korten som är bäst att köpa? De skiljer inte så mycket i prisklass och kan därför inte bestämma mig.
Går man och kollar på specifikationer på de olika korten har tex 560Ti snabbare minneshastiget etc.

Vilket kort skulle ni rekommendera?

Permalänk
Medlem

Beror nog på vad du ska ha det till. Till spel som t.ex. bf3 bör du ha minst 1,5 gb och vad jag vet kommer det att flyta på bra även med 560Ti.

Permalänk
Medlem

Köp 570. Att man behöver 2GB för BF3 är myt oavsett folk säger. Båda kommer klara high utan problem och då lönar sig bättre med snabbare grafikprocessor. Vid Ultra så behövs 2GB vRAM och det krävs dubbla grafikkort.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag vänta två-tre veckor sisådär och se vad AMD har att komma med. Vad jag förstått så släpper dom 7900-korten då och inte bara 7970 (rätta mig om jag har fel). Och ett 7950 kanske kan vara riktigt prisvärt även i din situation.

Skrivet av Superlight:

Köp 570. Att man behöver 2GB för BF3 är myt oavsett folk säger. Båda kommer klara high utan problem och då lönar sig bättre med snabbare grafikprocessor. Vid Ultra så behövs 2GB vRAM och det krävs antingen SLI eller crossfire.

Det är väl enbart ULTra i 1920x1080 eller högre som folk säger att man behöver 2gb? =P

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Det är väl enbart ULTra i 1920x1080 eller högre som folk säger att man behöver 2gb? =P

Ja, det krävs också dubbla grafikkort. Ska man spela high eller lägre så räcker 1024-1280MB.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Men jag tänker också så att det vore bra med 2GB eftersom framtida spel kan ju kräva mer än 1GB minne även på de lägre inställningarna. Är det inte så?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om ett HD6970 då skulle det äga ut både 570 och 560Ti?